Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Finnarna har koll på foder och vad hundar ska äta !
          Jubbe063
          Inlägg 24-11-2013, 12:21
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Motti @ 24-11-2013, 00:44) *
          Blötfoder är inte det samma som torrfoder som blötlagts ! blötfoder är kött antingen rått eller kokt med diverse som tex potatis ris osv. Ni kan gå in på www.fodex.se det kallar jag blötfoder ,inte några torrisar som man hält lite vatten på .Förstår inte motståndet mot blötfoder bland hundägare och för den delen kattägare ! om nu torrfodret vi ger våra hundar och katter innerhåller förådskvalster som gör att våra husdjur utvecklar allergier diarrer osv är det inte kanske läge att tänka om vad det gäller torrfoder ?Jag personligen vinner ju inget personligen på att förespråka blötfoder ! men min hund gör det absolut ! Tänk bara hur mycket torrfoderindustrin tjänar på sina torrfoder och vi går på det ! Man kan ju fråga sig varför vi anser att torrfoder är det ultimata ?Vi vet ju innerst inne att alla hundar och katter 'rovdjur ändå envisas vi med att ge dom torrpyller !Jag vill bara att man ska fundera över vad vi ger våra husdjur och om det är så himmla bra för dom eller om det är bäst för oss ?

Blötfoder innehåller massa skit det med. BARF är bättre enligt mig. Men många är vägarna i vår herres hage så alla gör väl de val som passar en själv och ens djur bäst.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 24-11-2013, 14:32
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Jubbe063 @ 24-11-2013, 12:21) *
          Blötfoder innehåller massa skit det med.....

Och eftersom det blivit så poppis sista åren så hittar säkert tillverkarna ytterligare lite genvägar för att göra det billigare i tillverkning och som användarna inte märker eller vet om förrän tidningarna slår på trumman för en ny "foderskandal".....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 25-11-2013, 16:40
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Anki på Öland @ 24-11-2013, 14:32) *
          Och eftersom det blivit så poppis sista åren så hittar säkert tillverkarna ytterligare lite genvägar för att göra det billigare i tillverkning och som användarna inte märker eller vet om förrän tidningarna slår på trumman för en ny "foderskandal".....

Vissa märken är redan så långt från sundhet man bara kan komma. Dvs innehåller inget högvärdigt protein, naturligt vitaminrikt innehåll, bara lågvärdigt protein, slamsor och utfyllnadsprodukter. Så näringsfattigt att dessa måste berikas för att komma upp i acceptabla nivåer.

Citera
          Motti
          Inlägg 15-12-2013, 01:18
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Vet inte hur många som tar sig tid att bry sig om vad deras Hundar och Katter äter igentligen !Håller med Jubbe att vissa foder är ren skit med enbart en massa tillskott av mineraler vitaminer och grönsaker mm. Jag och min man anser att hundar och även katter mår bäst av blötfoder i olika former ,torrfoder är något som vi knappt använder här i alla fall så tycker inte vår hund om det så här kokar jag kyckling och nöt och annat tillför råris potatis mm ,visst har vi torrfoder här men hunden ratar det hon plockar bort det och lägger det i en hög på golvet men en del äter hon av det.Jag funderar ofta över varför vi känner att vi måste ge våra katter och hundar torrfoder !Hundar och katter är rovdjur och ska äta kött rått eller kokt .Som jag många gånger skrivit här så ger de varken kattdjuren eller hundjuren på Kålmården torrfoder !de får rått kött .Jag är inte ett dugg förvånad över att dagens katter och hundar inte tål kött då de från ungestadiet får torrfoder,och det mest tragiska är att dagens sällskapshundar och katter inte tål rått kött utan att få sprutdiarrer .Vi som har jakthundar ger ju våra hundar rått kött som tex vid jakt och nedlagt byte så får de räntan ,men många jägare är inne på torrfoder också !Att ge en hund samma jäkla torrfoder i typ 12 år ,ja hade hunden fått välja så hade det varit rått kött det som hunden en gång överlevde på .Nu har människan bestämt att de ska ha torrpyller av någon annledning .Förstår inte varför vi blundar för våra katter och hundars ursprung båda är rovdjur !
          ja ja jag vet att det är kontroversiellt !men vi måste tänka om för våra djurs bästa inte för vårt bästa .

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 11:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon