Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stoppa detta nu!, Inget med blommor
          160kvm stort hus
          Inlägg 08-04-2004, 09:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 857
          Medlem nr: 3 016

Stoppa detta vansinne nu, jag vet att det inte har med blommor att göra, men det flesta trädgårdsintresserade har nog hund / katt eller känner nån som har.

OBS!!! Varning, starka bilder, inget för känsliga. Men man kan gå in och skriva på en protestlista utan att se dom hemskaste bilderna...

Mvh G

http://www.angelfire.com/space/reiki/stopp...ch_tortyren.htm

--------------------
          Bygger upp en ny trädgård i zon 3 ( Näshulta, Eskilstuna )

(Bytt sign från 16kvm stor balkong)

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Copycat
          Inlägg 08-04-2004, 09:16
          Länk hit: #2

Gäster

Ursäkta uttrycket met Fy FAAN vad äckligt. Jag håller med dig, detta måste stoppas. Sen finns det folk som blir upprörda över att andra handlar på "billighetsaffären" eller inte är fackligt ansluten. Nä, detta berör mig mycket, mycket mer. Jag tror att frukosten är på väg upp. sad.gif

Citera
          160kvm stort hus
          Inlägg 08-04-2004, 09:27
          Länk hit: #3

Medlem

Ja verkligen!!!
          Iofs så känner man sig lite maktlös, men ju fler vi blir desto mer kan vi påverka.
          Jag är ingen miljörättsaktivist eller så. Jag har nog aldrig skänkt en krona till nått företag. Och jag uppmanar ingen att göra det heller. Men en lista eller ett brev kan man ju alltid skriva på eller skicka. Det är ju faktiskt gratis!

Mvh G

--------------------

Citera
          andreas i uppsal...
          Inlägg 08-04-2004, 09:30
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 1 664
          Medlem nr: 1 962

såg nåt program för några år sedan som handlade just om detta. MAn blev Verkligen arg, fruktansvärt arg. mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

Citera
          mekare
          Inlägg 08-04-2004, 09:31
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 421
          Medlem nr: 1 087

Kan du skriva vad det handlar om mer? jag vågar inte titta ifall det är hemska bilder. jag är så himla "blödig" när det gäller katter och hundar.

--------------------
          karin

Citera
          160kvm stort hus
          Inlägg 08-04-2004, 09:37
          Länk hit: #6

Medlem

Ja då ska du nog inte gå in där...
          Det handlar om attt undar och katter som används i matlagning.
          Och tydligen har kineser, japaner eller vad dom nu kallas nån konstig filosofi om att ju mer djuret plågas innan det dör desto bättre kött....

Exempel är, kokas levande i tryckkokare, flås levande, avlivas långsamt med el, elektroderna är fästa i tungan, strypas långsamt. osv osv. Ju hemskare desto bättre verkar det som.

Det är riktigt vidrigt!!!

*illamående och ledsen*

Mvh G

--------------------

Citera
          andreas i uppsal...
          Inlägg 08-04-2004, 09:39
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 1 664
          Medlem nr: 1 962

Jag tror det var uppdrag granskning. Det var dels hur hundar och katter dödades(extremt grym död) för pälsens skull. Pälsen tvättades senare och skickades till affärerna i europa i form av jackor. Jackor med päls vid nacken.

Det var helt otroligt vad grymt det var. Amerikanerna som dödades i faludjah fick en himelsk död, jämfört med dessa hundar. En kines flådde en hund levande.(glömmer aldrig dess bilder och ljudet)

Ryser nu i hela kroppen och jag är absolut inte någon blödig person

Citera
          mekare
          Inlägg 08-04-2004, 09:55
          Länk hit: #8

Medlem

ok, då vet jag. jag köper inget med pälskant sedan jag hörde att det kan vara från katt eller hund.

kan inte förstå varför de måste döda djuren så grymt. är det inte mer ekonomiskt om de "bara" typ skär halsen av dem. det går ju mycket snabbare.

Var det en lista med företag som man skulle undvika oxå?

--------------------
          karin

Citera
          160kvm stort hus
          Inlägg 08-04-2004, 10:14
          Länk hit: #9

Medlem

Ja, dom har många konstiga ideér. Här är några varianter och "förklaringar".

Ursäkta "franskan" men jävla idiot idioter!!!!!!! Tänk om man skulle få tag på en sån där jävel? Hur sjuttom kan dom sova på nätterna? Saknar dom känskor helt?

Morr!!!!

Det råder ingen tvivel om att det Syd Koreanska folket är mycket fantasifulla och uppfinningsrika , vilket har bevisats genom deras teknologiska framsteg och manufaktur processen på senare år. Det är också sant inom tortyr av djur. Deras tålamod är extraordinärt, då de systematiskt kan tortera en hund i en timme eller mer innan den till slut dör i plågor. Ett gammalt Engelskt ordspråk säger " The proof of the pudding is in the eating", och detta är testet med vilket
          en hundslaktare mäter sitt hantverk. Om han får en erektion efter att ha ätit köttet från sitt offer så vet han att han gjort ett bra jobb..........
          Den Spanska Inkvisitionen och Gestapo kunde ha lärt sig mycket av dessa människor.

Dödande genom Prygel

Det är inte överraskande att fotografier av denna form av "slakt är svåra att finna. Nedanstående redogörelse kommer från ett ögonvittne.

" Anledningen till att hundar pryglas så länge är tron på att ju långsammare och plågsammare döden är, desto mer stärkande blir hundens kött.
          Genom att döda hunden långsamt får man adrenalinet att strömma, och denna adrenalin genomströmning tror man ökar "jungfruligheten" i köttet.
          När hunden långsamt dödas, ylar den naturligtvis av smärta, och försöker komma ur greppet från mannen som slår. En metod är att binda hunden i bakbenen upp och ner ( alla andra berättelser förtäljer att de hängs i nacken)
          Mannen eller männen pryglar hunden över hela kroppen med klubbor . Genom att slå på detta sätt gör man två saker. Ett är att få igång adrenalinet och det andra är man mörar köttet. När man pryglar hunden kommer den till sist till en punkt då den urinerar och släpper sin avföring av sig själv, urinet och avföringen rinner nerför hundens kropp, kommer i hundens ögon och förorsakar ännu mer lidande.
          slutligen under denna misshandel så rinner blodet ur hundens mun och nos på grund av inre blödningar, till slut dör den. Denna process att döda har ingen tidsgräns, det kan ta allt från några minuter till en timme. Detta beror på mannen som sköter dödandet och hur mycket han tror på att det är det långsamma dödandet som ökar "jungfruligheten" i köttet, som sägs öka erektionen och sexlusten hos den som äter köttet. Jag hoppas detta klargör varför hundarna pryglas först. Ibland hängs inte hundarna upp i sina bakben, istället går man in i buren , väljer en hund, och medan man håller den runt nacken, så slår man på huvudet för att krossa skallen. Det finns många sätt att prygla en hund eftersom det inte finns några föreskrifter för detta."

Dödande med Elektrisk ström

Genomförs vanligtvis med hjälp av bilbatterier, en van avrättare använder
          exakt den rätta mängden ström så att döden inte inträffar för snabbt.
          Elektroderna fästs på hundens tunga.

Dödande genom Hängning/Strypning

Detta är favoritmetoden eftersom det inte krävs just någon utrustning, men ändock åstadkommer våldsam tortyr på relativt kort tid. Men hängning kan, om det är en erfaren hundslaktare göras långsammare än man kan ana. Ibland används en blåslampa för att bränna bort pälsen på hunden under pågående strypning. En logisk handling - den kan inte yla av plågor om den inte kan andas.
          Det är alltid skönt att vara stolt över sitt arbete............

Detta stackar djur gör inget motstånd när snarans läggs runt hennes nacke.
          Mannen är ju trots allt hennes "herre"

Men hon skulle inte ha litat på honom. Hon lever i Korea. Ja, hon gjorde....
          Repet dras åt hårt, hon vrider och vränger sig, utom sig försöker hon bita av repet
          som sakta tar hennes liv. Ironisk, detta djur litar så på sin "herre" att hon troligtvis inte inser att denne är ansvarig för hennes lidande.

Hennes kamp är förgäves, den leder oundvikligt till
          att hon sakta stryps till döds.

Efter att ha varit täckt med brinnande halm ett tag,
          är den helvetiska Barbecuen färdig.

Katterna....

Även katter äts i Syd Korea, men det är vanligare för dem att ingå i en
          "medicin" för att bota reumatism och ledgångsreumatism. olik hundar så föds inte katter up på speciella farmer. detta är inte lönsamt då det alltid finns svältande herrelösa katter. De samlas i säckar, och om de har tur, pryglas till döds med antingen en klubba eller hammare med slag mot huvudet. Mer vanligt är att de kokas levande med kryddor ( ibland efter det att deras ben knäckts så att de inte kan sprattla) tills deras kött blir till buljong. Denna "kattextrakt", (känd som Goyangi soju) säljs sedan i små påsar. En medelstor katt som är kokad med örter och kastanj ger 20-25 sådana påsar, försedda med datumstämpel.

Följande är en ögonvittnesskildring från en av Korean Animal Protection ( KAPS)
          medlemmar Miss Mun Juyoung.

"När hon passerade Kyoung-il Health Food Resturang, tittade Miss Mun genom fönstret och såg en medelålders kvinna långsamt gå mellan rader av kokande kittlar. I armarna höll hon en katt, som verkade oberörd av vattnet på golvet och
          och dimman som låg tjock i luften. Hon stannade vid en av kittlarna, kvinnan andades in en gång och slängde sedan katten i det kokande vattnet. Ohyggligt skrikande av smärta försökte den ta sig ur, men kvinnan petade ner den med en pinne om och om igen, tills katten till slut förlorade medvetandet. Kvinnan fiskade upp katten en gång, katten jamade och gnydde av smärta, varefter kvinnan kastade tillbaka den för slutet...."

Gud, jag blir så ledsen....

--------------------

Citera
          andersen
          Inlägg 08-04-2004, 10:59
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Copycat Det ena utesluter väll inte det andra, jag blir lika upprörd som dom flesta andra.

Det är för djävligt när djur plågas, vill inte gå in på sidan och titta pga det berör mej illa.

Men man kan väll lyfta problemet till vad kan jag göra för djuren, och då tänker jag på vad köper man för ägg tex, men det är inte lätt för om man köper frigånde höns ägg så är det inte säkert att det heller är det bästa för djuren.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          160kvm stort hus
          Inlägg 08-04-2004, 11:05
          Länk hit: #11

Medlem

Man kan tex låta bli att köpa saker från kina, singapore och thailand.
          Inte heller jackor med pälskrage.
          Tänk på att små söta djur som man hittar i affärer, ofta har päls från riktiga djur som dör en plågsam död.
          Skriva protestbrev till myndigheterna där.

Det finns mer info på sidan som man kan läsa utan att se de värsta bilderna...

Gå in på länken, vad kan jag göra.

Mvh G

--------------------

Citera
          Mi70
          Inlägg 08-04-2004, 11:06
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Usch vilka hemska sidor! Och vilken underlig inställning att köttet blir bättre ju mer djuret plågas!!!

Det är säkert MER jobb att döda en hund eller katt på ett plågsamt sätt, än snabbt och smärtfritt, så det hela är verkligen oförståeligt. Det kan väl inte vara så svårt att avliva dessa djur utan smärta och ångest, om man nu skall göra det.

Grotesk inställning!

Citera
          160kvm stort hus
          Inlägg 08-04-2004, 11:08
          Länk hit: #13

Medlem

Ja, dom verkar ju helt rubbade!!!

Undrar hur dom kan leva med sig själva efter nått sånt här.
          Jag menar, visst vi slaktar oxå djur här i sverige. Men inte på detta hemska sätt.

Mvh G

--------------------

Citera
          renate
          Inlägg 08-04-2004, 11:25
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

ohmy.gif Jag våga inte går in på den sidan,djurplågeri kan jag inte titta på.Jag har en jacka med pälskrage,som tur syntetiskt päls.Tyvärr kan vi inte påverka Asiaternas mentalität eller förbjuder djurplågeri,men vi kan låter blir att köper däras pälsprodukter.Äter hund eller katt gör väl ingen Europe i allafall. mad.gif mad.gif mad.gif Jag säger bara fy-faaaaan!!!!

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          mekare
          Inlägg 08-04-2004, 11:27
          Länk hit: #15

Medlem

min sambo hade läst någonstans att ett tecken på psykopater är att de har större medlidande med djur än med människor. Detta tycker jag bevisar motsatsen.

--------------------
          karin

Citera
          Mi70
          Inlägg 08-04-2004, 11:40
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

[Äter hund eller katt gör väl ingen Europe i allafall]

Jag tycker inte att det är ett problem att människor äter hund eller katt, om de vill det. Det finns folkslag som äter de mest underliga saker, och det är väl lite grand ett utslag av etnocentrism, att tycka att det är OK att äta kalvar och griskultingar, men inte hundar och katter.

I vår kulturella kontext är det normalt att äta ko och gris, i deras äter man hund och katt - vem bestämmer vad som är rätt eller fel?

Däremot är det tämligen självklart att man skall ha sådan respekt för allt levande att man dödar djur på ett humant sätt, inklusive hundar och katter, liksom hästar, grisar och kossor!

Citera
          160kvm stort hus
          Inlägg 08-04-2004, 11:45
          Länk hit: #17

Medlem

Word!!!

--------------------

Citera
          160kvm stort hus
          Inlägg 08-04-2004, 11:47
          Länk hit: #18

Medlem

Fast jag tror inte att nån europé faktiskt äter hund eller katt.....

hur som helst vad vi än äter så ska djuren inte behöva lida....

--------------------

Citera
          mekare
          Inlägg 08-04-2004, 11:49
          Länk hit: #19

Medlem

Håller med Mi70. inga djur ska behöva lida för att vi ska äta.

--------------------
          karin

Citera
          Fredi
          Inlägg 08-04-2004, 14:08
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 388
          Medlem nr: 2 816

Tacka vet jag kossan i Restaurangen vid slutet av universum! Den ville bli slaktad och uppäten.

Läs Liftarens guide till galaxen för mer info smile.gif

"Det är enkelt att flyga. Det enda man behöver göra är att kasta sig mot marken, och missa."

(ungefärligt citat i alla fall)

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-01-2026, 18:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon