Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
Min man hade köpt hem en stor kartong med dubbla havreflarn. Det blev några sådan till kvällsfikat igår. Det straffade sig. Vaknade med världens halsbränna i natt
Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125
Tog två glas rött i går. Men Jesus drack ju vin så det kan väl omöjligt vara en synd? Ett par glasspinnar åkte ner, dom lär väl räknas in på syndarkontot.
Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447
Jag har syndat två gånger idag. Jag köpte en 2-pack fastlagsbullar och en slank ner i eftermiddags efter en långpromenad och den andra har jag just smörjt kråset med. Ja jösses vad nytta den promenaden gjorde!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson
Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem nr: 48 334
Jaså - semlor - det kan man längta efter ... men sådana har jag inte ätit än. Jag har i vanlig ordning ätit Lindt 90% + vaniljglass och dessutom tittat på Foyle's War.
Redigerat av gunsta: 02-02-2014, 22:12
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
Medlem
Jag har en kaka Lindt Excellence Mild 85% som jag fått i present, men den sparar jag ett tag till. Egentligen tycker jag bäst om 70%-ig choklad, men den 85 %-iga är kanske god. 90%-ig tycker jag är för bitter.
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson
Medlem
CITAT (Biggan_ @ 02-02-2014, 22:06)
Jag har syndat två gånger idag. Jag köpte en 2-pack fastlagsbullar och en slank ner i eftermiddags efter en långpromenad och den andra har jag just smörjt kråset med. Ja jösses vad nytta den promenaden gjorde!
Det är klart att promenaden gjorde nytta Biggan. Annars hade du kanske inte orkat den sista
Medlem
CITAT (Eva i Skåne @ 03-02-2014, 14:05)
Det är klart att promenaden gjorde nytta Biggan. Annars hade du kanske inte orkat den sista
Så sant Eva! I kväll har jag inte syndat alls! Jag har snöat in på apelsiner! Denna gången blev det blodapelsiner och dom är lika goda som navels. Bäst att passa på nu innan dom blir torra och tråkiga.
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45
Vi var i Kiel för en vecka sedan och då handlade jag bla an också 3 eller 4 olika Lindt.
Men när vi var hemma och jag stuvade in alla livsmedel så fanns ingen Lindt. Sambon visste inte heller var dom är. Inte i bilen heller
Men när jag tittade på räkningen så fanns dom inte heller med. Dom måste ha blivit liggande på bandet eller i korgen på vagnen. Synd för dom sorter har jag aldrig sett här och ett helt annat pris var det också.....
Medlem
Köpte en ask med "falska" mozartkulor på Lidl. Mycket bra pris och enl min smak godare än original En sån ask med 10st delade vi när vi såg "på spåret"
Medlem
Antal inlägg: 3 077
Medlem nr: 5 640
Bakade en sats med kokostoppar på em. som jag tänkte lägga i frysen o ha till fikafrämma´t.
Gjorde 20 i stället för 35 som stod i receptet. Så tre stora ljumna kokoskakor är eftermiddagens mums, med en balja kaffe till förstås. Sparade en kaka uppe till gubben. Det räcker väl till honom