Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Orange "löss" på chili?
          Pyssel-Fia
          Inlägg 07-06-2014, 16:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 14 543

Jag har fått någon sort djur på några av mina paprika och chiliplantor.
          Det är små runda orangea "löss".
          Jag vet inte säkert om det är löss men det var min första tanke när jag såg dem.
          Till skillnad från löss så springer de ganska fort. De kilar fram och tillbaka på stjälkarna med en rasande fart.
          Eller i alla fall tillräckligt fort för att det ska bli svårt att klämma ihjäl dem. Jag har nog lyckats döda alla jag sett, men vad gör jag nu och vad är det för något?

Skulle gärna vilja veta om de är skadliga och om de sprider sig till andra växter. Jag har ju även en hel del tomatplantor som jag inte vill ha några angrepp på.

Om ingen har någon bättre idé så tänker jag spruta dem med såpa/vatten/T-röd, men vågar jag chansa på att ha dem kvar i växthuset eller måste jag slänga dem?

Mitt växthus är ganska stort så än så läne kan de stå i ett eget hörn, om de behöver vara i karantän ett tag.

Tacksam för alla svar!

Citera

Inlägg i den här tråden
          Pyssel-Fia   Orange "löss" på chili?   07-06-2014, 16:38

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 08:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon