Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dejta vid 59-års ålder
          theseraphim
          Inlägg 16-02-2014, 12:45
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (fvd @ 16-02-2014, 12:25) *
          Jag tror inte att någon tänker så. Det är ett friskhetstecken att vilja älska och tycka om någon.

Tillfrisknande via läkemedel OK!
          Tillfrisknande via motion på läkares ordination OK!
          Förhållande på läkares ordination.... Inte OK!

Nä tycker att sköterskorna utryckt dig klantigt, säkert välmenande men ändå klantigt för det sättet ju bara mer press när någon som sysslar med ens välbefinnande pushar att man ska date'a också. Det måste ju bli kontraproduktivt om man nu har svårt att träffa någon eller inte vill träffa någon?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-02-2014, 12:53
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag tror inte att någon tänker så. Det är ett friskhetstecken att vilja älska och tycka om någon.

Nja nog kan man må väldigt dåligt psykiskt ändå. Att vilja men inte kunna/få kan man nog bli sjuk av. Här lät det ju som att sjuksköterskan tyckte att en kvinna skulle vara medicinen. Mycket märkligt kan jag tycka för vem vill bygga en relation på dom premisserna.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          pejori
          Inlägg 16-02-2014, 13:25
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (*Stintan* @ 16-02-2014, 12:53) *
          Nja nog kan man må väldigt dåligt psykiskt ändå. Att vilja men inte kunna/få kan man nog bli sjuk av. Här lät det ju som att sjuksköterskan tyckte att en kvinna skulle vara medicinen. Mycket märkligt kan jag tycka för vem vill bygga en relation på dom premisserna.

Precis. Vem vill vara någons medicin? "han mår bra på grund av mig, går jag mår han dåligt. Ingen dålig press att få på sig i en relation.

Det håller jag med om.

Men nu var det inte TS som tyckte så.

Det var en sköterska som tyckte det.

Bättre hon föreslagit honom att skaffa en hund.

Då kommer han ut och har stor chans att träffa en partner, antingen på hundkurs eller på samlingsplatser under rastning/träning.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 16-02-2014, 13:26
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Nu tycker jag ni glömmer att kärlek/vänskap kan vara undergörande. Att känna sig bekräftad och omtyckt lyfter otroligt mycket.
          Det känns som ni säger att är man i psykisk obalans ska man inte satsa på ett förhållande. Visst ska man det! Det har hjälpt många.
          Det är en vän och inte en skötare Malcolm ska ha.

Citera
          pejori
          Inlägg 16-02-2014, 13:30
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Eva i Skåne @ 16-02-2014, 13:26) *
          Nu tycker jag ni glömmer att kärlek/vänskap kan vara undergörande. Att känna sig bekräftad och omtyckt lyfter otroligt mycket.
          Det känns som ni säger att är man i psykisk obalans ska man inte satsa på ett förhållande. Visst ska man det! Det har hjälpt många.

Risken är stor, att han får en skötare och inte en vän.

Nu skulle det vara intressant att höra vad TS själv tycker, tänker och känner.

Just nu, känns det som "vi" pratar över huvudet på honom.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Piccante
          Inlägg 16-02-2014, 13:32
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (pejori @ 16-02-2014, 13:25) *
          Precis. Vem vill vara någons medicin? "han mår bra på grund av mig, går jag mår han dåligt. Ingen dålig press att få på sig i en relation.
          Det håller jag med om.

Men nu var det inte TS som tyckte så.

Det var en sköterska som tyckte det.

Bättre hon föreslagit honom att skaffa en hund.

Då kommer han ut och har stor chans att träffa en partner, antingen på hundkurs eller på samlingsplatser under rastning/träning.

Precis! jag tycker också hon uttryckte sig lite generaliserande och dumt. skaffa dig en kvinna så blir allting bra. Hon kunde sagt istället börja umgås mer med folk istället så kanske närhet och förhållande kommer på köpet... Man vet aldrig var det slutar men som du säger man kan inte vara ihop med någon bara för att må bra då blir ju partnern någon form av terapiobjekt.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 16-02-2014, 13:32
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (pejori @ 16-02-2014, 13:30) *
          Risken är stor, att han får en skötare och inte en vän.

Nu skulle det vara intressant att höra vad TS själv tycker, tänker och känner.

Just nu, känns det som "vi" pratar över huvudet på honom.

DET håller jag med dig om. Risken finns att han just nu ångrar att han alls startade tråden........

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-02-2014, 13:50
          Länk hit: #28

Medlem

Sant men det är ju helt upp till Malcolm vad det blir av det. Men varken vänner eller "sköterskor" kommer ju flygande som stekta sparvar så det vill ju till att lyfta på häcken och ge sig ut och vara lite social om man vill träffa nån.

CITAT (Eva i Skåne @ 16-02-2014, 13:32) *
          DET håller jag med dig om. Risken finns att han just nu ångrar att han alls startade tråden........

Fast detta har han ju uppe förut några gånger att han saknar en kvinna.

--------------------

Citera
          theseraphim
          Inlägg 16-02-2014, 14:00
          Länk hit: #29

Medlem

Tycker inte att vi pratar "över" han då vi mer diskuterar själva biten att träffa någon och de orosmoment som kan dyka upp som uppenbarligen TS tycker känns jobbigt. Sen har ju även TS faktiskt valt att lägga det som ett offentlig inlägg på ett öppet forum för att han förmodar jag vill höra vad andra tycker plus att få moraliskt stöd som det brukar kallas.
          Tycker inte heller dock att kan ska underskatta ett förhållande men som jag skrev tidigare behöver det absolut inte innebära ett intimt förhållande eller djup kärlek utan även en djup vänskap kan jag personligen tycka är guld värt.

Citera
          Solstormig
          Inlägg 16-02-2014, 14:17
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 68
          Medlem nr: 79 300

Jag får lite taskiga associationer av den här tråden. Kanske går jag lite för långt och det blir OT.

Föreställ er att vara den partner som den andres psykiska hälsa beror på. Om man inte är tillräckligt uppoffrande så mår den andre inte tillräckligt bra. Den andres hälsa beror på att man älskar tillräckligt mycket. Om den andre inte mår bra så har man inte älskat tillräckligt mycket.

Så fungerar det ofta i förhållanden där en partner blir misshandlad. Den misshandlade ser misshandlaren som ett offer, det är synd om honom, han slår eftersom han inte känner sig tillräckligt älskad. Kan den misshandlade älska mer och visa sin kärlek mer så mår misshandlaren bättre och slutar slå (tror de).

Likadant gäller om partnerns psykiska eller fysiska hälsa beror på motparten. Om han/hon mår dåligt så har man inte älskat tillräckligt.

Läskiga associationer kanske och jag ber om ursäkt om jag har gått för långt.

--------------------
          Solstormig

fd Solstorm

Citera
          gunsta
          Inlägg 16-02-2014, 15:08
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Du är klok som alltid Eva - ett mycket bra OCH alldeles riktigt inlägg ..... vet jag.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          pejori
          Inlägg 16-02-2014, 17:21
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Solstormig @ 16-02-2014, 14:17) *
          Jag får lite taskiga associationer av den här tråden. Kanske går jag lite för långt och det blir OT.

Föreställ er att vara den partner som den andres psykiska hälsa beror på. Om man inte är tillräckligt uppoffrande så mår den andre inte tillräckligt bra. Den andres hälsa beror på att man älskar tillräckligt mycket. Om den andre inte mår bra så har man inte älskat tillräckligt mycket.

Så fungerar det ofta i förhållanden där en partner blir misshandlad. Den misshandlade ser misshandlaren som ett offer, det är synd om honom, han slår eftersom han inte känner sig tillräckligt älskad. Kan den misshandlade älska mer och visa sin kärlek mer så mår misshandlaren bättre och slutar slå (tror de).

Likadant gäller om partnerns psykiska eller fysiska hälsa beror på motparten. Om han/hon mår dåligt så har man inte älskat tillräckligt.

Läskiga associationer kanske och jag ber om ursäkt om jag har gått för långt.

Vill man sedan avsluta relationen, blir det inge bra. sad.gif

CITAT (*Stintan* @ 16-02-2014, 13:50) *
          Sant men det är ju helt upp till Malcolm vad det blir av det. Men varken vänner eller "sköterskor" kommer ju flygande som stekta sparvar så det vill ju till att lyfta på häcken och ge sig ut och vara lite social om man vill träffa nån.

Fast detta har han ju uppe förut några gånger att han saknar en kvinna.

Sant.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          theseraphim
          Inlägg 16-02-2014, 20:53
          Länk hit: #33

Medlem

Kort och konsist kan man väl säga så här att "skapa" ett förhållande på någons annans vilja är aldrig bra. Att känna stress inför det sexuella är heller inget bra men samtidigt handlar inte allt om sex utan närhet och förståelse är det som är viktigast(tillit och respekt ska inte glömmas). En relation ska inte bygga på ett behov av att må bra och få bekräftelse utan jämlik kärlek.
          Mitt råd är fortfarande att gå inte ut med mål att skaffa en flickvän utan gå ut för att träffa folk och ha det trevligt sen får man ta det allt eftersom.

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 17-02-2014, 01:10
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

Åh gudars skymning vilka jävla åsikter folk har om vad man "ska" göra. Fan låt folk bestämma själva. Så länge båda parter är med på det och båda är vuxna och inte skadar varandra skiter väl jag i hur de vill göra. Ger t.ex. fullkomligt fan i om malcolm dejtar 25 åringar eller 60 åringar. Det senare är kanske troligare dock.

Citera
          tomas99
          Inlägg 17-02-2014, 08:35
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (ryss_бори @ 17-02-2014, 01:10) *
          Åh gudars skymning vilka jävla åsikter folk har om vad man "ska" göra. Fan låt folk bestämma själva. Så länge båda parter är med på det och båda är vuxna och inte skadar varandra skiter väl jag i hur de vill göra. Ger t.ex. fullkomligt fan i om malcolm dejtar 25 åringar eller 60 åringar. Det senare är kanske troligare dock.

Det är ju bättre att dejta 25åringar framför 60åringar.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          gunsta
          Inlägg 17-02-2014, 10:47
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (ryss_бори @ 17-02-2014, 01:10) *

En sund åsikt ryss tummenupp.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          theseraphim
          Inlägg 17-02-2014, 12:02
          Länk hit: #37

Medlem

Lite off topic men tanken poppade upp....
          Själv tycker jag att precis som Ryssen skriver att så länge båda är glada o nöjda så spelar åldersskillnad o dylikt ingen roll.
          Det jag tänkte på är att det många gånger verkar ses med olika ögon mör en man träffar en ung tjej än när en kvinna träffar en ung man? Att ett man gör det uppfattas inte som konstigt och ger nästan bonuspoäng inom grabbkretsen medans om en kvinna tex 45 år börjar date'a med en 25årig kille så uppfattas det som lite konstigt och udda...själv förstår jag inte varför det skulle vara mer annorlunda än mannens val av ung partner.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-02-2014, 12:18
          Länk hit: #38

Medlem

Värst vad du engagerar dig theseraphim ...jobbar du aldrig?

--------------------

Citera
          tomas99
          Inlägg 17-02-2014, 13:09
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (*Stintan* @ 17-02-2014, 12:18) *
          Värst vad du engagerar dig theseraphim ...jobbar du aldrig?

Är inte okej, tänk på att du själv har gödslat forumet med nästan 20 tusen inlägg.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-02-2014, 13:28
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (tomas99 @ 17-02-2014, 13:09) *
          Är inte okej, tänk på att du själv har gödslat forumet med nästan 20 tusen inlägg.

När blev du moderator?

--------------------

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 11:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon