Hej, bara en allmän undran med stor sannolikhet och förskräckelse.
Jag drabbades av ryggskott för 3 månader sen och blev ordinerad alvedon och andra receptfria medel och träning som aldrig blev bättre snarare sämre många veckor som jag blev sängliggande av smärtorna.
Efter flera besök på vårdcentralen hos flera olika läkare där jag beskrev hur ont och svårt det är att bara göra hushållssysslor som bara diska än mer träna så sa alla samma sak, sen i måndags har jag legat i otroliga smärtor i hela ryggen främst ländryggen ner i svanskotan och den värsta ischias så fick åka in akut i onsdags där jag tog 4 steg på en halvmeter innan de satte mig i rullstol och proppa mig full av morfin och benzo och hemskickad med oxycontin för väntan på röntgen, återbesök idag för dessa otroliga smärtor i ryggen och den värsta ischias jag haft där de nu räcker lyfta båda benen 20cm innan jag skriker har röntgen blivit frampriorterad som jag krävt i snart 3 månader för jag visste det var fel på ryggen.
Nu ligger jag här hemma med oxynorm och oxycontin och Gabapentin och rätt mycket smärtor för ville inte läggas in för vidare utredning i ett rum med skrikande dementa personer men jag måste väl antagligen göra det i veckan
Jag har daglig telefonkontakt med min läkare för diskuteringar om medicinerna och tid för röntgen så ska försöka prata med henne om ett eget rum, vet ni om/hur man kan få det? Ska även fråga min mamma som är stamgäst på sjukan med Chrons sjukdom om jag kan få det

Är inskriven på smärt nu så man kanske får hjälp denna gången, bara vänta på röntgen och försöka hitta smärtlindring så man får svar och kan stå ut med detta lilla helvetet.
Något som nån av er varit med om eller känner nån med nåt sånt här?