Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Äckliga sköldlöss
          zissi
          Inlägg 22-08-2013, 22:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Tittade till den här orkidén bakom gardinen i går o fann till min förvåning att den var full av sköldlöss duh.gif . Hu, så äckligt sick.gif . Hade sett att några blad blivit kladdiga förut men inte tänkt mer på det. Men i går när jag torkade fönsterbrädan var den också kladdig. Förstod då att inte allt stod rätt till och tog på mig läsglasögonen och tog fram förstoringsglaset och fann de här bruna sköldarna + en massa små, små krypande löss. Sånt här får jag rysningar av -fear-.gif . Visst är det lite läskigt?

Orkiden köptes i april-maj på Blomsterlandet och har blommat så fint tills för någon månad sen och då tröttnade jag på den och ställde den bakom gardinen för att förhoppningsvis få mer glädje av den när nya knoppar dyker upp. Men nu blev det soptunnan på direkten.

Bifogad fil  sk_ldl_ss_p__orkid_kvist.jpg ( 147.88k ) Antal nedladdningar: 39

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2025, 00:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon