Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu har jag gjort pärl-figurer, Dom sitter i min trädgård.
          Irene_L
          Inlägg 25-08-2013, 20:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Nu har jag testat att göra gubbar av pärlor. Kommer ni ihåg den där trägubben som man använder som modell när man ritar eller måla? Den har varit förebild till mina figurer. Men jag gjorde dom på mitt sätt och det blev en gumma och en gubbe.

Här sitter dom på mattpiskställningen:
          Bifogad fil  gubbar_av_p_rlor_mattpiskst_llning.JPG ( 281.88k ) Antal nedladdningar: 24

Gumman är ca 17 cm lång och gubben 19 cm lång.

En bild lite närmare på paret:
          Bifogad fil  gubbar_av_p_rlor_mattpiskst_llning_n_ra.JPG ( 149.86k ) Antal nedladdningar: 18

Dom var nyfikna på min trädgård och testade också att sitta på mjölkkannan. Där finns också min trana av järntråd som jag också gjort:
          Bifogad fil  gubbar_av_p_rlor_mj_lkanna_f_gel.JPG ( 293.45k ) Antal nedladdningar: 20

Lite närmare även här:
          Bifogad fil  gubbar_av_p_rlor_mj_lkkanna_sittande.JPG ( 145.04k ) Antal nedladdningar: 16

Oj här är dom på väg att sticka iväg och upptäcka trädgården på egen hand:
          Bifogad fil  gubbar_av_p_rlor_mj_lkkanna2.JPG ( 115.22k ) Antal nedladdningar: 19

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 02:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon