Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Carema
          pejori
          Inlägg 16-06-2014, 19:43
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (*Stintan* @ 16-06-2014, 20:36) *
          Jag såg artikeln mer som ett försvarande av de privata aktörerna Med Carema som exempel.
          Har för mig att det var fler som kände till blöjvägandet när detta diskuterades tidigare eller så var det på något annat ställe.

tummenupp.gif
          Oavsett tidningsanka eller inte så är det ett företag som inte blir bättre, hur många gånger dom byter namn.
          Ser något ut som skit, luktar skit, så är det med all säkerhet skit också.

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-06-2014, 20:37) *
          Hur skall dom veta hur mycket dom boende dricker? Dom flesta sitter i sina rum och ingen ser hur mycket eller lite dom dricker. Ingen som ställer in nåt drickbart till dom om dom inte själva har.

Malarmastar du har inga gamla anhöriga på äldreboende eller hur?

Jodå, man ställer in dricka.
          Det är viktigt att kolla så dom får vätska och mat, då dom inte alltid kommer ihåg det själva.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Gita
          Inlägg 16-06-2014, 19:43
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 16-06-2014, 20:36) *
          Jag såg artikeln mer som ett försvarande av de privata aktörerna Med Carema som exempel.
          Har för mig att det var fler som kände till blöjvägandet när detta diskuterades tidigare eller så var det på något annat ställe.

Ett försvar för privata aktörer? Så du tycker alltså inte att sanningen är viktig?
          Du tycker alltså att ren lögn är ett OK politiskt medel? Ett försvarbart sätt att föra fram/förstärka en politisk åsikt?
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 16-06-2014, 19:48
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (pejori @ 16-06-2014, 20:43) *
          tummenupp.gif
          Oavsett tidningsanka eller inte så är det ett företag som inte blir bättre, hur många gånger dom byter namn.
          Ser något ut som skit, luktar skit, så är det med all säkerhet skit också.

Är detta vad du kallar fakta eller är det bara skitsnack? Om du anser att det är fakta så undrar jag vilka källor du kan referera till.
          Gita

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 16-06-2014, 20:00
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Pejori min svärmor har nu 12 eller 13 år varit på äldreboende men än idag har aldrig någon ställd in en dricka i rummet.

Dom får ett glas till maten sen får dom har själva

Citera
          pejori
          Inlägg 16-06-2014, 20:12
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Gita @ 16-06-2014, 20:48) *
          Är detta vad du kallar fakta eller är det bara skitsnack? Om du anser att det är fakta så undrar jag vilka källor du kan referera till.
          Gita

Det är varken fakta eller skitsnack.
          Det är en åsikt grundad på erfarenhet och kunskap om företaget.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          malarmaster
          Inlägg 16-06-2014, 20:21
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-06-2014, 20:37) *
          Hur skall dom veta hur mycket dom boende dricker? Dom flesta sitter i sina rum och ingen ser hur mycket eller lite dom dricker. Ingen som ställer in nåt drickbart till dom om dom inte själva har.

Malarmastar du har inga gamla anhöriga på äldreboende eller hur?

Nej,inga anhöriga men en del kompisar och f.d grannar som jag besöker,dock önskar jag att det funnits mer tid till besök. Mor är 80 och fullt pigg med eget hus.
          Det varierar nog mellan boendena. Det lokala här i byn är omtyckt och vad jag förstår välskött med mkt duktig personal.De övriga boendena i kommunen har varje år fått högsta betyg och vi lägger faktiskt mycket pengar på våra boenden i kommunen. Ulf

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-06-2014, 21:00) *
          Pejori min svärmor har nu 12 eller 13 år varit på äldreboende men än idag har aldrig någon ställd in en dricka i rummet.

Så går det inte till här i byn,visst har de dricka på rummet.Och kaffe kokas när det kommer besök.
          De som är sjuka ses till särskilt när det gäller både mat och vätska,det förs journaler men det gör man väl på alla boenden?Ulf

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 16-06-2014, 20:32
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

CITAT (*Stintan* @ 16-06-2014, 19:24) *
          Jag råkade veta redan innan att man vägde bjöjor så den biten tycker jag är en baggis jämfört med mycket annat. Blöjorna var ju knappast den enda byken.

Har man väl tagit av en blöja kan man rimligtvis inte sätta tillbaka den. DEN SKA vägas självklart.Om nu någon journalist inte fattat det har han inte kollat källan. Det är dock inte problemet med Carema.
          De tjänar pengar på vård av gamla och sjuka.I sig en idioti. De får inte nog med väska och mat-de kommer inte ur sängen-före 16 om ens då. Det var Carema skandalen.Inte blöjvägningen.

Att de nu försöker ursäkta sig med att de hade en sååå Lexmaria villig syrra att detta ledde till så många anmälningar..
          Synar det.

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          pejori
          Inlägg 16-06-2014, 20:35
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-06-2014, 21:00) *

Då har din svärmor rätt bra förutsättningar att klara den biten själv.
          Men det finns åtskilliga som av någon anledning står på "vätskelista" och får vätska inställd och kontrollerad.
          Då vägs också blöjorna, om man nu inte envisas med att sätta kateter istället.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 16-06-2014, 20:46
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (pejori @ 16-06-2014, 21:35) *
          Då har din svärmor rätt bra förutsättningar att klara den biten själv.
          Men det finns åtskilliga som av någon anledning står på "vätskelista" och får vätska inställd och kontrollerad.
          Då vägs också blöjorna, om man nu inte envisas med att sätta kateter istället.

Vilket är medicinskt helt omotiverat och farligt.
          Dessutom inte förenligt med evidensbaserad medicinsk vetenskap för 5 öre.

Redigerat av kerstin z5-6: 16-06-2014, 20:51

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-06-2014, 20:48
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 16-06-2014, 20:43) *
          Ett försvar för privata aktörer? Så du tycker alltså inte att sanningen är viktig?
          Du tycker alltså att ren lögn är ett OK politiskt medel? Ett försvarbart sätt att föra fram/förstärka en politisk åsikt?
          Gita

Vi pratar inte samma språk du och jag! För femtioelfte gången ber jag dig att inte tala om för mig vad jag tycker! Prata för dig själv.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-06-2014, 20:58
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 16-06-2014, 21:32) *
          Har man väl tagit av en blöja kan man rimligtvis inte sätta tillbaka den. DEN SKA vägas självklart.Om nu någon journalist inte fattat det har han inte kollat källan. Det är dock inte problemet med Carema.
          De tjänar pengar på vård av gamla och sjuka.I sig en idioti. De får inte nog med väska och mat-de kommer inte ur sängen-före 16 om ens då. Det var Carema skandalen.Inte blöjvägningen.

Att de nu försöker ursäkta sig med att de hade en sååå Lexmaria villig syrra att detta ledde till så många anmälningar..
          Synar det.

Precis. Bra att du säger det jag tänker.

--------------------

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 16-06-2014, 21:12
          Länk hit: #32

Medlem

Det var -är en totalskandal och att de fortfarande existerar är en gåta.

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          pejori
          Inlägg 16-06-2014, 21:21
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 16-06-2014, 22:12) *
          Det var -är en totalskandal och att de fortfarande existerar är en gåta.

Jag skulle aldrig placera en anhörig på ett hem som drivs av Carema eller vardaga eller vad dom nu kallar sig.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-06-2014, 21:43
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (pejori @ 16-06-2014, 22:21) *
          Jag skulle aldrig placera en anhörig på ett hem som drivs av Carema eller vardaga eller vad dom nu kallar sig.

Tyvärr är det nog få förunnat att ha möjlighet att välja utan man får hålla tillgodo med den plats som erbjuds om det alls erbjuds någon.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 16-06-2014, 22:15
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 16-06-2014, 22:43) *
          Tyvärr är det nog få förunnat att ha möjlighet att välja utan man får hålla tillgodo med den plats som erbjuds om det alls erbjuds någon.

Det ligger något i det.
          Privatiseringen tar över allt mer och endast pengar räknas.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 16-06-2014, 22:36
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

Dylika vårdhem oavsett namn skyr jag som pesten. Hoppas man hinner dö innan man får behov av vård.

Citera
          Gita
          Inlägg 17-06-2014, 05:23
          Länk hit: #37

Medlem

Av inläggen att döma verkar ingen ha läst artikeln i fråga. Gör det, den är intressant och dessutom ganska nyanserad. Verkligheten är sällan så svart eller vit som de flesta av er vill påstå.

Sen får jag intrycket att ni tycker att det är OK med vilka lögner som helst bara den väcker den opinion/ stöder de åsikter ni vill föra fram. Huvudfrågeställningen i artikeln.

Hoppas verkligen att jag har fel!
          Gita

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 17-06-2014, 07:37
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Gita @ 17-06-2014, 06:23) *
          Av inläggen att döma verkar ingen ha läst artikeln i fråga. Gör det, den är intressant och dessutom ganska nyanserad. Verkligheten är sällan så svart eller vit som de flesta av er vill påstå.

Sen får jag intrycket att ni tycker att det är OK med vilka lögner som helst bara den väcker den opinion/ stöder de åsikter ni vill föra fram. Huvudfrågeställningen i artikeln.

Gita

Har läst. Hoppas fortfarande på att hinna dö innan dylika inrättningar behöver nyttjas för egen del.

Citera
          pejori
          Inlägg 17-06-2014, 09:16
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Gita @ 17-06-2014, 06:23) *

Gita

Så sammanfattningsvist kan man säga:
          Ingen har läst artikeln och förstått den mer än du.
          Författaren av denna artikeln har rätt, alla andra har fel eller ljuger.

Har det någonsin slagit dig, att detta "kåseri" också kan vara"lögn bara för att väcka opinion" ?

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          malarmaster
          Inlägg 17-06-2014, 10:55
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (pejori @ 17-06-2014, 10:16) *
          Så sammanfattningsvist kan man säga:
          Ingen har läst artikeln och förstått den mer än du.
          Författaren av denna artikeln har rätt, alla andra har fel eller ljuger.

Har det någonsin slagit dig, att detta "kåseri" också kan vara"lögn bara för att väcka opinion" ?

nog är det fler än gita som läst artikeln och förstått vad det står.
          Författaren har uppenbarligen rätt då han utsetts till årets journalist för att sakligt belysa bakgrunden.Fakta är dessutom presenterade sakligt och analyserade.
          Den analys som "drevet" inte gjorde utan hängde upp sig på saker som visade sig vara lögner.
          att det fanns missförhållanden på det aktuella boendet är fastslagit men de överdrevs till det makabra och man förteg uppenbarligen att samma boende fast i kommunal regi haft samma eller t.o.m värre problem.
          Carema skandalen var tydligen inte i första hand för att visa på missförhållanden utan ett politiskt ställningstagande mot privatiseringar. Ulf

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-03-2026, 16:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon