Hur har ni det i era växthus just nu? Odlar ni fortfarande och vad i så fall?
Själv funderar jag på att klippa ner all växtlighet, städa ur och förbereda för vinter. Bord o stolar får vara kvar efter städning för att nyttja vid middagar i stilla sken från ljuskrona och julbelysning. Ev tänkte jag förbereda och sätta upp ett litet bubbelplasttält till vårens sådder.
Stöttar med frostvakten till 5-10 gr värme - Tomatplantorna är fortfarande jättefina, Physallisarna likaså. Chiliplantorna är också fina men verkar ta det lugnare med mognadstakten. Avocado-plantorna verkar ha stannat i tillväxt. Gurkplantor och melon har gjort sitt för säsongen. Pelargoner av olika sorter växer så det knakar..blommar i massor..tänkte nog ta in dessa till fönsterbrädorna inne i värmen nu.
Cyklamen - fyller 3 år har överlevt mot alla odds..den trivs i det svala växthuset och blommar på..
Utanför i pallkragar växer Pak Choi, rädisor, dillen och rödbetor - allt klarade den hårda frostnatten i natt galant. Vitlöken är nerstoppad mellan palsternacksfröerna (tänkte testa med sen..eller tidig odling..beror på hur man ser på saken..) Sockerärtor satte jag 1 september ... Ja, sent.. Men skotten är nu ca 3 dm och jag klipper vartefter och har till salladen.