CITAT (*Stintan* @ 29-10-2013, 23:27)

Vad var det som var konspirationer? Kan du förtydliga det?
Jag gnällde på er som strör invektiv omkring er i vart och vartannat inlägg.....inte på utspökade ungar!
Vadå beskylla? Dom går ju runt och tigger godis! Ibland med hot om bus om dom inte får något. Tror inte för en sekund att ringer de ringer på folks dörrar bara för att visa upp sig utan dom blir gruvligt besvikna om man öppnar och dom inte får något. Precis likadant som när dom går runt som påskkärringar. Hade det varit så att jag bott på ett ställe där jag känt ungarna hade det varit annorlunda men nu är det inte så för här är alla ungar okända för mig. Men visst sjutton är det tiggeri i vilket fall som helst.
Jag svarar inte dig på det eftersom det var till gossen rudan som jag skrev det till.
Man kanska ska och byta namn till Tiggardagen istället
I själva verket tror jag att du är livrädd för alla dessa främmande ungar. Din rädsla går ut till något negativt.
Ringer de på din dörr behöver du ju inte öppna. Så enkelt är det.
CITAT (Gossen Ruda @ 30-10-2013, 18:36)

Fungerar så där efter vad jag har hört. I Sverige skulle det aldrig fungera, många av dagens ungar sätter en ära i att bryta mot så många bestämmelser som möjligt.
Och det vet du av alla människor....
CITAT (ingrids @ 30-10-2013, 17:04)

En sak som vore bra att införa, som det har i USA vad jag förstått, är att den som vill ha påhälsning av utklädda barn visar det med pumpaddekorationer. Ungarna förväntas inte gå till dem som inte har pumpor. Hittade till och med en affisch från ett polisdistrikt med en glad pumpa på och uppmaningen att inte ringa på hos den som inte vill bli störd.
Väldigt god idé.