CITAT (Huggorm @ 11-04-2014, 11:18)

Ett problem med att odla inomhus är att luften är så torr. De sorter du valt borde klara detta rätt bra, men jag har tidigare provat med al och de plantorna torkade bort för mig oavsett hur mycket jag vattnade.
Jag har en stor inglasad balkong, och bor i Malmö där luften är fuktig, så jag har märkt att de krukor jag har på balkongen tar lång tid på sig att torka ut, såvida det inte är gassande solsken. Tanken är väl att träden ska få bo där stor del av tiden, speciellt på vintern eftersom jag läst att de flesta träd inte mår bra i längden om de inte får ordentlig kyla på vintern.
Det enda jag oroar mig för är att jag haft problem med skadedjur på balkongen förr om sommaren, både bladlöss och spinn, men träden är kanske mer motståndskraftiga.
CITAT (Huggorm @ 11-04-2014, 11:18)

Någon som vågar gissa vad som har grott hos mig? Art blir väll svårt men familj borde gå att gissa. Det är ett träd som huvudsakligen växer i appalacherna, en bergskedja i östra USA
Ingen aning!

Men apropå amerikanska träd så har jag följande lilla krabat också. Det är en avkomma från ett fint träd som växer här på vår innergård som jag länge velat ta ett skott eller så från, för att det är så fint. Var ute och letade frön häromdagen och hittade denna som ser ut att alldeles nyss a grott.
Redigerat av tamlin: 11-04-2014, 10:58