Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om hunduppfostran..., ett kontroversiellt ämne men viktig!
          Anki på Öland
          Inlägg 12-10-2013, 21:37
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Motti @ 12-10-2013, 00:56) *
          Men då kanske inte du är ägare av kamphundar Silos eller någon av de större raserna ,skulle tro att du är konflikträdd också så därför tror du att dina hundar "följer dig" då du viker dig för deras vilja ,Okej då förstår jag att du anser att du inte har några problem med dina hundar . Hundar är avlade för olika uppgifter !är du inte rätt ägare för den hunden så får du problem .

Om inte det markerade är kritik av Silos sätt mot sina hundar så vet inte jag vad kritik är

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Trampendal
          Inlägg 12-10-2013, 22:01
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 10 112

Jag kan förstå att det kan vara svårt att läsa och förstå vad andra skriver,
          men om man inte förstår vad man själv har skrivit är det kanske en god idé att helt enkelt låta bli att skriva. wink.gif

Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 12-10-2013, 22:06
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem nr: 20 750

CITAT (Trampendal @ 12-10-2013, 23:01) *
          Jag kan förstå att det kan vara svårt att läsa och förstå vad andra skriver,
          men om man inte förstår vad man själv har skrivit är det kanske en god idé att helt enkelt låta bli att skriva. wink.gif

giggle.gif

Citera
          silos
          Inlägg 14-10-2013, 09:01
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Kan man lära hundar att alltid stanna vid övergångställen?

CITAT (Motti @ 12-10-2013, 00:56) *
          Men då kanske inte du är ägare av kamphundar Silos eller någon av de större raserna ,skulle tro att du är konflikträdd också så därför tror du att dina hundar "följer dig" då du viker dig för deras vilja ,Okej då förstår jag att du anser att du inte har några problem med dina hundar . Hundar är avlade för olika uppgifter !är du inte rätt ägare för den hunden så får du problem .

Sådant tar jag med ro,ingenting att bli sur av,eftersom jag vet vem jag är!

Citera
          pejori
          Inlägg 14-10-2013, 09:35
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (silos @ 14-10-2013, 10:01) *
          Kan man lära hundar att alltid stanna vid övergångställen?

Sådant tar jag med ro,ingenting att bli sur av,eftersom jag vet vem jag är!

Ja, det kan man.
          Mina stannar alltid och rör sig inte förän dom får tillåtelse att gå.

(Tänk blindhundar Silos)

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          silos
          Inlägg 14-10-2013, 10:01
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (pejori @ 14-10-2013, 10:35) *
          Ja, det kan man.
          Mina stannar alltid och rör sig inte förän dom får tillåtelse att gå.
          Lärde du dina när de var valpar?. Mina två är 12 och 13,kan man fortfarande lära dem?

(Tänk blindhundar Silos)

Det tänkte jag inte på,alltså blindhundar!

Citera
          pejori
          Inlägg 14-10-2013, 10:15
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (silos @ 14-10-2013, 11:01) *
          Det tänkte jag inte på,alltså blindhundar!

Du kan med rätt fostran, få en hund till nästa allt du vill. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Motti
          Inlägg 21-10-2013, 23:21
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja så var det så att jag menade att tydligen är Silos rätt för sina hundar eftersom hon inte har några problem ! Kanske skrev lite tamt och missvisande där ,men jag vill absolut INTE påstå att Silos är en dålig hundägare ! så förvräng inte vad jag skrev .Men vissa hundar behöver tydliga hundägare beroende på ras !Man kan inte skaffa en Rothweiler och tro att den inte behöver fostran ,ja ingen hund ska slippa fostran det är grundläggande att du fostrar din hund både för din egen skull och för andras .Men vissa hundar behöver man knappt fostra de bara är lyhörda för sin ägare särskillt om ägaren är en lugn och trygg person då blir hunde lika dan ,lugn och trygg .Och vi som har jakthundar måste man angagera sig i uppfostran särskillt om man har udda raser ,skaffar man en Luzerner som vi gjort så är det ett måste att gå på utställningar jaktprover för att föra fram rasen då rasen är relativt liten med en trång avelsbas ,med andra ord , man skaffar inte en Luzerner om man inte är bered att gå på utställningar och jaktprover ! och då måste man ha en hund som är fostrad på tex inkallning att kunna platsa hunden att den kan stå snyggt på en utställning och vara extremt lyhör på sin förare osv .Finns massor av hundar alla är ämnade för olika uppgifter .

Redigerat av Motti: 21-10-2013, 23:23

Citera
          silos
          Inlägg 22-10-2013, 19:39
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Motti @ 22-10-2013, 00:21) *
          Ja så var det så att jag menade att tydligen är Silos rätt för sina hundar eftersom hon inte har några problem ! Kanske skrev lite tamt och missvisande där ,men jag vill absolut INTE påstå att Silos är en dålig hundägare ! så förvräng inte vad jag skrev .Men vissa hundar behöver tydliga hundägare beroende på ras !Man kan inte skaffa en Rothweiler och tro att den inte behöver fostran ,ja ingen hund ska slippa fostran det är grundläggande att du fostrar din hund både för din egen skull och för andras .Men vissa hundar behöver man knappt fostra de bara är lyhörda för sin ägare särskillt om ägaren är en lugn och trygg person då blir hunde lika dan ,lugn och trygg .Och vi som har jakthundar måste man angagera sig i uppfostran särskillt om man har udda raser ,skaffar man en Luzerner som vi gjort så är det ett måste att gå på utställningar jaktprover för att föra fram rasen då rasen är relativt liten med en trång avelsbas ,med andra ord , man skaffar inte en Luzerner om man inte är bered att gå på utställningar och jaktprover ! och då måste man ha en hund som är fostrad på tex inkallning att kunna platsa hunden att den kan stå snyggt på en utställning och vara extremt lyhör på sin förare osv .Finns massor av hundar alla är ämnade för olika uppgifter .

tummenupp.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 31-10-2013, 00:18
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Tack för tummen upp Silos smiley_small_hug.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 20:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon