Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dejta vid 59-års ålder
          *Stintan*
          Inlägg 20-02-2014, 00:39
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (theseraphim @ 20-02-2014, 00:23) *
          Logik är tråkigt och överskattat medans att leva på känsla är mycke mer skoj:) kvinnor tycker jag personligen är bättre på att planera, organisera, hålla koll på saker än män är. Överlag så är det kvinnor som sköter och planerar det mesta i familjevardagen medan vi män mer utför det vi blir tillsagda. Med tanke på gubbväldet inom politiken och hur ineffektiva de är så bör män bli allt mer ineffektiva ju äldre de blir medan kvinnor går från klarhet till klarhet.

Inte var dag jag delar ut bravo.gif till dig! biggrin.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 21-02-2014, 02:42
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (*Stintan* @ 19-02-2014, 22:41) *
          Det var tydligen en öm tå där giggle.gif

Ja, jag håller nämligen inte med.

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 21-02-2014, 02:49
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (theseraphim @ 20-02-2014, 00:23) *
          Logik är tråkigt och överskattat medans att leva på känsla är mycke mer skoj:) kvinnor tycker jag personligen är bättre på att planera, organisera, hålla koll på saker än män är. Överlag så är det kvinnor som sköter och planerar det mesta i familjevardagen medan vi män mer utför det vi blir tillsagda. Med tanke på gubbväldet inom politiken och hur ineffektiva de är så bör män bli allt mer ineffektiva ju äldre de blir medan kvinnor går från klarhet till klarhet.

Logik tråkigt? Mycket möjligt. Överskattat? Nej, verkligen inte. Det behövs mycket mer logik och objektivitet i samhället. Att leva på känsla är mäjligen roligare, men går man bara på känslor kommer man bete sig som en idiot mot andra, och även misslyckas fatalt inom vetenskap och en massa andra områden. Felet är att för många går på sina egna känslor och skiter i konsekvenserna, hur andra tar det. Säg åt alla kriminella, våldtäktsmän etc att de ska fortsätta gå på sina känslor så de kan rättfärdiga sitt beteendet. Visst är det bra att gå på känslor (annars hade det inte utvecklats evolutionärt överhuvudtaget, såvida det inte är så skadligt att det hindrar individen från att fortplanta sig iaf), men det finns också enorma problem i samhället just därför att folk bara går på känslor.

Tycker att de flesta kvinnor (likt de flesta män) inom politiken verkar vara en enastående samling hycklare och dummerjönsar. Vad som behövs inom politiken är folk som vågar beskriva verkligheten precis så som den är (och inte hur de vill att det ska förhålla sig), och sen därefter försöker hitta lösningar på problemen. Dvs riktig objektivietet och inte konstruerade verkligheter för att passa deras egna politiska åskådning. Måste säga att jag knappt ser några kvinnor eller män alls som går från klarhet till klarhet...

Citera
          theseraphim
          Inlägg 21-02-2014, 09:55
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (ryss_бори @ 21-02-2014, 02:49) *
          Logik tråkigt? Mycket möjligt. Överskattat? Nej, verkligen inte. Det behövs mycket mer logik och objektivitet i samhället. Att leva på känsla är mäjligen roligare, men går man bara på känslor kommer man bete sig som en idiot mot andra, och även misslyckas fatalt inom vetenskap och en massa andra områden. Felet är att för många går på sina egna känslor och skiter i konsekvenserna, hur andra tar det. Säg åt alla kriminella, våldtäktsmän etc att de ska fortsätta gå på sina känslor så de kan rättfärdiga sitt beteendet. Visst är det bra att gå på känslor (annars hade det inte utvecklats evolutionärt överhuvudtaget, såvida det inte är så skadligt att det hindrar individen från att fortplanta sig iaf), men det finns också enorma problem i samhället just därför att folk bara går på känslor.

Tycker att de flesta kvinnor (likt de flesta män) inom politiken verkar vara en enastående samling hycklare och dummerjönsar. Vad som behövs inom politiken är folk som vågar beskriva verkligheten precis så som den är (och inte hur de vill att det ska förhålla sig), och sen därefter försöker hitta lösningare på problemen. Dvs riktig objektivietet och inte konstruerade verkligheter för att passa deras egna politiska åskådning. Måste säga att jag knappt ser några kvinnor eller män alls som går från klarhet till klarhet...

Politikens problem handlar inte om kön dock så är det överlag betydligt svårare för kvinnor där då acceptansen när de gör fel är betydligt mindre. Problemet där är ju mer "partilinjen" dvs tillhör man tex S så får du inte tycka o säga vad du vill utan bara den linjen som spikats tillåts, visst kan man gå emot partiledningen men då kan man många gånger kyssa sin politiska framtid i finrummet farväl.
          Ser hela tiden kvinnor och även män som går från klarhet till klarhet tex undersköterskor, lärare, dagisfröknar, kassapersonal osv men det kanske inte räknas?
          Kriminella kan du nog säga vad som helst till speciellt kan du säga till dem att tänka logiskt så blir de jätteglada plus så åker de inte fast när de fortsätter att råna värdetransporter osv, kriminella är kriminella och har valt att stå utanför systemet oavsett logik och känslor.
          Tror att logiken är värdelös utan känslor och det du själv beskriver med politiker som agerar snabbt är vad jag tycker är människor som går på känslor. Logik i all ära men utan känsla är vi ingenting.

Citera
          malcolm
          Inlägg 21-02-2014, 10:25
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Nu känner jag att denna tråden har utvecklats till något jag inte alls menade med den, det skulle ju handla om att dejta någon vid min ålder men istället har det blivit en politisk debatt. Inget fel med det iof. sig men då skall det vara en tråd som har det som ämne.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 21-02-2014, 10:25
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Ur spår .... igen

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2014, 12:40
          Länk hit: #67

Medlem

Ja ska man dejta någon så är det nog mer känsla än logik man får gå på iallafall.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 21-02-2014, 13:12
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (malcolm @ 21-02-2014, 10:25) *
          Nu känner jag att denna tråden har utvecklats till något jag inte alls menade med den, det skulle ju handla om att dejta någon vid min ålder men istället har det blivit en politisk debatt. Inget fel med det iof. sig men då skall det vara en tråd som har det som ämne.

Kanske lite lättare att hålla sig till ämnet, om du själv var lite mer aktiv i tråden.
          Om du var tydligare med att utveckla vad du menar, skulle gissningar och urspårning kunna förhindras lättare, tror jag.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-02-2014, 13:15
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Utan känsla< skulle nog varje dejt gå åt skogen.....

Dans är säkert bra (jag älskade att dansa) men till gammaldans behöver man allt lite kondition men roligt är det.

Finska föreninga<r är ofta också mycket aktiva. Har en finsk väninna och hon träffade där många trevliga vänner.

Men en sak är klart, man måste ut för att träffa andra, ingen kommer hem.

Att träffas via Internet är också bra, känner några par som träffades så och är nu förlovade och sambo

Citera
          pejori
          Inlägg 21-02-2014, 13:18
          Länk hit: #70

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 21-02-2014, 12:40) *
          Ja ska man dejta någon så är det nog mer känsla än logik man får gå på iallafall.

Tror IOFS inte själva dejtandet är så stort problem. Det "brukar ge sig själv" med tiden.
          Problemet är nog mer, att hitta någon att dejta.
          Det är inte alla som känner för nätdateing och oftast är naturliga mötesplatser inte så lätta att hitta, när man oftast har en fast umgängeskrets.
          Eller ännu värre, bara upptagna vänner, som inte vill, orkar eller kan springa på kurser av allehanda slag eller gå på krogen. crying.gif

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-02-2014, 13:15) *
          Utan känsla< skulle nog varje dejt gå åt skogen.....

Dans är säkert bra (jag älskade att dansa) men till gammaldans behöver man allt lite kondition men roligt är det.

Finska föreninga<r är ofta också mycket aktiva. Har en finsk väninna och hon träffade där många trevliga vänner.

Men en sak är klart, man måste ut för att träffa andra, ingen kommer hem.

Att träffas via Internet är också bra, känner några par som träffades så och är nu förlovade och sambo

Ja. Att orka, vilja och kunna gå ut, är en bra förutsättning.
          Tror heller inte att någon "trevlig singel" kommer och ringer på dörren direkt.
          Chansen att vinna på lotto är högre. dunno.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          theseraphim
          Inlägg 21-02-2014, 14:08
          Länk hit: #71

Medlem

Nätdejting har jag ingen personlig erfarenhet av dock så vet jag några som prövat och det har väl gått sisådär, många intressenter men många knepiga personer tyvärr. Men att komma ut i gemenskapen är enligt in egen erfarenhet det nästa plus att man inte har dejt som fokus.

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 21-02-2014, 17:15
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Jag har nätdejtat. På den manliga sidan finns det en hel del...hur ska jag nu uttrycka mig..."testosteronstyrda" rolleyes.gif sökare.
          På den kvinnliga sidan finns det en del lycksökare, men de är inte speciellt många, i varje fall inte de från norra halvan av landet (har jag hört av både söner, släkt och vänner).
          Den sajten som jag trivdes bäst på och som var enklast att använda - utan att behöva betala för ett dyrt abonnamang - finns bra funktioner där man bl.a. kan filtrera (åldersgrupp och kön) och göra en en beskrivning helt efter eget sinne.
          Min make var också medlem på den sajten men det tog ett tag innan jag hittade detta "guldkorn" - så nu släpper jag honom aldrig! wub.gif

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          theseraphim
          Inlägg 21-02-2014, 17:33
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (Eva-Helene @ 21-02-2014, 17:15) *
          Jag har nätdejtat. På den manliga sidan finns det en hel del...hur ska jag nu uttrycka mig..."testosteronstyrda" rolleyes.gif sökare.
          På den kvinnliga sidan finns det en del lycksökare, men de är inte speciellt många, i varje fall inte de från norra halvan av landet (har jag hört av både söner, släkt och vänner).
          Den sajten som jag trivdes bäst på och som var enklast att använda - utan att behöva betala för ett dyrt abonnamang - finns bra funktioner där man bl.a. kan filtrera (åldersgrupp och kön) och göra en en beskrivning helt efter eget sinne.
          Min make var också medlem på den sajten men det tog ett tag innan jag hittade detta "guldkorn" - så nu släpper jag honom aldrig! wub.gif

På den beskrivningen jag fick var det ungefär så de sa dvs att det fanns mer sol o vårare osv när man som kvinna sökte män dock misstänker jag att tvärtom är det inte lika vanligt. Så sök på alla dessa sidor, eller de kanske tar hutlöst betalt vad vet jag men annars är det väl bara o regga sig och se hur det går. Man måste ju inte gå ut med alla intressenter om det inte känns bra.

Citera
          fvd
          Inlägg 21-02-2014, 23:09
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem nr: 25 623

Det här tycker jag är respektlöst Malcolm startar tråden för att få synpunkter från vänner här och en fullkomligt hänsynslös debatt bryter ut hur tror ni det känns ? Tråden är Malcolms är det inte det här som kallas trådkapning? För att jag inte skall förolämpa någon som vill väl så menar jag inte alla inlägg. Det finns också en fin ton här som berör och värmer mig och får mig att tänka att här kan jag få hjälp och stöd om jag skulle behöva det.

--------------------
          Zon 1

Citera
          pejori
          Inlägg 21-02-2014, 23:57
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (fvd @ 21-02-2014, 23:09) *
          Det här tycker jag är respektlöst Malcolm startar tråden för att få synpunkter från vänner här och en fullkomligt hänsynslös debatt bryter ut hur tror ni det känns ? Tråden är Malcolms är det inte det här som kallas trådkapning? För att jag inte skall förolämpa någon som vill väl så menar jag inte alla inlägg. Det finns också en fin ton här som berör och värmer mig och får mig att tänka att här kan jag få hjälp och stöd om jag skulle behöva det.

Det är som sagt, betydligt lättare om TS själv deltar. Då kan han själv svara för vad han vill och önskar med tråden.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 22-02-2014, 09:40
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (pejori @ 21-02-2014, 23:57) *
          Det är som sagt, betydligt lättare om TS själv deltar. Då kan han själv svara för vad han vill och önskar med tråden.

Tja, har har ju skrivit två gånger att tråden inte handlar om det han frågade....

Citera
          tomas99
          Inlägg 22-02-2014, 10:04
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (fvd @ 21-02-2014, 23:09) *

Mycket bra skrivit, Hoppas på bättring av forumet.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          malcolm
          Inlägg 22-02-2014, 10:14
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag har stor erfarenhet att dejta via nätet, blev ensam med barnen -97 och -98 gick jag med på en dejtingsajt, den hette internetträffen men finns inte kvar längre. Sedan blev det en del andra sajter av varierande kvalitet, har aldrig råkat illa ut på någon av dejterna och det "värsta" som hände var att en kvinna var berusad när hon anlände. Har som sagt dejtat en hel del och de flesta gångerna var det trevligt och flera kvinnor följde med mig på kanotutflykter några gånger, träffarna ledde ibland till förhållanden av varierande längd och en trodde jag skulle bli något av men efter ca. 1½ år ville hon inte vara med längre och jag fick aldrig någon förklaring om varför. Det tog mig mycket hårt eftersom jag verkligen trodde på det förhållandet men så är det kanske i livet.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-02-2014, 11:12
          Länk hit: #79

Medlem

CITAT (malcolm @ 22-02-2014, 10:14) *
          Jag har stor erfarenhet att dejta via nätet, blev ensam med barnen -97 och -98 gick jag med på en dejtingsajt, den hette internetträffen men finns inte kvar längre. Sedan blev det en del andra sajter av varierande kvalitet, har aldrig råkat illa ut på någon av dejterna och det "värsta" som hände var att en kvinna var berusad när hon anlände. Har som sagt dejtat en hel del och de flesta gångerna var det trevligt och flera kvinnor följde med mig på kanotutflykter några gånger, träffarna ledde ibland till förhållanden av varierande längd och en trodde jag skulle bli något av men efter ca. 1½ år ville hon inte vara med längre och jag fick aldrig någon förklaring om varför. Det tog mig mycket hårt eftersom jag verkligen trodde på det förhållandet men så är det kanske i livet.

Trägen vinner Malcolm så på´t igen! flirting.gif

tomas99, kan du inte försöka bidra till den bättringen istället för att bara gnälla?

Redigerat av *Stintan*: 22-02-2014, 11:13

--------------------

Citera
          hattstugan
          Inlägg 22-02-2014, 16:03
          Länk hit: #80

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Har tagit bort inlägg!
          /Moderator

Citera

5 sidor V  « < 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 16:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon