Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lundsberg
          Huggorm
          Inlägg 30-08-2013, 21:32
          Länk hit: #61

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Bengalow @ 30-08-2013, 22:00) *
          Det var otroligt dumt uttryckt, huggorm. Det är inte ett enda dugg avundsjuka. Som moderator hade jag avhållit mig från sådana kommentarer - det är över gränsen! Var ser du missunnsamheten - jo i dina egna värderingar...

Jag uttalade mig inte i egenskap av moderator, utan som vanlig forummedlem. Och nu tycker jag att vi följer trådens riktiga moderators uppmaning och skärper oss.

Tydligen har Lundsbergs stängning överklagats nu. Skulle inte förvåna mig om den hävs.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 30-08-2013, 21:42
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Huggorm @ 30-08-2013, 22:32) *
          Tydligen har Lundsbergs stängning överklagats nu. Skulle inte förvåna mig om den hävs.

Skulle inte förvåna mig heller, det är mäktiga familjer med goda kontakter överallt i systemet som trampats på tårna...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-08-2013, 21:42
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ja men det vore högst olyckligt om beslutet inhiberas.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 30-08-2013, 22:04
          Länk hit: #64

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 30-08-2013, 22:42) *
          Skulle inte förvåna mig heller, det är mäktiga familjer med goda kontakter överallt i systemet som trampats på tårna...
          Tråkigt att du har den synen på systemet. Tänk om beslutet skulle hävas för att det var felaktigt vid en närmare eftertanke? Det tas fortfarande beslut i det här landet som inte är baserade på korruption

Citera
          hattstugan
          Inlägg 30-08-2013, 22:07
          Länk hit: #65

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Har tagit bort inlägg som inte är förenliga med Trivselreglerna!
          /Moderator

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-08-2013, 22:10
          Länk hit: #66

Medlem

Det vore ju som att sanktionera mobbning och pennalism men du kanske tycker sånt är OK Huggorm.

--------------------

Citera
          Bengalow
          Inlägg 30-08-2013, 22:11
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Nu när Hattstugan skrivit PM till mig, och sagt, att mitt svar på hennes kompis huggorm, är ett personangrepp, så struntar jag i detta forum. När huggorm kan uttrycka sig som han gör, och jag får skulden, så raderar jag länken, och säger adjö - vila i frid!- icke saknad av mig. Undras om detta publiceras...?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-08-2013, 22:14
          Länk hit: #68

Medlem

Det var väl inget personangrepp! I så fall var väl Hugorms inlägg om fattigas avundsjuka mer personagrepp på alla oss som inte tycker som han i denna fråga.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 30-08-2013, 22:14
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

så synd att jag inte fick veta om hur jag tänkt angående Psykopater !

Citera
          Huggorm
          Inlägg 30-08-2013, 22:18
          Länk hit: #70

Moderator

CITAT (*Stintan* @ 30-08-2013, 23:14) *
          Det var väl inget personangrepp! I så fall var väl Hugorms inlägg om fattigas avundsjuka mer personagrepp på alla oss som inte tycker som han i denna fråga.

Ett personangrepp är ett angrepp på någons person och inte något allmänt angrepp. Möjligen skulle du kunna sätta dit mig för diskriminering av folkgrupp, vad vet jag. Men att hela grejen med Lundsberg är en klassfråga verkar de flesta vara överens om så jag försåt inte problemet med mitt inlägg. Skulle det vara värre än att skriva att eleverna har föräldrar som kanske mutar eller på annat sätt påverkar makthavarna att ändra beslutet?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-08-2013, 22:26
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (Huggorm @ 30-08-2013, 23:18) *
          Ett personangrepp är ett angrepp på någons person och inte något allmänt angrepp. Möjligen skulle du kunna sätta dit mig för diskriminering av folkgrupp, vad vet jag. Men att hela grejen med Lundsberg är en klassfråga verkar de flesta vara överens om så jag försåt inte problemet med mitt inlägg. Skulle det vara värre än att skriva att eleverna har föräldrar som kanske mutar eller på annat sätt påverkar makthavarna att ändra beslutet?

Jag tycker att ditt inlägg var provocerande (vilket händer ganska ofta eftersom du verkar gilla att tycka tvärtom) och då borde man kunna få svara rakt vad man tycker om det. Men det är tydligen bara du som får skriva vad du vill här.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 30-08-2013, 22:28
          Länk hit: #72

Medlem

Avundsjuk på vad ? som jag ser det så är Lundsberg en skola för psykopater !kanske inte gällande alla elever men en stor del av dom .Hur fan kan man få för sig att bränna elever med stryckjärn ?det är väl i alla fall inget som normala ungdomar ägnar sig åt ! och varför i så fall skulle det ses som normalt ?Skulle det vara något som överkklassen skulle ägnas sig åt i så fall ? och skulle det i så fall forma de nya inom industri och aktsiemarknaden ?Gud bevare mig !om vi ska yngla fram den skiten !

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-08-2013, 22:33
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (Motti @ 30-08-2013, 23:28) *
          Avundsjuk på vad ? som jag ser det så är Lundsberg en skola för psykopater !kanske inte gällande alla elever men en stor del av dom .Hur fan kan man få för sig att bränna elever med stryckjärn ?det är väl i alla fall inget som normala ungdomar ägnar sig åt ! och varför i så fall skulle det ses som normalt ?Skulle det vara något som överkklassen skulle ägnas sig åt i så fall ? och skulle det i så fall forma de nya inom industri och aktsiemarknaden ?Gud bevare mig !om vi ska yngla fram den skiten !

Du fick svar på ditt tidigare inlägg om psykopater och ungdomarna på Lundsberg är säkert inte mer psykopater än andra ungdomar.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 30-08-2013, 22:56
          Länk hit: #74

Medlem

Jag vill påstå att så är fallet !varför skulle annars eleverna tyckas det är okej att det förekommer mobbing på skolan ?Ingen normal människa skulle tycka det är okej att det förekommer Penalism på en skola .Att förnedra och förtrycka är inget som jag tycker är normalt varken bland vuxna eller barn .Och det är inget vi ska bygga vårt samhälle på heller .

Citera
          Huggorm
          Inlägg 30-08-2013, 23:03
          Länk hit: #75

Moderator

CITAT (Motti @ 30-08-2013, 23:56) *
          Jag vill påstå att så är fallet !varför skulle annars eleverna tyckas det är okej att det förekommer mobbing på skolan ?Ingen normal människa skulle tycka det är okej att det förekommer Penalism på en skola .Att förnedra och förtrycka är inget som jag tycker är normalt varken bland vuxna eller barn .Och det är inget vi ska bygga vårt samhälle på heller .

Mobbning förekommer på i princip alla skolor och eleverna tycker nog inte att det är okej varken på Lundsberg eller andra skolor, utom de som håller på med det förstås.

Citera
          Motti
          Inlägg 30-08-2013, 23:12
          Länk hit: #76

Medlem

Så du tycker det är okej att bränna första års elever med stryckjärn bara för sakens skull ? Märkligt hur folk här reagerar ,jag har alltid ståt för att jag är Moderat men nu helt plötsligt tycker alla att det som hänt på Lundsberg är okej och normalt ?hur i all sin da hänger det ihop med erat politiska tänkande ? då ni flesta här verkar vara på vänstersidan ?Är det okej att mobba och trycka ner andra och bränna dom med strykjärn eller ge dom vattenomgången i en toalett ?

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 30-08-2013, 23:18
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Motti @ 30-08-2013, 23:56) *

Du kan tycka att de är slynglar, odågor, huliganer, sadister eller vad du vill. Men du är nog inte rätt person till att ställa psykiatriska diagnoser. Inte ens en välutbildad psykiatriker skulle ställa diagnos utan att träffa personerna i fråga.

Ursäkta att jag reagerar, men ogillar skällsord som CP, psykopat, psykfall, efterbliven etc. Inte juste att slänga sig med vokabulär som antyder psykiska problem.

Iofs är inte psykopati en egen diagnos utan ingår i antisocial personlighetsstörning, som ca 4% av befolkningen lider av. Alltså ett högst verkligt problem som ska hanteras seriöst och med respekt.

Citera
          Motti
          Inlägg 30-08-2013, 23:30
          Länk hit: #78

Medlem

En Psykopat är deffenitivt inte efterbliven !tvärt om så är de väldigt beräknande och kalla ! Många i ledande ställningar är psykopater .De bryr sig bara om sig själva och det de åstakommer och har inte en tanke på andra bara deras eget ego .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-08-2013, 02:39
          Länk hit: #79

Medlem

Jisses Motti, LÄS OM OCH LÄS RÄTT!! ALLA ÄR ÖVERENS OM ATT MOBBNING OCH PENALISM ÄR HEMSKT!
          Vem har pratat om efterbliven? Och vad har det med saken att göra var man står politiskt? Sen när ingick det i frisörsutbildningen att ställa psykiatriska sjukdomsdiagnoser på okända människor?

--------------------

Citera
          theseraphim
          Inlägg 31-08-2013, 10:23
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (Motti @ 30-08-2013, 23:28) *

Skrämmande åsikter du har och totalt felaktigt. Som tidigare nämnt är eleverna där i psyket inte annorlunda än någon på tex kommunala skolor utan set är systemet på skolan som är felaktigt. Sen så har väl ledare i alla politiska läger gått eller haft sina barn där så det är inte bara "borgare" som går på internat. Man kan göra "psykopater" av vem som helst om man vill för människan är skapt på sådant sätt att vi är fruktansvärt lätta att omforma till något hemskt.

Citera

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 21:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon