Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Är det godishelg nu?, Gillar inte föräldrasanktionerat tiggeri
          *Stintan*
          Inlägg 29-10-2013, 23:27
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (mormor mona @ 29-10-2013, 23:00) *
          confused.gif Håll dig till fakta istället för konspirationer.

no.gif Stintan stintan stintan. Varför gnälla och beskylla halloweenfirande barn för att vara tiggare?

Vad var det som var konspirationer? Kan du förtydliga det?

Jag gnällde på er som strör invektiv omkring er i vart och vartannat inlägg.....inte på utspökade ungar!

Vadå beskylla? Dom går ju runt och tigger godis! Ibland med hot om bus om dom inte får något. Tror inte för en sekund att ringer de ringer på folks dörrar bara för att visa upp sig utan dom blir gruvligt besvikna om man öppnar och dom inte får något. Precis likadant som när dom går runt som påskkärringar. Hade det varit så att jag bott på ett ställe där jag känt ungarna hade det varit annorlunda men nu är det inte så för här är alla ungar okända för mig. Men visst sjutton är det tiggeri i vilket fall som helst.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          pejori
          Inlägg 30-10-2013, 09:38
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (*Stintan* @ 29-10-2013, 23:27) *

Jag gnällde på er som strör invektiv omkring er i vart och vartannat inlägg.....inte på utspökade ungar!

Vadå beskylla? Dom går ju runt och tigger godis! Ibland med hot om bus om dom inte får något. Tror inte för en sekund att ringer de ringer på folks dörrar bara för att visa upp sig utan dom blir gruvligt besvikna om man öppnar och dom inte får något. Precis likadant som när dom går runt som påskkärringar. Hade det varit så att jag bott på ett ställe där jag känt ungarna hade det varit annorlunda men nu är det inte så för här är alla ungar okända för mig. Men visst sjutton är det tiggeri i vilket fall som helst.

Varför ens försöka föra en dialog med en provokatör, som enbart är ute efter att starta bråk??? dunno.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-10-2013, 10:18
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (pejori @ 30-10-2013, 09:38) *
          Varför ens försöka föra en dialog med en provokatör, som enbart är ute efter att starta bråk??? dunno.gif

Bra fråga! unsure.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 30-10-2013, 11:02
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Mata inte trollet(en).

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gita
          Inlägg 30-10-2013, 14:06
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gossen Ruda @ 30-10-2013, 11:02) *
          Mata inte trollet(en).

Men så kan det väl ändå inte vara, att man skall betraktas som troll för att man inte delar din och/eller Stintans syn på olika företeelser.
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 30-10-2013, 16:13
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Gita @ 30-10-2013, 14:06) *
          Men så kan det väl ändå inte vara, att man skall betraktas som troll för att man inte delar din och/eller Stintans syn på olika företeelser.
          Gita

Om du hade varit inne på forumet mer regelbundet istället för att titta in då och då och spela kunnig hade du vetat vad jag menar. Tyvärr känner jag inte för att uppdatera dig.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 30-10-2013, 16:38
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 30-10-2013, 16:13) *
          Om du hade varit inne på forumet mer regelbundet istället för att titta in då och då och spela kunnig hade du vetat vad jag menar. Tyvärr känner jag inte för att uppdatera dig.

Vem är troll i denna tråd? För övrigt har väl inte åsikter om Halloween något som helst med kunnighet att göra.
          Gita

Citera
          pejori
          Inlägg 30-10-2013, 16:39
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Gita @ 30-10-2013, 14:06) *
          Gita

Det är väl ungefär samma sak som att kallas "surkartarna" "grinigt" eller "torftigt" för att man inte delar din syn på saken. Gita.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          hattstugan
          Inlägg 30-10-2013, 16:45
          Länk hit: #49

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Återgå till ämnet!
          /Moderator

Citera
          Gita
          Inlägg 30-10-2013, 16:50
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (pejori @ 30-10-2013, 16:39) *
          Det är väl ungefär samma sak som att kallas "surkartarna" "grinigt" eller "torftigt" för att man inte delar din syn på saken. Gita.

Fast jag tycker att det är grinigt att störa sig på glada, utklädda barn.
          Och jag tycker att Halloween är kul.
          Gita

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 30-10-2013, 16:56
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Gita @ 30-10-2013, 16:50) *
          Gita

Inget fel i glada utklädda barn. Men är inte kul att det ringer på dörren tre gånger i minuten en hel kväll. Och ska man då ge varenda unge något så får man spendera en hel månadslön känns det som. O ger man inget så får man le och vara glad för att få bilen inklädd med toapapper, fönstren nedkladdade med grädde och ägg.

Så jag ler och är glad för att alla glada fina barn har det så kul så kul :-) Eller är jag glad egentligen? hmmm.....

Citera
          pejori
          Inlägg 30-10-2013, 16:59
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Jubbe063 @ 30-10-2013, 16:56) *
          Inget fel i glada utklädda barn. Men är inte kul att det ringer på dörren tre gånger i minuten en hel kväll. Och ska man då ge varenda unge något så får man spendera en hel månadslön känns det som. O ger man inget så får man le och vara glad för att få bilen inklädd med toapapper, fönstren nedkladdade med grädde och ägg.

Så jag ler och är glad för att alla glada fina barn har det så kul så kul :-) Eller är jag glad egentligen? hmmm.....

Så sant så.

CITAT (Gita @ 30-10-2013, 16:50) *
          Gita

Jag tycker inte det är kul att bli störd.
          Jag tycker inte halloween är kul
          Jag tycker inte det är ok att kalla någon surkart eller grinig av den orsaken.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          ingrids
          Inlägg 30-10-2013, 17:04
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem nr: 8 727

En sak som vore bra att införa, som det har i USA vad jag förstått, är att den som vill ha påhälsning av utklädda barn visar det med pumpaddekorationer. Ungarna förväntas inte gå till dem som inte har pumpor. Hittade till och med en affisch från ett polisdistrikt med en glad pumpa på och uppmaningen att inte ringa på hos den som inte vill bli störd.

--------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 30-10-2013, 18:36
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (ingrids @ 30-10-2013, 17:04) *
          En sak som vore bra att införa, som det har i USA vad jag förstått, är att den som vill ha påhälsning av utklädda barn visar det med pumpaddekorationer. Ungarna förväntas inte gå till dem som inte har pumpor. Hittade till och med en affisch från ett polisdistrikt med en glad pumpa på och uppmaningen att inte ringa på hos den som inte vill bli störd.

Fungerar så där efter vad jag har hört. I Sverige skulle det aldrig fungera, många av dagens ungar sätter en ära i att bryta mot så många bestämmelser som möjligt.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 30-10-2013, 19:37
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 30-10-2013, 18:36) *
          Fungerar så där efter vad jag har hört. I Sverige skulle det aldrig fungera, många av dagens ungar sätter en ära i att bryta mot så många bestämmelser som möjligt.

Vi tillämpade just att markera med pumpa eller liknande som jag skrev i ett tidigare inlägg. Fungerade perfekt. Fast så klart, där jag bodde då och även där jag bor nu är barnen glada, vänliga och väluppfostrade. På många ställen är det inte så av inläggen i den här tråden att döma.
          Gita

Citera
          hattstugan
          Inlägg 30-10-2013, 21:17
          Länk hit: #56

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Har tagit bort inlägg som inte tillför diskussionen något!
          /Moderator

Citera
          mormor mona
          Inlägg 30-10-2013, 21:37
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 173
          Medlem nr: 79 103

CITAT (*Stintan* @ 29-10-2013, 23:27) *

Jag svarar inte dig på det eftersom det var till gossen rudan som jag skrev det till.

Man kanska ska och byta namn till Tiggardagen istället slap.gif
          I själva verket tror jag att du är livrädd för alla dessa främmande ungar. Din rädsla går ut till något negativt.
          Ringer de på din dörr behöver du ju inte öppna. Så enkelt är det.

CITAT (Gossen Ruda @ 30-10-2013, 18:36) *

Och det vet du av alla människor....

CITAT (ingrids @ 30-10-2013, 17:04) *

Väldigt god idé. tummenupp.gif

--------------------
          Släpp hönsen loss det är vår!

Citera
          CillaM
          Inlägg 30-10-2013, 23:15
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

CITAT (Gita @ 29-10-2013, 21:05) *
          Jamen visst är det så. Finns väl inga barn som verkligen behöver tigga lite godis, varken vid Halloween eller vid påsk. Det är ju att klä/spöka ut sig som är kul. Torftigt och grinigt att bli störd av det.
          Gita

Satan i gatan vad du är präktig. För två år sen så upptäckte jag gamla ägg på min mors fönster efter en Halloween. Fy faaan vad vidrigt och svårt det var att tvätta bort dettt jävla klägg. Ungjävlar säger jag bara. I USA får ungar inte gå utan sina föräldrar men i Sverige går ungar utan sina och många gånger är det överåriga ungar, i tonåren, som passar på att ställa till helvete för grannskapet. Så jävla kul hörru du. Hoppas du råkar ut för eländet. Se Halloween som det är, som en god och trevlig tradition i USA och på Irland. O jag har bra erfarenhet av både USA och Halloween.

Citera
          mormor mona
          Inlägg 31-10-2013, 13:58
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 173
          Medlem nr: 79 103

CITAT (CillaM @ 30-10-2013, 23:15) *
          Satan i gatan vad du är präktig. För två år sen så upptäckte jag gamla ägg på min mors fönster efter en Halloween. Fy faaan vad vidrigt och svårt det var att tvätta bort dettt jävla klägg. Ungjävlar säger jag bara. I USA får ungar inte gå utan sina föräldrar men i Sverige går ungar utan sina och många gånger är det överåriga ungar, i tonåren, som passar på att ställa till helvete för grannskapet. Så jävla kul hörru du. Hoppas du råkar ut för eländet. Se Halloween som det är, som en god och trevlig tradition i USA och på Irland. O jag har bra erfarenhet av både USA och Halloween.

Det där betraktas snarare som vandalisering än bus. Bara ouppfostrade ungar eller utvecklingsstörda ungar får för sig att göra något så dumt!
          De barn som är väluppfostrade lämnar platsen i regel orörd eller kanske de bara gör något harmlöst bus.
          SÅ synd om alla de barn som faktiskt inte gör någon skada ut bara gör detta för att ha kul! Att de får ta andras skit menar jag... Sen är det ju trots allt föräldarnas ansvar. Så de ungar som ställer till med elaka bus är det snarare föräldrarna som borde stå där med skammen än barnet i fråga!

--------------------
          Släpp hönsen loss det är vår!

Citera
          evelina
          Inlägg 31-10-2013, 14:08
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

CITAT (mormor mona @ 31-10-2013, 13:58) *
          Det där betraktas snarare som vandalisering än bus. Bara ouppfostrade ungar eller utvecklingsstörda ungar får för sig att göra något så dumt!
          De barn som är väluppfostrade lämnar platsen i regel orörd eller kanske de bara gör något harmlöst bus.
          SÅ synd om alla de barn som faktiskt inte gör någon skada ut bara gör detta för att ha kul! Att de får ta andras skit menar jag... Sen är det ju trots allt föräldarnas ansvar. Så de ungar som ställer till med elaka bus är det snarare föräldrarna som borde stå där med skammen än barnet i fråga!

Hu så hemskt du skriver om funktionhindrade barn nono.gif . Jag har sett sk. väluppfostrade barn göra en massa skit.

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 12:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon