Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tål lök frost?, Jag har lök kvar för färskkonsumtion
          Christa
          Inlägg 23-09-2013, 17:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Jag har en del lök kvar i landet eftersom jag ville ha en del som är saftiga och färska. Det är framförallt rödlök men några gula också.

Nu drar det ihop sig till frost så jag undrar om dom tål lite frost? Det skall inte bli minusgrader enligt yr men helt säker kan man ju inte vara.

Här brukar bli markfrost om det är plus 3 grader.

- Måste jag täcka över löken?

- Är det bättre att skörda den och lägga den lite skyddat ute än att ha den i landet utan duk över?

- Hur stor skillnad är det egentligen på färsk lök och torkad? Vi har ätit färsk lök så länge nu så jag minns inte och jag åt inte så mycket lök innan.

Det kan ju också hända att det är för sent att skörda den för att torka. På något ställe stod det dock att om man väntade alltför länge med att skörda lök så kunde den bli hård och oätlig.

Snälla alla som vet något, berätta! Jag går här i valet och kvalet om jag skall börja leta efter en väv att lägga över eller rent av dra upp dom i kväll.

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 22:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon