Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > EM- damfotboll, En ny syn på sporten
          Kryddan03
          Inlägg 01-08-2013, 00:52
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (Motti @ 01-08-2013, 01:00) *
          Jag ville bara poängtera att det var min personliga åsikt ! kvinnor kan väl vara starka utan att spela fotboll ?

Du kan var lugn, Motti. Jag kommer inte att ge mig in i en evighetslång diskussion med dig. Sedan tidigare vet jag att det är fruktlöst, meningslöst och lönlöst. Att lägga ner energi på någon som upprepat, gång på gång skriker ut sin åsikt utan att argumentera för den har jag ingen lust med. Varken tjôt eller skrikmetoden brukar fungera särskilt bra i en diskussion, enligt min mening. Båda kombinerade blir snudd på haveri, återigen enligt min mening.

Ovan citerat visar att du antingen inte läser inlägg ordentligt, inte förstår vad man skriver eller inte bryr dig. För tydlighetens skull vill jag poängtera att varken min mormor eller min mor någonsin spelade fotboll och om du hade läst ordentligt hade du också förstått att det jag skrev inte handlade om det. Jag tänker dock inte försöka att förklara för dig ytterligare då jag, som sagt, finner det av erfarenhet meningslöst utan lämnar härmed tråden.

Ha det gott, Motti och gör åtminstone ett försök att vidga dina vyer och tänka utanför de gränser du idag har. Vem vet, du kanske upptäcker att det är ganska kul här utanför? smile.gif

Redigerat av Kryddan03: 01-08-2013, 00:53

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          Berith
          Inlägg 01-08-2013, 05:21
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2013, 00:56) *
          --- Mig veterligt har man aldrig spelat fotboll i skolan. ---

Va...? Här hänger jag inte med riktigt... unsure.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2013, 08:40
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 01-08-2013, 06:21) *
          Va...? Här hänger jag inte med riktigt... unsure.gif

Nähä vad ska jag göra åt det? Spelade du fotboll på gymnasiklektionerna eller under annan skoltid?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Berith
          Inlägg 01-08-2013, 09:46
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2013, 09:40) *
          Nähä vad ska jag göra åt det? Spelade du fotboll på gymnasiklektionerna eller under annan skoltid?

Äh grinmaja! giggle.gif När du sa så trodde jag att du menade att ingen någonstans någonsin spelat fotboll i skolan. Tror det finns massor med barn som spelat fotboll i skolan, på gymnastiken eller idrottsdagar tex.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2013, 10:26
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Berith @ 01-08-2013, 10:46) *
          Äh grinmaja! giggle.gif När du sa så trodde jag att du menade att ingen någonstans någonsin spelat fotboll i skolan. Tror det finns massor med barn som spelat fotboll i skolan, på gymnastiken eller idrottsdagar tex.

Ja men så skrev jag ju inte så varför tror du jämt att man menar något annat än man skriver? Mig veterligen skrev jag och det är något helt annat än att tro något.

--------------------

Citera
          Hans-erik
          Inlägg 09-08-2013, 23:25
          Länk hit: #46

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 25-07-2013, 04:28) *
          Törs man fråga vad du hade för inställning tidigare? Grattis i alla fall till detta sena uppvaknande!
          Ja det var jättesynd att de inte gick till final. Som dom spelat hade dom helt klart varit värdiga finalister.

Blir lite av en filosofisk självmotsägelse rolleyes.gif

Hur kan de vara värdiga finalister om de inte gick till final? Vi förutsätter här att inga felaktiga domslut skedde.
          Menar du helt enkelt att de olika lagen var så jämna att det hela handlade om tur? I så fall kommer följdfrågan; Om flera lag är helt jämna, hur kan du då från dessa lag plocka ut ett givet som förtjänar finalplatsen?

Notera att jag inte själv påstår något alls, vill bara se hur du bemöter argumenten smile.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-08-2013, 00:20
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (Hans-erik @ 10-08-2013, 00:25) *
          Blir lite av en filosofisk självmotsägelse rolleyes.gif

Hur kan de vara värdiga finalister om de inte gick till final? Vi förutsätter här att inga felaktiga domslut skedde.
          Menar du helt enkelt att de olika lagen var så jämna att det hela handlade om tur? I så fall kommer följdfrågan; Om flera lag är helt jämna, hur kan du då från dessa lag plocka ut ett givet som förtjänar finalplatsen?

Notera att jag inte själv påstår något alls, vill bara se hur du bemöter argumenten smile.gif

Varför ska jag bemöta det. Såg du inte matcherna eller det kanske blev för många norrlandsguld?

Redigerat av *Stintan*: 10-08-2013, 00:21

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 10-08-2013, 00:42
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Kvinnor som spelar fotboll och ishockey tål jag inte att titta på bara !urfånigt .Det är en ren mansport enligt min mening sen får ni tycka vad ni vill .Vad i all sin da ska fruntimmer vara med i allt när de inte fixar det ?Golf Bowling osv är okej för fruntimer att delta i men inte fotboll och hockey :(Lika så Boxning vad sjutton har fruntimmer där att göra ? Kan inte kvinnor få bara vara kvinnor ?

Citera
          Trampendal
          Inlägg 10-08-2013, 01:26
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 10 112

CITAT (Motti @ 10-08-2013, 01:42) *
          Kvinnor som spelar fotboll och ishockey tål jag inte att titta på bara !urfånigt .Det är en ren mansport enligt min mening sen får ni tycka vad ni vill .Vad i all sin da ska fruntimmer vara med i allt när de inte fixar det ?Golf Bowling osv är okej för fruntimer att delta i men inte fotboll och hockey :(Lika så Boxning vad sjutton har fruntimmer där att göra ? Kan inte kvinnor få bara vara kvinnor ?

Kan inte kvinnor få bara göra det de vill? wink.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-08-2013, 01:27
          Länk hit: #50

Medlem

Kan inte kvinnor få göra det dom vill och tycker är roligt? Fan va tråkigt det skulle vara om man bara fick flyta runt och vara kvinna. Kan inte du tala om hur man ska vara då?
          Måste ju finnas massor som du tycker att kvinnor inte ska syssla med.

--------------------

Citera
          Monaxe
          Inlägg 10-08-2013, 01:28
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Jag tror aldrig (tack och lov) att jag tidigare träffat på en människa med så mycket fördommar och förutfattade meningar som du!
          Du hasplar ur dig den ena fördomen och klyschan efter den andra, lyssnar aldrig på andras åsikter eller synpunkter, du bara mal på om ditt och dina åsikter!

Dessvärre så läser du inte ens igenom trådarna innan du skriver, du bara repeterar det du redan skrivit, gång efter gång, utan att bemöta de svar du får eller tidigare fått.
          Du undrar varför du inte får svar på dina frågor, eller varför dina trådar får få inlägg, men tänk efter människa! Du rapar upp samma saker gång efter gång!

Ja nu har jag säkert fixat en varning från moderator, eller hot om avstängning, men det är det värt! Jag orkar inte med alla dessa halsstarriga inlägg längre.

Snart finns inga gamla odlaiter kvar längre, undrar varför...

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-08-2013, 01:31
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag gillar att tjejer får möjlighet att spela fotboll

Jag gillar arr kvinnor idag t.o.m. kan leva på sitt fotbollsspel, om de är riktigt duktiga

Jag gillar också att titta på damfotboll, som utvecklats enormt taktiskt och tekniskt de senaste 10-15 åren

Däremot är skillnaderna mellan damfotboll och herrfotboll stora prestationsmässigt. Jag har själv tränat diverse pojklag, flick- och damlag.
          Att damlandslaget är närmast chanslöst mot ett 17-års elitlag stämmer väl med mina erfarenheter. Jag har knappast uppmuntrat sådana matcher, men ibland sker utmaningar från ena eller andra hållet, och jag har aldrig varit med om något annat ä att killarna vunnit övertygande. Det handlar mindre om teknik eller taktik utan nästan uteslutande om killarnas överlägsna styrka, snabbhet och intensitet.

Det har funnits seriösa förslag att förändra fotbollen för kvinnor med mindre plan, mindre boll och mindre mål. Många fotbollskunniga anser med mig att det skulle skapa ett intensivare och intressantare spel som mer liknar herrfotbollen. Troligen skulle det aldrig gå igenom med krtiriker från feministhåll, som motsätter sig detta av princip, snarare än ser till utvecklandet av spelet..

Redigerat av Aqvakul: 10-08-2013, 01:33

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Trampendal
          Inlägg 10-08-2013, 01:33
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 10 112

CITAT (Monaxe @ 10-08-2013, 02:28) *
          Jag tror aldrig (tack och lov) att jag tidigare träffat på en människa med så mycket fördommar och förutfattade meningar som du!
          Du hasplar ur dig den ena fördomen och klyschan efter den andra, lyssnar aldrig på andras åsikter eller synpunkter, du bara mal på om ditt och dina åsikter!

Dessvärre så läser du inte ens igenom trådarna innan du skriver, du bara repeterar det du redan skrivit, gång efter gång, utan att bemöta de svar du får eller tidigare fått.
          Du undrar varför du inte får svar på dina frågor, eller varför dina trådar får få inlägg, men tänk efter människa! Du rapar upp samma saker gång efter gång!

Ja nu har jag säkert fixat en varning från moderator, eller hot om avstängning, men det är det värt! Jag orkar inte med alla dessa halsstarriga inlägg längre.

Instämmer!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-08-2013, 01:36
          Länk hit: #54

Medlem

Ja, det är knappt så man tror att sånt finns!

--------------------

zon 1

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 10-08-2013, 07:29
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Håller fullständigt med dig!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-08-2013, 07:43
          Länk hit: #56

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det är inte förbjudet att ha avvikande åsikt och Motti har rätt att tycka vad hon vill. Håll er till att diskutera trådens ämne och låt bli att diskutera varandras person.
          /moderator

Citera
          Rebecca
          Inlägg 10-08-2013, 09:18
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

Kvinnor är väl kvinnor oavsett vad de gör för något? Könet sitter för f*n inte i en aktivitet. Spelar jag fotboll så blir jag inte mindre kvinna för det. Meckar jag med bilar så blir jag inte mindre kvinna för det. Jag kommer alltid vara en kvinna oavsett vad jag sysslar med. Jag har en kvinnlig kropp med bröst och snippa. DÄR är min kvinnlighet. Så enkelt är det. Det finns inte "kvinnliga" aktiviteter och "manliga" aktiviteter. Det finns AKTIVITETER. Fotboll, ishockey, matlagning osv är alla saker som ALLA kan göra (och bör få intressera sig för utan att någon ska skrika "MEN NEJ, DET ÄR INTE KVINNLIGT ATT SPELA FOTBOLL!").

Ibland undrar jag om du ens är på riktigt. Motti, du har en väldigt, väldigt unken kvinnosyn.

Återigen är det väl helt meningslöst att försöka förklara men jag blir så oerhört provocerad.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-08-2013, 15:44
          Länk hit: #58

Medlem

Var det någon mer än jag som såg toppmötet i damallsvenskan mellan Tyresö och Malmö nu i eftermidags (TV4 sport)?
          En mycket sevärd och spännande match!

--------------------

zon 1

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 10-08-2013, 20:31
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Aqvakul @ 10-08-2013, 16:44) *
          Var det någon mer än jag som såg toppmötet i damallsvenskan mellan Tyresö och Malmö nu i eftermidags (TV4 sport)?
          En mycket sevärd och spännande match!

Satt i bilen och hörde delar av den på radion!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 10-08-2013, 20:50
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Rebecca @ 10-08-2013, 10:18) *
          Kvinnor är väl kvinnor oavsett vad de gör för något? Könet sitter för f*n inte i en aktivitet. Spelar jag fotboll så blir jag inte mindre kvinna för det. Meckar jag med bilar så blir jag inte mindre kvinna för det. Jag kommer alltid vara en kvinna oavsett vad jag sysslar med. Jag har en kvinnlig kropp med bröst och snippa. DÄR är min kvinnlighet. Så enkelt är det. Det finns inte "kvinnliga" aktiviteter och "manliga" aktiviteter. Det finns AKTIVITETER. Fotboll, ishockey, matlagning osv är alla saker som ALLA kan göra (och bör få intressera sig för utan att någon ska skrika "MEN NEJ, DET ÄR INTE KVINNLIGT ATT SPELA FOTBOLL!").

Ibland undrar jag om du ens är på riktigt. Motti, du har en väldigt, väldigt unken kvinnosyn.

Återigen är det väl helt meningslöst att försöka förklara men jag blir så oerhört provocerad.

tummenupp.gif

Låt var och en få vara en individ ! Alla kvinnor har inte samma intressen precis som inte män heller har det. Det finns t o m män som inte idrottar eller mekar med bilar.

Stjärnkockar är ofta män , är de då omanliga ? Manligheten eller kvinnligheten ligger inte i vad en person gör utan i vilka de är som personer. Och förresten , måste vi dela in allting i kvinnligt och manligt ?

Det är så dumt och inskränkt så man nästan spyr ! Försök att se individer , svårt kanske om man inte har den förmågan , den kräver en del tankearbete .

Har länge haft , och redovisat min tro , att det är något som inte stämmer . Finns det i dag verkliga människor med sådana åsikter ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 22:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon