Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          LåstNytt inlägg
          > Någon har hackat min facebook sida !
          *Stintan*
          Inlägg 15-08-2013, 05:33
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 14-08-2013, 23:43) *
          Jag har bara talat om vad jag fått för info från Facebook och deras personal ,och från dom fick jag ett IP numer från den som varit inne och strulat med min Facebooksida .Moderatorerna här har fått IP numret .Förstår inte varför det blir ifrågasatt ?

Det verkar vara väldigt mycke du inte förstår.

Såg du överhuvudtaget att Hasse_h lagt in hur ett mail från Facebookteamet brukar se ut? Var det inte så mailet du fick såg ut???

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Berith
          Inlägg 15-08-2013, 06:03
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Usch vad jobbigt du har, Motti. sad.gif Dumma dom!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 15-08-2013, 07:49
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem nr: 933

CITAT (Motti @ 14-08-2013, 23:43) *
          Jag har bara talat om vad jag fått för info från Facebook och deras personal ,och från dom fick jag ett IP numer från den som varit inne och strulat med min Facebooksida .Moderatorerna här har fått IP numret .Förstår inte varför det blir ifrågasatt ?

Bara för tydlighetens skull, mailet är automatgenererat av en dator på facebook, det är ingen personal på Facebook som sitter och knåpar ihop detta i en sådan fart så tangentborden glöder.

CITAT (Kryddan03 @ 14-08-2013, 18:41) *
          Om man läser den här tråden klarnar det ytterligare: http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=121769
          Där visar det sig att det både har loggats in från annan dator och senare gjorts, vad jag förstod, både misslyckade och lyckade försök med annan webbläsare. Mailet som Motti fått är med största sannolikhet ett sådant du citerar hasse_h.

Där har vi ju svaret, uppenbarligen har det strulats med flera datorer och webläsare. Då kommer sådana här mail från "säkerhetsteamet på Facebook".

Motti: lägg nu det här bakom dig, se över dina säkerhetsinställningar på Facebook (ta gärna hjälp om det verkar krångligt), och gå vidare i livet med ljus i sinnet! yes.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 15-08-2013, 23:10
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har alltid ljus i mitt sinne och har aldrig varit långsint det kan nog många här skriva under på tror jag smile.gif Men det är inte så trevligt när någon försöker jäklas med en på det viset för att hämnas på mig som person plockar bort mina foton osv .Nu har allt ordnat sig tack vare datakunniga släktingar och jag har byt ja vad fan det heter ;)jag hade Mozzila fox innan nu har jag en annan väg som är mycket snabbare och bättre och säkrare smile.gif

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 15-08-2013, 23:20
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Ingen har gjort någonting med ditt fb konto Motti!

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-08-2013, 23:40
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (Motti @ 16-08-2013, 00:10) *
          Har alltid ljus i mitt sinne och har aldrig varit långsint det kan nog många här skriva under på tror jag smile.gif Men det är inte så trevligt när någon försöker jäklas med en på det viset för att hämnas på mig som person plockar bort mina foton osv .Nu har allt ordnat sig tack vare datakunniga släktingar och jag har byt ja vad fan det heter ;)jag hade Mozzila fox innan nu har jag en annan väg som är mycket snabbare och bättre och säkrare smile.gif

Lider du av inbillningssjuka Motti? Ditt konto har säkert inte alls hackats av någon och än mindre av någon på Odla. Dina foton har ju inte varit bortplockade! Ingen har ändrat eller gjort något på din sida! Den som jäklats med dig är säkert du själv och din dator.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 16-08-2013, 05:29
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Motti @ 16-08-2013, 00:10) *

Härligt att det löste sej! tummenupp.gif Datakunniga släktingar är alltid bra att ha.

Och du... strunta i surtanterna här uppe, dom hade ju kunnat hjälpa dej i stället om det bara legat för dom. thumbdown.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-08-2013, 06:22
          Länk hit: #68

Medlem

CITAT (Berith @ 16-08-2013, 06:29) *
          Härligt att det löste sej! tummenupp.gif Datakunniga släktingar är alltid bra att ha.

Och du... strunta i surtanterna här uppe, dom hade ju kunnat hjälpa dej i stället om det bara legat för dom. thumbdown.gif

Tycker du verkar mycket mer surtant än någon annan här. slap.gif Vad har du själv bidragit med för att lösa Mottis problem med facebook?

Du har uppenbarligen inte läst alla trådar och inlägg om Mottis facebooksproblem för hade du gjort det så hade du sett att vi verkligen på många sätt försökt hjälpa Motti att lösa problemet.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 16-08-2013, 11:20
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (*Stintan* @ 16-08-2013, 07:22) *
          Tycker du verkar mycket mer surtant än någon annan här. slap.gif Vad har du själv bidragit med för att lösa Mottis problem med facebook?

Du har uppenbarligen inte läst alla trådar och inlägg om Mottis facebooksproblem för hade du gjort det så hade du sett att vi verkligen på många sätt försökt hjälpa Motti att lösa problemet.

Precis.
          Man kan bara ge råd och tips, men om personen vägrar att läsa svaren och "sitter fast i sitt tänk" är det svårt att hjälpa.
          Tror inte någon odlait känner för att åka hem till någon och fixa det, personen inte vill eller kan ta till sig.

CITAT (Berith @ 16-08-2013, 06:29) *

Konstigt.
          Enda gången du skriver i en tråd, är när du ska klaga på, vad andra gör eller inte gör. rtfm.gif
          Och du ska kalla folk för surtanter. slap.gif

Redigerat av pejori: 16-08-2013, 11:21

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Forumvärd
          Inlägg 16-08-2013, 12:01
          Länk hit: #70

Administratör
          Antal inlägg: 61
          Medlem nr: 78 197

Att anklaga medlemmar hos Odla.nu för intrång i någon annans konto är olyckligt och bör givetvis inte ske utan väldigt starka belägg, dessutom är sådana anklagelser i trådar inte förenliga med våra Användarvillkor eller trivselregler. Den här tråden låses därför nu.

/Fanny, forumvärd

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-12-2025, 18:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon