Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          LåstNytt inlägg
          > De senaste dagarnas aktivitet i forumet.
          Anki på Öland
          Inlägg 18-10-2013, 13:17
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Krolliljan @ 18-10-2013, 13:48) *
          .........Om man bara fick yttra sig om man hade ngt nytt att tillföra doge nog diskussionen ut ganska snabbt......

Ett påstående och en som säger emot - sen var diskussionen över....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-10-2013, 13:28
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Anki på Öland @ 18-10-2013, 14:17) *

tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          gunsta
          Inlägg 18-10-2013, 14:40
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Jag tycker att " tummenupp.gif " fyller en viktig funktion.
          Jag är själv en sådan som kan bara "hålla med" ibland.
          Om ngn skrivit som jag tänker håller jag med.
          För att det ska ge " diskussionen någonting" kan det vara bra och se att det är flera som tycker likadant.
          Om man bara fick yttra sig om man hade ngt nytt att tillföra doge nog diskussionen ut ganska snabbt.
          Och viktigast av allt: om det ska vara en massa "regler" om om man får uttrycka sig så öppnar det inte precis upp för att fler ska skriva vad de tycker.
          Jag skulle gärna vilja att fler skrev vad de tycker.

Krollilja! Det där uttryckte du bra tummenupp.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          pejori
          Inlägg 18-10-2013, 14:48
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Berith @ 18-10-2013, 06:30) *
          Det här inlägget gör mej väldigt väldigt förvånad. Menar du att du inte vet hur man skriver sånt som är helt ok, och inte bara sura, griniga, elaka inlägg?

Tänk efter innan du skickar dina inlägg, förhandsgranska och läs noga. Kanske behöver du ändra både det ena och det andra, tänk efter om du själv skulle vilja höra från andra det du just nu tänker säga till oss.

Och framför allt! Tänk på att sura, griniga, elaka inlägg lockar till sej medlemmar som också oftast skriver sura, griniga, elaka inlägg.

Självklart tycker jag att det är bra om sura, griniga, elaka inlägg plockas bort, men visst vore det väl mycket bättre om dom aldrig skrevs eller skickades från början?

Du kan! tummenupp.gif

Klart jag kan. rolleyes.gif
          Nu menade jag inte mig specifikt utan skribenter i "allmänhet" inkl. dig. giggle.gif

Sedan kan man också försöka att inte se allt som skrivs som "surt och elakt" Utan bara försöka se budskapet i inläggen. tummenupp.gif

Att börja tjata om "mobbning och påhopp" så fort tre personer tycker annorlunda, är inte ok.
          I så fall, finns det många medlemmar som kan ta på sig "offerkoftan" och skrika om "mobbning och drev" Men dom avstår.

CITAT (Anki på Öland @ 18-10-2013, 14:17) *

giggle.gif

För att det ska ge " diskussionen någonting" kan det vara bra och se att det är flera som tycker likadant.

Om man bara fick yttra sig om man hade ngt nytt att tillföra doge nog diskussionen ut ganska snabbt.
          Och viktigast av allt: om det ska vara en massa "regler" om om man får uttrycka sig så öppnar det inte precis upp för att fler ska skriva vad de tycker.

Där håller jag med.
          Tänk så tjatigt det skulle bli, om alla som "håller med" skulle börja skriva identiska inlägg istället för en. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Klint
          Inlägg 18-10-2013, 15:23
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Hej Fanny!
          Jag funderar lite på vad du menar när du skriver öppen dialog. Tänker du ge någon feedback på det som skrivs i den här tråden?

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-10-2013, 16:55
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (pejori @ 18-10-2013, 15:48) *
          Nu menade jag inte mig specifikt utan skribenter i "allmänhet" inkl. dig. giggle.gif

Sedan kan man också försöka att inte se allt som skrivs som "surt och elakt" Utan bara försöka se budskapet i inläggen. tummenupp.gif

Att börja tjata om "mobbning och påhopp" så fort tre personer tycker annorlunda, är inte ok.
          I så fall, finns det många medlemmar som kan ta på sig "offerkoftan" och skrika om "mobbning och drev" Men dom avstår.

giggle.gif

Där håller jag med.
          Tänk så tjatigt det skulle bli, om alla som "håller med" skulle börja skriva identiska inlägg istället för en. tummenupp.gif

bravo.gif Bra skrivet!

--------------------

Citera
          tomas99
          Inlägg 18-10-2013, 18:08
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (Forumvärd @ 16-10-2013, 13:51) *
          Hej alla,
          De senaste dagarna har varit minst sagt turbulenta här inne i forumets Småprat. Saker har sagts som kanske inte borde sägas och ord har skrivits som kanske inte borde skrivas. Trådarna har modererats av våra två fantastiska moderatorer som verkligen gör ett toppenjobb. Trådar har fått varningar av såväl mig som moderatorerna och flera trådar har dessutom fått stängas.
          Forumets trivselregler och användarvillkor har brutits vid ett flertal tillfällen, regler och villkor som är till för att följas, för att ni ska trivas här inne och för er att luta er tillbaka mot.
          Detta är såklart jättetråkigt, onödigt och något som absolut kan undvikas. Det handlar om att respektera att vi alla är olika, att vi uttrycker oss på olika vis och det går att undvika att kommentera, om man anser att det är olämpligt. Det går förvisso alltid att kommentera det någon annan skriver – man kan göra det på olika vis!
          Med jämna mellanrum kommer kritik riktat mod moderatorerna, mig som forumvärd eller renat av mot Odla.nu och forumet över lag. Det är bra, kritik behövs för att vi ska kunna förbättra vårt arbete. Med denna tråd vill jag att ni kommer med konstruktiv kritik
          1. Hur vi kan göra vårt arbete med forumet bättre.
          2. Hur forumet och dess utformning kan förbättras.

Jag hoppas att vi kan arbeta tillsammans för ett bättre forum, ett forum där alla ska trivas och känna sig välkomna, oavsett bakgrund, personlighet och allt annat som skiljer oss åt – det är ju trots allt tack vare det vi skapar nyanser och kontraster såväl här som i verkliga livet.
          Tänk efter och fundera på hur ni vill ha det här inne, jag finns alltid tillgänglig via PM eller mail fanny@odla.nu för privata meddelande, eller genom denna tråd, för er som
          vill föra en öppen dialog.
          Jag önskar er en fin dag och hoppas på bättre stämning här inne!
          /Fanny, forumvärd.

1 Beivra smily missbruk,kan vara ok med en eller två smily.

2 inför trådat forum igen,så som det var i början,och åter använd trådar dvs hänvisa till sökfuntionen.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          CillaM
          Inlägg 18-10-2013, 18:52
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

w00t.gif thumbdown.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-10-2013, 18:55
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (tomas99 @ 18-10-2013, 19:08) *

2 inför trådat forum igen,så som det var i början,och åter använd trådar dvs hänvisa till sökfuntionen.

1 Bättre med smilisar än + och - .

2 Varför det? Trådat är ju hopplöst oöverskådligt. Att dra upp gamla trådar är bara irriterande.

--------------------

Citera
          mormor mona
          Inlägg 18-10-2013, 18:58
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 173
          Medlem nr: 79 103

Eftersom det tycs vara gansak eftertraktat med "tummen upp", "gilla", osv så borde det kanske ta efter facebooks koncept och införa en klickaknapp så man kan "tumma" inlägg som man gillar.
          Orkar inte med och se " tummenupp.gif " när jag besöker en tråd som fått nytt svar. Jag vill LÄSA inte titta på en jävla smiley som håller tummen upp!

--------------------
          Släpp hönsen loss det är vår!

Citera
          Piccante
          Inlägg 18-10-2013, 19:19
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (mormor mona @ 18-10-2013, 19:58) *
          Eftersom det tycs vara gansak eftertraktat med "tummen upp", "gilla", osv så borde det kanske ta efter facebooks koncept och införa en klickaknapp så man kan "tumma" inlägg som man gillar.
          Orkar inte med och se " tummenupp.gif " när jag besöker en tråd som fått nytt svar. Jag vill LÄSA inte titta på en jävla smiley som håller tummen upp!

fear.gif jag tror att en del använder smileys för att förmedla känslor när vi inte ser kroppsspråket på den vi kommunicerar med. Men annars kan man ju ta efter Facebook eller Google+ och lägga in en "gilla" eller "+1" funktion efter inläggen.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 18-10-2013, 19:28
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (tomas99 @ 18-10-2013, 19:08) *

Det var väl ändå inte något som skulle få ett aktivare och trevligare forum!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Piccante
          Inlägg 18-10-2013, 19:33
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (pejori @ 18-10-2013, 15:48) *

giggle.gif
          Där håller jag med.

Tycker du tar upp några viktiga saker i ditt inlägg. Jag undrar om det är den svenska konflikträdslan som gör det så svårt att ha meningsfulla diskussioner ibland? I många länder påstår dom att det är uppskattat att ha engagerade diskussioner för då får man testa sina argument och får stå på sig och argumentera för sin sak och måste bemöta andras åsikter. Även om diskussions går hög ibland och man vänder och vrider på alla argument för att se det ur olika vinklar så är man ändå vänner efteråt för det är inte farligt att diskutera. I Sverige verkar det som om någon slänger ur sig ett påstående och andra varken håller med eller förstår hur man kan komma fram till ett så självsäkert påstående utan att ha något konkret att backa upp det med så är det ett "drev" om man ifrågasätter???

Sen som du skriver "att se budskapet i inläggen". Jag tror det hade varit mycket mindre konflikter om alla kunde läsa både sina egna inlägg och även vad folk svarar och försöka begrunda det lite innan man svarar. Ibland känns det som om vissa svarar under någon känslomässig storm och bara för att man inte direkt håller med om en ska så är man plötsligt både det ena och det andra och anklagas för saker man inte ens uttryckt?!

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 18-10-2013, 19:40
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja vad ska man säga när man inte ens orkar läsa alla inlägg därför att de alltid spårar ur på ett eller annat sätt ,att det ska dissikeras in till molykyler vad man "igentligen vill säga " osv osv .Kan man inte bara försöka "lyssna " utan att analysera sönder allt som skrivs här. Sedan tycker jag personligen att man ska tänka på att man hör inte skribentens röst ,man hör inte tonlägen glädjen skrattet när man skriver i ett Forum ,därför är det lätt att tycka illa om en del för man har redan bestämt sig för att den personen är ett "Pucko" .Kan ju säga som så att få här vet vilka dom andra här är eller hur de är som människor i verkliga livet !här är vi bara en text som folk kan tolka hur fan de vill !

Citera
          Peztis
          Inlägg 18-10-2013, 19:42
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Jag tycker att smileys är jättebra just för att det ibland kan vara svårt att veta att den känsla jag vill förmedla faktiskt går fram.
          Jag hör ju i huvudet min ton i det jag skriver och jag tror jag oftast förmedlar det bara genom texten. Men alla tänker ju inte lika och man uppfattar ändå alltid olika beroende på hur duktig man är på att läsa och förstå. Men visst kan det vara jobbigt med inlägg där varje mening slutar med en smiley.
          Det där med +1 ser i mina ögon bara kaxigt ut men så är jag ingen Facebook-användare heller så jag har kanske missat poängen.

Förresten, finns det inte en inställning där man kan säga att man inte vill se "gubbarna"? Har för mig jag sett det men det kanske inte var här.

Jo, jag ser att man kan välja i Kontrollpanelen -> Foruminställningar -> Vill du se bilder i inläggen, smilies och bifogade bilder? (J/N)

Vad gäller trådat så kan man i alla fall själv välja hur man vill läsa trådarna. Man kan själv ställa in att se dem som trådade. Minns inte var just nu men möjligheten finns i alla fall.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-10-2013, 19:43
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (mormor mona @ 18-10-2013, 19:58) *

Finns ju ingen anledning att ta efter Facebook när vi har en tummenupp.gif . Dessutom har vi en thumbdown.gif vilket tyvärr inte Fb har.

Vad är förresten dina övriga nick här på Odla? Man får ju enligt reglerna bara ha ett konto. Ska något tas bort så är det dubbelnick.

Det där med +1 osv har jag då aldrig sett på Facebook.

Redigerat av *Stintan*: 18-10-2013, 19:45

--------------------

Citera
          Klint
          Inlägg 18-10-2013, 19:44
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Men visst är det väl lite underligt att svara när man inte orkar läsa vad man svarar på confused.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-10-2013, 19:51
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (Klint @ 18-10-2013, 20:44) *
          Men visst är det väl lite underligt att svara när man inte orkar läsa vad man svarar på confused.gif

Mycket! Tror också att det är just det som ofta bäddar för tjafs.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 18-10-2013, 19:59
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Så ni vill påstå att ni sitter här och läser igenom 15-20 långa inlägg innan n kan har en åsikt !det har jag inte tid med ,jag har annat att göra .

Citera
          Peztis
          Inlägg 18-10-2013, 20:04
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Jo, jag tar mig nog allt tiden att läsa igenom när det är ett ämne som är så inflammerat. Om jag inte läst igenom är jag noga med att påpeka det i mitt inlägg typ "Nu har jag inte läst igenom allt men jag tycker att..."

Dessutom försöker jag att påpeka att så här uppfattar jag det, så tycker jag, jag anser, jag tror, jag har hört osv.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

10 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2025, 01:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon