Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > trädgårdsmåndag på Svt
          malarmaster
          Inlägg 18-05-2014, 22:37
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (astrantia @ 18-05-2014, 23:08) *
          Nu syftade jag inte i första hand på budget utan efterfrågan och potentiell publik.
          Men eftersom du vet det mesta om inte bara trädgård, tv-produktion i allmänhet och trädgårdsprogram i synnerhet och dessutom besitter ingående insikter om SVT-chefernas kompetenser och intresseområden - så får jag böja mig för expertisen wink.gif

Visst finns det publik och intresse.Det syns inte minst på att trädgårdsmässor återigen finns och lokala växtmarknader m.m.Och jag vet att svt:s budget för trädgårdsprogram är låg.Det finns andra prioriteringar, bl.a utbyggnad av nya kanaler som tar pengar.
          Och visst vet jag hur man gör en tv-produktion,varit med om flera,dock inte trädgård och inte för SVT.
          Men byggnadsvård och arkitektur.
          Trädgård kan jag dock,mitt intresse började redan i tonåren och när jag köpte mitt hus 1984 började trädgårdsplaneringen.Det bör väl bli 30-års jubileum för örtagården som var det första jämte ungefär 15 träd som också planterades då.
          Nu finns här över 200 träd o buskar,rosengård,örtagård,stenparti och två dammar.växthus för övervintring av sommarväxter,växthus till fröplantor, tomathus m.m.
          I mitten av åttiotalet var jag också med att dra igång Sällskapet trädgårdsamatörerna här i södra Småland där jag under några år var ordförande så lite vet jag om trädgård och växter,jag vet också hur ett riktigt intressant program skulle kunna se ut även med begränsad budget.
          Jag vet vilka pärlor till trädgårdar det finns och en massa kunniga och entusiastiska trädgårdsmänniskor runt om i landet.
          ta till vara på dem,en tv-buss med en duktig programledare är vad som behövs,inget annat.
          Det är inte knepigare att spela in trädgårdsprogram än program om hus,bilar eller annat. Ulf

Citera
          astrantia
          Inlägg 18-05-2014, 22:52
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 100
          Medlem nr: 14 773

Ulf, det var precis vad jag sa. Du kan det här. Hoppas du får göra ett trädgårdsprogram!

--------------------
          Radhustäppa i zon 4 där jag försöker klämma in så mycket som möjligt - blommor, grönsaker, kryddor och bär.

Citera
          malcolm
          Inlägg 19-05-2014, 08:50
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Ikväll är det dags igen och jag skall absolut titta.

Citera
          Gita
          Inlägg 19-05-2014, 11:06
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (malarmaster @ 17-05-2014, 07:19) *
          Det beror nog på var på kunskapsstegen man står,för en nybörjare kan det nog vara nöjsamt att titta på,för mig med 30 års trädgårdskunskapsinhämtande är det plågsamt amatörnivå.Jag skulle kunna göra ett trädgårdsprogram själv mycket bättre och intressant för alla.
          SVT har aldrig förstått detta med trädgård,kolla engelska program istället.Varför kan de inte kopiera t.ex Gardeners World?
          Gunnel Carlsson är väl den som kommer närmast men tyvärr föll även hon i svt-fällan och upprepade säsong efter säsong så hade man sett 10 program så hade man sett alla.Man kom bara till amatörnivå och förväntade sig tydligen att en trädgårdsentusiast står kvar på den nivån oavsett hur länge man håller på.
          Det gäller att kunna blanda korten så alla får sitt. Ulf

Ja fast jag gillar Pernillas lite lättsinniga sätt att se på det här med trädgård, torr fakta och sakkunskap finns i böcker eller här på nätet när jag behöver sådan. Jag gillar även Taylor och Taylor och saknar inte alls superpräktiga Gunnel.
          Gita

Citera
          vanjalarsa
          Inlägg 20-05-2014, 07:32
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 376
          Medlem nr: 14 996

CITAT (Gita @ 19-05-2014, 12:06) *
          Ja fast jag gillar Pernillas lite lättsinniga sätt att se på det här med trädgård, torr fakta och sakkunskap finns i böcker eller här på nätet när jag behöver sådan. Jag gillar även Taylor och Taylor och saknar inte alls superpräktiga Gunnel.
          Gita

Håller med . Det är ett jättebra program . Saknar inte heller Gunnel.
          Det enda som jag tycker är negativt med trädgårdsmåndag är att det är lite väl mycket tid avsatt till matlagning.
          mvh vanjalarsa rolleyes.gif

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 21-05-2014, 00:16
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

CITAT (malarmaster @ 17-05-2014, 07:19) *
          Det beror nog på var på kunskapsstegen man står,för en nybörjare kan det nog vara nöjsamt att titta på,för mig med 30 års trädgårdskunskapsinhämtande är det plågsamt amatörnivå.Jag skulle kunna göra ett trädgårdsprogram själv mycket bättre och intressant för alla.
          SVT har aldrig förstått detta med trädgård,kolla engelska program istället.Varför kan de inte kopiera t.ex Gardeners World?
          Gunnel Carlsson är väl den som kommer närmast men tyvärr föll även hon i svt-fällan och upprepade säsong efter säsong så hade man sett 10 program så hade man sett alla.Man kom bara till amatörnivå och förväntade sig tydligen att en trädgårdsentusiast står kvar på den nivån oavsett hur länge man håller på.
          Det gäller att kunna blanda korten så alla får sitt. Ulf

Absolut , mest trams och somligt tveksamt tom .. nej tack thumbdown.gif

Har gjort trädgårdsprogram , medverkat är bättre ord , tre om jag minns rätt.
          Hur matlagning överhuvudtaget får plats inom programtiden är för mej en gåta, varför växterna de pratar om är så standardiserade en annan.

Redigerat av kerstin z5-6: 21-05-2014, 00:21

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-05-2014, 07:32
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Vi tittade på det igår och jag måste säga att det blir sämre och sämre.

Vi såg det som ren underhållningsprogram och inte som trädgårdsprogram. Men när man oftare och oftare klipper in gammalt då blir det tråkigt. Kan dom inte fylla ens 30 minuter med nytt?

Tidigare tittade jag gärna på danska trädgårdsprogram för dom hade alltid mycket "matnyttigt" och sånt man kunde förverkliga i ens egen trädgård.

Citera
          Berith
          Inlägg 22-05-2014, 06:28
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (kerstin z5-6 @ 21-05-2014, 01:16) *
          ---
          Har gjort trädgårdsprogram , medverkat är bättre ord , tre om jag minns rätt.
          ---

Vilka program har du medverkat i? Blir riktigt nyfiken! Spännande, kanske man kan se programmen nånstans?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 23-05-2014, 22:40
          Länk hit: #29

Medlem

Gröna Rum men de finns inte på svt play. Måste varit början 2000 talet .Gjorde bland annat en jordlimpa.
          Men även ett program om min trädgård samt min grupp av trädgårdsintresserade kompisar.

Redigerat av kerstin z5-6: 23-05-2014, 22:42

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          Berith
          Inlägg 24-05-2014, 06:28
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (kerstin z5-6 @ 23-05-2014, 23:40) *
          Gröna Rum men de finns inte på svt play. Måste varit början 2000 talet .Gjorde bland annat en jordlimpa.
          Men även ett program om min trädgård samt min grupp av trädgårdsintresserade kompisar.

Attans att minnet inte sträcker sej så långt tillbaka. Hade varit kul att se. smile.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-05-2014, 08:02
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 23-05-2014, 23:40) *

Kallade ni er inte tjusta lökar eller liknande?

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 24-05-2014, 10:26
          Länk hit: #32

Medlem

Jo precis Elisabet, Schyssta Lökar det var vi, gubbarna hade t tröjor med Män Mot Trädgård giggle.gif
          Mest på skoj förstås.

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-05-2014, 10:39
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 24-05-2014, 11:26) *
          Jo precis Elisabet, Schyssta Lökar det var vi, gubbarna hade t tröjor med Män Mot Trädgård giggle.gif
          Mest på skoj förstås.

Det minns jag

Citera
          malcolm
          Inlägg 25-05-2014, 08:47
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Berith @ 24-05-2014, 07:28) *
          Attans att minnet inte sträcker sej så långt tillbaka. Hade varit kul att se. smile.gif

Det finns på SVT/öppet arkiv: http://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/Gr%C3%B6na%20rum/

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 12:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon