Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gräs eller inte under träd och buskar?
          LaPaloma
          Inlägg 07-07-2013, 14:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 181
          Medlem nr: 15 526

Försöker göra min trädgård mer lättarbetad då jag tycker att jag står med näsan i backen alltför ofta istället för att njuta av den.

Under träd (t.ex. äppelträd, körsbär, plommon, pil) samt buskar och bärbuskar har jag jord just nu men funderar på att låta gräsmattan växa in mot stammarna. Det är etablerade buskar och träd så jag tänkte att gräset inte konkurrerar med etableringen.

Vinsten med detta är att jag slipper rensa ogräs och kantklippa snyggt runtomkring med trimmer och handsax. Givetvis blir det trimmer alldeles mot stammen men det är min mans jobb.

Har nyss varit på bilresa genom vårt avlånga land och jag såg att många trädgårdar har på det sättet.

Hur har ni andra? Eller har ni något annat "tidsbesparande" knep i trädgårdsarbetet?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 12:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon