Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> ogräs eller inte?
          MsZ
          Inlägg 29-06-2013, 21:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 13 803

På försommaren flyttade jag runt lite i mina odlingslådor.
          Fascinerades då av att mina jordgubbar tycktes ha spridit sig till flera lådor och jag undrade hur det hade gått till... är rätt ny inom odlarbranschen wink.gif
          Nåväl, jag samlade alla plantor i en och samma låda och några veckor senare har jag insett mitt misstag.
          För utifrån dessa plantor som mkt liknade små jordgubbsdito så har det utvecklats höga växter med många blad. Varje bladpar har tre avlånga flikiga blad och innanför dem närmare stammen växer ett par mindre enkla blad.
          Nu har knoppar börjat visa sig och blommorna ser ut att bli gula.
          Jag odlade mkt blandade snittblommor i flera lådor förra sommaren och misstänkte ett tag att det kanske är ngt som frösått sig själv, men nu börjar ana ugglor i mossen... detta är väl antagligen ett ogräs.
          Googlar på ogräs med gula blommor men hittar inte rätt.
          Är det ngn som utifrån min beskrivning kan ana vad jag har omedvetet vårdat och gett plats??

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 07:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon