Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Julskinka och julmust!, Grisaktigt men smakar en bra?
          Natur liv
          Inlägg 06-12-2013, 14:20
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

CITAT (theseraphim @ 05-12-2013, 16:05) *
          Köpte åtta flaskor på bolaget förra året av den där ekfatslagrade/bourbonfat och den var riktigt god, den var inte lika söt dock så lite mer julmust möter enbärsdricka typ. Har fyra flaskor kvar ute i förrådet som lagrats i ett år nu så det ska bli spännande. Själv har jag ju öppen spis så framför den blir mycket must, glögg och skinkmackor.

Det gäller bara att vara snabb. Den ena sortens julmust som Systembolaget säljer (lagrad på Romfat) är redan slutsåld för året. Den andra sorten (lagrad på bourbonfat) finns det i min närmaste butik 5 flaskor kvar. Jag har varit på hugget i år i alla fall och handlat julmusten. Förra året fick jag åka till en annan stad för att få tag på den.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          gnon49
          Inlägg 06-12-2013, 17:43
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (malarmaster @ 06-12-2013, 13:23) *
          i år kommer jag att satsa på mat från tingsryd.
          där finns en tillverkare av charkuterier som kör med gamla recept.
          provat flera av deras varor och de är kanon!!!
          deras leverpastej,gräddig och lagom kryddad och med anjovis som en riktig pastej skall innehålla.
          deras korvar är gudomliga,så långt från scan du kan komma.med rejält köttinnehåll och lagom blandning av olika kryddor.
          i växjö har också en gammaldags ostaffär öppnat,och på citygross httar man en hel disk med närproducerat,
          smålänsk korvkaka,det är en höjdare.
          min lokala affär satsar mest på scan och ica basic.svårt om man inte tar genom ica menar han,ett konstigt synsätt då brödet levereras från andra och likaså finns flera sorters mejerivaror från olika håll.
          men de (ica-handlarna) är kanske bundna till sin egen grossist? ulf

Här i Uddevalla har vi ju Rydbergs som är ett företag med goda charkprodukter. Scan försöker jag undvika att köpa. Som du säger så får det kosta om man vill ha smak på julmaten för det finns tyvärr en hel del som inte smakar särskilt mycket. Finns det förresten riktiga julskinkor med ben idag eller är det bara "vattensjuka" skinkor som säljs. För visst blir vi lurade lite på konfekten av dom stora charkföretagen.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 06:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon