|
|
  |
Dejta vid 59-års ålder |
|
|
|
17-02-2014, 13:37
|
Medlem
Antal inlägg: 613
Medlem nr: 3 728

|
CITAT (*Stintan* @ 17-02-2014, 13:28)  När blev du moderator? Det är jag inte, men numera så säjer jag ifrån, när någon utövar härskarteknik!
--------------------
Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.
|
|
|
|
|
17-02-2014, 14:37
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Du föregår ju inte själv med gott exempel precis. Har du inget att tillföra tråden i sakfrågan istället?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
17-02-2014, 14:46
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
Återgå till ämnet! /Moderator
|
|
|
|
|
17-02-2014, 15:05
|

Medlem
Antal inlägg: 2 494
Medlem nr: 14 081

|
CITAT (tomas99 @ 17-02-2014, 13:37)  Det är jag inte, men numera så säjer jag ifrån, när någon utövar härskarteknik! Ingen fara, jobbar väldigt mycket faktiskt men man har raster plus lediga dagar så jag gör mitt bästa att delta på forumet.
|
|
|
|
|
17-02-2014, 15:43
|

Medlem

|
CITAT (theseraphim @ 17-02-2014, 15:05)  Ingen fara, jobbar väldigt mycket faktiskt men man har raster plus lediga dagar så jag gör mitt bästa att delta på forumet. Bra de att nån är på alerten
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
17-02-2014, 16:59
|
Medlem
Antal inlägg: 1 578
Medlem nr: 40 199

|
Det här med psykisk hälsa....
Beror väl på vilket behov som styr.
Har man behov av att ha någon att visa sin kärlek till och mår dåligt av att inte kunna ge utlopp för att ösa kärlek till någon så är det väl rena dunderkuren att skaffa sig en partner. Inget fel i det.
Men mår man dåligt för att man har taskig självbild, behöver någon som fyller hålen i ens skäl, ja då är inte en partner svaret. Risken stor att man blir för krävande eller skadar eller utnyttjar den andre.
|
|
|
|
|
17-02-2014, 17:15
|

Medlem
Antal inlägg: 6 295
Medlem nr: 11 365

|
Malcolm, prova med att gå med i någon singelklubb och/eller gå någon studieförbunds-kurs. Eller varför inte själv vara cirkelledare? Du är ju duktig inom snickeri efter vad jag har förstått. Gör att bli cirkelledare så kan du ta kontakt med ett studieförbund och gå deras ledar-kurs. Det kan ju inbringa en liten slant som kan förgylla tillvaron en aning och dessutom träffar du ju andra människor - något som du säkert kan må bra av! theseraphims första kommentar i tråden: hade inte kunnar skriva det bättre själv.
--------------------
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi) cancer.gif
|
|
|
|
|
18-02-2014, 11:35
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Värst vad mycket man lyckats klämma ur denna tråd trots att jag inte sagt något sedan jag startade den, det handlar först och främst att träffa någon att umgås med och det kan handla om så triviala saker som att handla mat inför helgen, ta en fika tillsammans och kanske åka på utflykter om vädret tillåter. Visserligen vill jag ha sex om det hela klickar men det viktigaste är ändå att slippa vara ensam om allt. Är inte ute efter en 25-åring och har inga krav vad det gäller utseende ålder eller figur men humor är en uppskattad egenskap som är ett "måste".
|
|
|
|
|
18-02-2014, 12:13
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 18-02-2014, 11:35)  Värst vad mycket man lyckats klämma ur denna tråd trots att jag inte sagt något sedan jag startade den, det handlar först och främst att träffa någon att umgås med och det kan handla om så triviala saker som att handla mat inför helgen, ta en fika tillsammans och kanske åka på utflykter om vädret tillåter. Visserligen vill jag ha sex om det hela klickar men det viktigaste är ändå att slippa vara ensam om allt. Är inte ute efter en 25-åring och har inga krav vad det gäller utseende ålder eller figur men humor är en uppskattad egenskap som är ett "måste". Har haft ett par äldre släktingar(inget illa menat Malcom, just de var äldre) som skaffade nytt umgänge eller bara mer umgänge via kurser på vuxenskolan tex italiensk matlagning, hemslöjd osv. Det var ett trevligt sätt att skapa sociala kontakter som även i regel delade en passion.
|
|
|
|
|
18-02-2014, 12:57
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
Framför allt, måste man orka ta sig ut.
Har ett svagt minne av, att du klagat på initiativlöshet och håglöshet Malkolm.
Mår man inte hundra, är allt tufft, till och med kliva ur sängen.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
18-02-2014, 14:39
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Det där med kurser, föreningar mm. är överreklamerat, Jag har provat en del och det är för det mesta dödfött då alla kvinnor är gifta eller upptagna på annat sätt. Skall prova att anmäla mig till en dejtingsajt igen för där är förhoppningsvis alla ute efter att träffa någon. Blev ensam med barnen -97 och -98 gick jag med i min första dejtingsajt och sedan blev det några till. Har träffat många kvinnor på detta sätt och ett par blev det tom. en del förhållanden med av varierande längd. Trodde jag träffat någon på riktigt -01 men efter ca. 1½ år ville hon inte vara med längre men jag fick aldrig något riktigt svar varför.
|
|
|
|
|
18-02-2014, 15:59
|
Medlem
Antal inlägg: 68
Medlem nr: 79 300

|
Varför inte testa danskurs? Där brukar det vara brist på karlar. Bugg, linedance, gammaldans, modern... Det finns hur många sorters danskurser som helst och du kan välja det som känns mest lockande för dig. De som går på danskurs fortsätter ibland att gå gemensamt på andra dansställen och det blir ett kompisgäng som fortsätter att hålla kontakt. Kul med vänner av båda könen.
I längden kanske man får kontakt med kompisarnas kompisar osv...
Redigerat av Solstormig: 18-02-2014, 16:00
--------------------
Solstormig
fd Solstorm
|
|
|
|
|
18-02-2014, 16:43
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem nr: 48 334

|
Malcolm! Jag har en bekant som engagerat sig i en finsk förening trots att vederbörande inte har finsk bakgrund, mest är det en fråga om språkträning mm mm. Men som jag förstått av vännen är det mycket aktivitet, danser och sammankomster och möjligheter till att träffa 'någon'. Och visst har du dina rötter i Finland?
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
18-02-2014, 17:10
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Jag har för mig att du har svårt med balansen Malcolm, så dans är kanske inte din grej, men en finsk förening som Gunsta föreslår låter som en bra idé. Det finns ju singelklubbar också, men har ingen aning om hur mycket "jakt" det är där
|
|
|
|
|
19-02-2014, 04:42
|
Medlem
Antal inlägg: 523
Medlem nr: 29 572

|
CITAT (theseraphim @ 17-02-2014, 12:02)  Lite off topic men tanken poppade upp.... Själv tycker jag att precis som Ryssen skriver att så länge båda är glada o nöjda så spelar åldersskillnad o dylikt ingen roll. Det jag tänkte på är att det många gånger verkar ses med olika ögon mör en man träffar en ung tjej än när en kvinna träffar en ung man? Att ett man gör det uppfattas inte som konstigt och ger nästan bonuspoäng inom grabbkretsen medans om en kvinna tex 45 år börjar date'a med en 25årig kille så uppfattas det som lite konstigt och udda...själv förstår jag inte varför det skulle vara mer annorlunda än mannens val av ung partner. Det är pga att kvinnor ofta dras till äldre män, vanligen för att dessa män dels har uppnåt mer i sina liv, och därmed har bättre självkänsla och är säkrare på sig själva/har mer erfarenhet än t.ex. 20-åringa killar som inte varit med om så mycket. Samtidigt har de äldre även oftare jobb och stabil ekonomi osv. Eftersom kvinnor som bekant går mycket på killens personliga egenskaper (som status, självkänsla osv) så blir det ofta så här. Män å andra sidan går oftast mest på utseende och attraheras därför av de mest fertilaste kvinnorna. Detta är rent evolutionärt och inget konstigt, snarare logiskt, och pga av denna anledningen tycker allmänheten det är konstigare att äldre kvinnor date'ar yngre killar än det motsatta. Alla förnuftiga människor skiter dock fullständigt i vilket och låter folk göra som de finner bäst själva.
|
|
|
|
|
19-02-2014, 04:56
|
Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 10 112

|
CITAT (ryss_бори @ 19-02-2014, 04:42)  Det är pga att kvinnor ofta dras till äldre män, vanligen för att dessa män dels har uppnåt mer i sina liv, och därmed har bättre självkänsla och är säkrare på sig själva/har mer erfarenhet än t.ex. 20-åringa killar som inte varit med om så mycket. Samtidigt har de äldre även oftare jobb och stabil ekonomi osv. Eftersom kvinnor som bekant går mycket på killens personliga egenskaper (som status, självkänsla osv) så blir det ofta så här. Män å andra sidan går oftast mest på utseende och attraheras därför av de mest fertilaste kvinnorna. Detta är rent evolutionärt och inget konstigt, snarare logiskt, och pga av denna anledningen tycker allmänheten det är konstigare att äldre kvinnor date'ar yngre killar än det motsatta. Alla förnuftiga människor skiter dock fullständigt i vilket och låter folk göra som de finner bäst själva. Att kvinnor dras till äldre män beror på att de desperat söker efter en man som står i någotsånär proportion till deras egen utveckling och mognad.
|
|
|
|
|
19-02-2014, 21:00
|
Medlem
Antal inlägg: 523
Medlem nr: 29 572

|
Haha ja, den där myten om att kvinnor är så mycket mognare och därför söker sig till äldre män är så jääävla tragisk. Möjligtvis att de är mognare i tonåren, då det utvecklas tidigare, men verkligen inte senare. Både män och kvinnor är i regel omogna, fast på olika sätt. Generellt sett tycker jag dock (endast min personliga åsikt och ingen fakta) att kvinnor är mycket barnsligare än män från 20 och uppåt, då de oftast alltid går på sina känslor och ignorerar logiska argument. Min enda anledning att bli tillsammans med tjejer yngre än mig själv är oftast just utseendet, och jag tror det är den primära anledningen för män att välja yngre. Visst finns det vettiga respektive dumbomar i alla åldrar, men överlag känns äldre vettigare.
Redigerat av ryss_борис: 19-02-2014, 21:01
|
|
|
|
|
19-02-2014, 22:41
|

Medlem

|
Det var tydligen en öm tå där
--------------------
|
|
|
|
|
19-02-2014, 23:57
|

Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559

|
Jag tycker din egen idee malcom är jättebra.Ta vara på den nya tekniken , skynda långsamt och skaffa en vän via nätet. Det kan utveckla sig till något väldigt bra.
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|
|
|
|
|
20-02-2014, 00:23
|

Medlem

|
CITAT (ryss_бори @ 19-02-2014, 21:00)  Haha ja, den där myten om att kvinnor är så mycket mognare och därför söker sig till äldre män är så jääävla tragisk. Möjligtvis att de är mognare i tonåren, då det utvecklas tidigare, men verkligen inte senare. Både män och kvinnor är i regel omogna, fast på olika sätt. Generellt sett tycker jag dock (endast min personliga åsikt och ingen fakta) att kvinnor är mycket barnsligare än män från 20 och uppåt, då de oftast alltid går på sina känslor och ignorerar logiska argument. Min enda anledning att bli tillsammans med tjejer yngre än mig själv är oftast just utseendet, och jag tror det är den primära anledningen för män att välja yngre. Visst finns det vettiga respektive dumbomar i alla åldrar, men överlag känns äldre vettigare. Logik är tråkigt och överskattat medans att leva på känsla är mycke mer skoj:) kvinnor tycker jag personligen är bättre på att planera, organisera, hålla koll på saker än män är. Överlag så är det kvinnor som sköter och planerar det mesta i familjevardagen medan vi män mer utför det vi blir tillsagda. Med tanke på gubbväldet inom politiken och hur ineffektiva de är så bör män bli allt mer ineffektiva ju äldre de blir medan kvinnor går från klarhet till klarhet.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|