Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tips på att få hull på en hund ?
          Motti
          Inlägg 11-05-2014, 00:04
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja självklart !men alla som har jakthundar vet att de äter räntor och skit i skogen som tex människoskit och gödsel efter skogensdjur !och även ruttet kött av kadaver och naturligtvis innerhåller detta mask så då tycker jag att lämna in ett maskprov är löjligt i samanhanget !dessutom kan du dra hem masksporer från skogen på dina skor stövlar osv !Frågade på min rasklubb hur många som lämnade in avföringsprover !en gjorde det av alla .Alla som är genuina jägare vet att deras jakthund ska avmaskas två gånger om året .Allt vilt bär på mask om du då ger din hund räntorna så behöver man inte vara raketforskare för att fatta att hunden får mask!Helt säkert hade Tea mask då hon nu mer äter som en häst !hon får mat tre gånger om dagen en och en halv deciliter varje gång med köttfärs och buljong ,inga problem med att få henne att äta mer .Vi har haft jakthundar i många år och alla sex vi haft har avmaskats två gånger om året även våra utekatter .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-05-2014, 00:53
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 11-05-2014, 01:04) *
          Ja självklart !men alla som har jakthundar vet att de äter räntor och skit i skogen som tex människoskit och gödsel efter skogensdjur !och även ruttet kött av kadaver och naturligtvis innerhåller detta mask så då tycker jag att lämna in ett maskprov är löjligt i samanhanget !dessutom kan du dra hem masksporer från skogen på dina skor stövlar osv !Frågade på min rasklubb hur många som lämnade in avföringsprover !en gjorde det av alla .Alla som är genuina jägare vet att deras jakthund ska avmaskas två gånger om året .Allt vilt bär på mask om du då ger din hund räntorna så behöver man inte vara raketforskare för att fatta att hunden får mask!Helt säkert hade Tea mask då hon nu mer äter som en häst !hon får mat tre gånger om dagen en och en halv deciliter varje gång med köttfärs och buljong ,inga problem med att få henne att äta mer .Vi har haft jakthundar i många år och alla sex vi haft har avmaskats två gånger om året även våra utekatter .

Påstår du att dom på din rasklubb svarade att de avmaskar 2ggr per år utan att vara säkra på att hunden har mask? Det tror jag inte ett skvatt på!
          En hund som jagar har väl inte tid att käka skit och kadaver, dessutom äter inte alla hundar avföring ens om de är jakthundar.

Allvarligt Motti hur tror du att din hund ska kunna lägga på hullet om du utfordrar henne med 4½dl köttfärs med buljong per dag? Stackars hund säger jag bara.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          pejori
          Inlägg 11-05-2014, 11:24
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (*Stintan* @ 11-05-2014, 01:53) *
          Påstår du att dom på din rasklubb svarade att de avmaskar 2ggr per år utan att vara säkra på att hunden har mask? Det tror jag inte ett skvatt på!
          En hund som jagar har väl inte tid att käka skit och kadaver, dessutom äter inte alla hundar avföring ens om de är jakthundar.

Allvarligt Motti hur tror du att din hund ska kunna lägga på hullet om du utfordrar henne med 4½dl köttfärs med buljong per dag? Stackars hund säger jag bara.

Där kom väl svaret på hela tråden.

Ge din hund mer mat så blir det bra.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-05-2014, 13:08
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (pejori @ 11-05-2014, 12:24) *
          Där kom väl svaret på hela tråden.

Ge din hund mer mat så blir det bra.

Hundmat!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mullkärringen
          Inlägg 11-05-2014, 14:10
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 100
          Medlem nr: 76 025

Menar du att din hund knappt får mer mat än min "promenadlimpa" på 7 kg som lullar runt som sällskap?
          Tror inte alls din hund har mask utan är utsvulten och får lite mat helt enkelt.....

Att påstå att det är löjligt att ta avföringsprov innan avmaskning gör mig heligt förbaskad. Hur tror du att det blir när maskarterna bla dvärgbandmask blir resistenta.

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 11-05-2014, 18:25
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

hon får mat tre gånger om dagen en och en halv deciliter varje gång med köttfärs och buljong ,inga problem med att få henne att äta mer

Inte konstigt att ni inte får nåt hull på hunden.

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 12-05-2014, 08:31
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Man behöver inte heller vara raketforskare för att fatta att det är väl klart som fan att hundstackarn äter skit i skogen och ruttet kött av kadaver när den får så lite mat hemma...

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          Motti
          Inlägg 12-05-2014, 23:09
          Länk hit: #48

Medlem

Hör du Wiskuchi det där var ett jäkla påhopp som du ta mig sjutton får ta tillbaks !vad sjutton vet du om hur mycket mat vår hund får ?sådana påhopp är riktigt fula och borde inte få förekomma här . Så himmla elakt så jag tänker inte ens gå till svars på det .

Citera
          Trampendal
          Inlägg 13-05-2014, 00:24
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 10 112

CITAT (Motti @ 13-05-2014, 00:09) *
          Hör du Wiskuchi det där var ett jäkla påhopp som du ta mig sjutton får ta tillbaks !vad sjutton vet du om hur mycket mat vår hund får ?sådana påhopp är riktigt fula och borde inte få förekomma här . Så himmla elakt så jag tänker inte ens gå till svars på det .

Men snälla, du har ju själv talat om hur mycket/lite mat hunden får!

Citera
          Motti
          Inlägg 13-05-2014, 00:36
          Länk hit: #50

Medlem

Det var ta mig sjutton det värsta jag hört !har jag någonsin här skrivit att vår hund inte får mat !hur är ni funtade ? man åker väl inte till Norge och impotera en hund för 14000 för att sedan svälta ihjäl hunden ! då har man ju inta alla hemma eller !Vad jag skrivit är att det är svårt att få hull på henne inte att vi svälter henne .Nu har jag fått nog av detta Forum så mycket elakheter så det är inte sant .Här ska man inte be om råd för då blir man totalt nergjord och bli kallad för i stort set djurplågare .Fy säger jag .sista gången jag loggar in här .

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 13-05-2014, 02:46
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

CITAT (Motti @ 13-05-2014, 01:36) *
          Det var ta mig sjutton det värsta jag hört !har jag någonsin här skrivit att vår hund inte får mat !hur är ni funtade ? man åker väl inte till Norge och impotera en hund för 14000 för att sedan svälta ihjäl hunden ! då har man ju inta alla hemma eller !Vad jag skrivit är att det är svårt att få hull på henne inte att vi svälter henne .Nu har jag fått nog av detta Forum så mycket elakheter så det är inte sant .Här ska man inte be om råd för då blir man totalt nergjord och bli kallad för i stort set djurplågare .Fy säger jag .sista gången jag loggar in här .

Nu får väl DU ändå ge dig!!! Nej du har inte skrivit att er hund inte får mat, men du har skrivit
          hon får mat tre gånger om dagen en och en halv deciliter varje gång med köttfärs och buljong ,

och det är på tok för lite för en ung stövare! Det är ju mindre än min sons vuxna finnstövartik - som inte ens jagar - äter!
          Det som "alla" reagerar på är just att hon får för lite mat!

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 13-05-2014, 10:18
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Eva-Helene @ 13-05-2014, 03:46) *
          Nu får väl DU ändå ge dig!!! Nej du har inte skrivit att er hund inte får mat, men du har skrivit

och det är på tok för lite för en ung stövare! Det är ju mindre än min sons vuxna finnstövartik - som inte ens jagar - äter!
          Det som "alla" reagerar på är just att hon får för lite mat!

Halleluja.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Piccante
          Inlägg 13-05-2014, 11:06
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

1,5 dl köttfärs 3 gånger/ dag ger ungefär 670 kcal (nötfärs 10% fett). Vilket näringsbehov har en stövare?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          pejori
          Inlägg 13-05-2014, 12:25
          Länk hit: #54

Medlem

Det beror på vikt och arbete, hur mycket en hund behöver.
          Men den mängden ges till en dvärghundsras. (Färskfoder)

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Piccante
          Inlägg 13-05-2014, 13:41
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (pejori @ 13-05-2014, 13:25) *
          Det beror på vikt och arbete, hur mycket en hund behöver.
          Men den mängden ges till en dvärghundsras. (Färskfoder)

jo precis, en hunds metabolism kräver en viss minsta mängd energi för att kunna upprätthållas och den kan man beräkna utifrån vikten, sedan får man lägga till eller dra ifrån energi beroende på ålder och aktivitet. Jag minns inte vad för riktvärde man har på hundar av olika vikt och hittade inget direkt när jag googlade.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 13-05-2014, 13:44
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

CITAT (Motti @ 13-05-2014, 00:09) *

Du skrev det själv.

Vad intressant förresten att det var mig du pekade ut, jag var inte den första som skrev om de snåla ransonerna. Fick ni andra också pm med krav om ursäkt?

Redigerat av Whiskuchi: 13-05-2014, 17:13

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-10-2026, 09:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon