CITAT (astrantia @ 18-05-2014, 23:08)

Nu syftade jag inte i första hand på budget utan efterfrågan och potentiell publik.
Men eftersom du vet det mesta om inte bara trädgård, tv-produktion i allmänhet och trädgårdsprogram i synnerhet och dessutom besitter ingående insikter om SVT-chefernas kompetenser och intresseområden - så får jag böja mig för expertisen

Visst finns det publik och intresse.Det syns inte minst på att trädgårdsmässor återigen finns och lokala växtmarknader m.m.Och jag vet att svt:s budget för trädgårdsprogram är låg.Det finns andra prioriteringar, bl.a utbyggnad av nya kanaler som tar pengar.
Och visst vet jag hur man gör en tv-produktion,varit med om flera,dock inte trädgård och inte för SVT.
Men byggnadsvård och arkitektur.
Trädgård kan jag dock,mitt intresse började redan i tonåren och när jag köpte mitt hus 1984 började trädgårdsplaneringen.Det bör väl bli 30-års jubileum för örtagården som var det första jämte ungefär 15 träd som också planterades då.
Nu finns här över 200 träd o buskar,rosengård,örtagård,stenparti och två dammar.växthus för övervintring av sommarväxter,växthus till fröplantor, tomathus m.m.
I mitten av åttiotalet var jag också med att dra igång Sällskapet trädgårdsamatörerna här i södra Småland där jag under några år var ordförande så lite vet jag om trädgård och växter,jag vet också hur ett riktigt intressant program skulle kunna se ut även med begränsad budget.
Jag vet vilka pärlor till trädgårdar det finns och en massa kunniga och entusiastiska trädgårdsmänniskor runt om i landet.
ta till vara på dem,en tv-buss med en duktig programledare är vad som behövs,inget annat.
Det är inte knepigare att spela in trädgårdsprogram än program om hus,bilar eller annat. Ulf