Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > smarta kunder...?
          malcolm
          Inlägg 15-11-2013, 21:17
          Länk hit: #21


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Det primära är ju att få min telefon att fungera så jag kommer att ligga lågt om jag inte börjar få en massa fakturor.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 18-11-2013, 18:10
          Länk hit: #22


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Nu har jag pratat med Telia igen och kunde via telefon ordna med ett muntligt avtal via telefon så om tre dagar skall min ordinarie telefon förhoppningsvis fungera igen, dessutom skulle jag få 450 kr i skadestånd även om det inte var deras fel. Gissa om jag blev glad och Telia är BÄST! bravo.gif
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-11-2013, 18:19
          Länk hit: #23


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Skönt att det löser sig. tummenupp.gif


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 18-11-2013, 18:31
          Länk hit: #24


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Får försöka klara mig utan fast telefon tills på onsdag.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 22-11-2013, 23:55
          Länk hit: #25


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Det verkar bli en långdragen historia detta, fick ett brev från Telia idag om att de avbrutit sina försök att ta tillbaka mitt abonnemang. Ringde till Devicom men de hänvisar till "smarta kunder" och vägrar att släppa mig som "kund". Jag är förbannad som ni säkert förstår men känner mig helt maktlös. Imorgon är det ju lördag så det lär inte gå att få tag i någon per telefon men jag skall åtminstone försöka. ranting.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 23-11-2013, 00:26
          Länk hit: #26


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Jag hade kontaktat PTS och förhört mej om hur jag skulle gå vidare. Du har ju inte skrivit på något avtal så dom kan inte tvinga på dej något abonnemang!


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 24-11-2013, 17:50
          Länk hit: #27


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Nu har jag skrivit ett mail till TV-programmet Plus och ett till "smarta kunder", vi får se vad som händer...
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 25-11-2013, 11:49
          Länk hit: #28


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Ibland funderar man på hur dessa uppstickare tänker. Är man ute efter maximal vinst under kort tid för att sedan lägga ner? Ett seriöst bolag vill ju inte ha negativa omdömen i parti och minut. Vilka är aktörerna bakom dessa uppstickare? Kanske en självsanering sker på grund av deras agerande. Bara att hoppas.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 25-11-2013, 12:27
          Länk hit: #29


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (malcolm @ 24-11-2013, 17:50) *
          Nu har jag skrivit ett mail till TV-programmet Plus och ett till "smarta kunder", vi får se vad som händer...



          Tror du vinner mer på, att vända dig till polis och konsumentverket.
          Vet du med dig att du inte svarat "JA" när någon frågat dig i telefonen om du är du, ska du polisanmäla företaget direkt.


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 26-11-2013, 13:16
          Länk hit: #30


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Jag tror det har löst sig nu, någon från "smarta kunder" ringde igår och de skall se till att mitt avtal med Devicom upphör. Hoppas nu att det blir så också...
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 26-11-2013, 14:01
          Länk hit: #31


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          -fear-.gif Men hjälp, sådär får det ju inte gå till. Du ska absolut inte lämna ut ditt mobilnummer till dem, då tar de väl bara över det också. Hoppas verkligen det ordnar sig nu (läste inte här förrän idag), mycket bra att du tagit kontakt med alla tänkbara.

          CITAT (malcolm @ 18-11-2013, 18:10) *
          ...skulle jag få 450 kr i skadestånd även om det inte var deras fel...

          tummenupp.gif Det var imponerande. Tele2s kundservice är oftast inget vidare, ibland funderar man på att gå tillbaka till Telia...


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 26-11-2013, 14:50
          Länk hit: #32


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (Myosotis @ 26-11-2013, 14:01) *
          -fear-.gif Men hjälp, sådär får det ju inte gå till. Du ska absolut inte lämna ut ditt mobilnummer till dem, då tar de väl bara över det också. Hoppas verkligen det ordnar sig nu (läste inte här förrän idag), mycket bra att du tagit kontakt med alla tänkbara.

          Jag har redan lämnat ut mitt mbl.-nummer och det är lkopplst till ett kontantkort så där finns inget att ta över.

          tummenupp.gif Det var imponerande. Tele2s kundservice är oftast inget vidare, ibland funderar man på att gå tillbaka till Telia...


          Jag har fått ekonomisk kompensation av Telia förut men ännu har jag inte sett några pengar för detta ärende. Telia må vara dyra men man kan lita på dem.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 05-12-2013, 17:56
          Länk hit: #33


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Jag ringde till Telia ytterligare en gång och nu verkar det som om min fasta telefon skall börja fungera igen på tisdag/onsdag. Hoppas det verkligen blir så nu.
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 06-12-2013, 17:02
          Länk hit: #34


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          oj funkar det fortfarande inte, det är ju inte klokt. Tur att du har mobiltelefon!


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 07-12-2013, 13:42
          Länk hit: #35


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Ja, det är räddaren i nöden för tänk om det skulle hända något...
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 15-12-2013, 16:33
          Länk hit: #36


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Jag blir tokig, fick ett brev från Telia i fredags men det handlade om att få igång min röstbrevlåda vilket jag inte frågat efter. Ringde till Telia alldeles nyss och de sa att de inte hade kontakt med min utrustning och rekommenderade mig att koppla in det Thomsonmodem som jag fick förut och inte heller fungerade trots att en tekniker var här som inte heller fick min utrustning att fungera. Funderar allvarligt på att byta teleoperatör nu eftersom ingenting verkar hjälpa.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 19-12-2013, 12:42
          Länk hit: #37


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Imorgon kommer en tekniker från Telia hit för att se om han/hon kan hjälpa mig vilket jag tvivlar på.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-12-2013, 13:22
          Länk hit: #38


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Klarar du dig inte med enbart mobiltelefon? Skönt att slippa fasta avgifter och annat strul menar jag.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 19-12-2013, 13:35
          Länk hit: #39


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Men vad konstigt, de verkade ju ha så bra kundservice först?


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 19-12-2013, 15:17
          Länk hit: #40


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (*Stintan* @ 19-12-2013, 13:22) *
          Klarar du dig inte med enbart mobiltelefon? Skönt att slippa fasta avgifter och annat strul menar jag.

          Jag har funderat på det.
           
          Citera

          3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 15:13
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon