Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mat för pensionerer
          Eva i Skåne
          Inlägg 10-09-2013, 21:01
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Arbetslösa ungdomar ska inte vara en personalresurs utan bara en social tillgång och det ska vara bara de som själv vill. Jag vet att det är massor av praktiska problem och kanske är det inte görligt, men det finns många kloka tankar bland "vanliga" människor.

Inom Röda korset finns det i alla fall medmänniskor som besöker ensamma, finns på akutmottagningar och stöttar folk som kommer in och får vänta osv.

Citera
          pejori
          Inlägg 12-09-2013, 01:45
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Eva i Skåne @ 10-09-2013, 22:01) *
          Arbetslösa ungdomar ska inte vara en personalresurs utan bara en social tillgång och det ska vara bara de som själv vill. Jag vet att det är massor av praktiska problem och kanske är det inte görligt, men det finns många kloka tankar bland "vanliga" människor.

Inom Röda korset finns det i alla fall medmänniskor som besöker ensamma, finns på akutmottagningar och stöttar folk som kommer in och får vänta osv.

Tror dom kan vara en resurs om dom vill det. Men ska dom utnyttjas som arbetskraft, ska dom avlönas som det också.

Redigerat av pejori: 12-09-2013, 01:50

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          theseraphim
          Inlägg 12-09-2013, 07:55
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Givetvis om de gör samma arbete så ska de ha samma lön vilket för tillbaka det till att bästa lösningen är att helt enkelt att utöka den ordinarie bemanningen i första hand.

Citera
          Klint
          Inlägg 12-09-2013, 13:48
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Jo men hur ska man få till det med fler personal?Tror att ungdomar är lite mer genomförbart, jag ser deras som win, win, win
          situation boende personal och ungdomar, men jag kanske är naiv? Jag är fackligt intresserad men kan inte se nån motsättning.Jag tycker bara det är bedrövligt hur vissa av våra äldre har det.

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          theseraphim
          Inlägg 12-09-2013, 14:59
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Problemet är ju att ungdomarna såvida de inte bara ska hålla handen tex utför ett jobb och då ska de ha lön, vilket är bra. Dock gör de samma uppgifter som personalen men går via tex praktik så kommer facket aldrig tillåta att man konkurrerar med dess medlemmar tyvärr, de skulle se det som en form av lönedumpning. Det är väl ungefär samma i alla branscher att praktikanter inte får ta en anställds plats. Sen om man kunde få in set i någon form av lärlingsprogram så skulle det kunna fungera.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 03:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon