Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
400 kr fattigare och ett par Logitech V230 rikare, nu låter det som det skall. Det tog sin lilla tid, drygt ett halvår närmare bestämt, men nu är allt ok.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Det är dock lite märkligt. Både tjock-TV:n och LCD-TV:n klarade inte basen. Det gjorde däremot mina inte alltför bra datorhögtalare. Däremot blev det lite bättre ljud på TV:n än på datorn. Alltså är datorns ljudkort lite sämre än TV:ns. Den har å andra sidan högtalare som inte matchar ljudkortet. Lite dumsnålt.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311
Det är lite så med dagens hemelektronik, man lägger inte så mycket krut på högtalarna utan det få gå med något billigare. Hi-Fi-normerna verkar bortglömda och ljudet är ofta burkigt i moderna apparater. Det är enkelt att bygga elektronik med ett brett frekvensområde etc. men sedan snålar man in på högtalarna, minns hur det var i min förra ungdom. Jag demonterade ofta gamla radioapparater etc. för att plocka delar och hittade ofta stora, tunga högtalarelement och 10" var inget ovanligt. Stora tunga pjäser med rejäla magneter men de dagarna är förbi.