Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jonas vet bäst!
          Gita
          Inlägg 20-06-2014, 10:42
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 19-06-2014, 21:46) *
          Jag hade varit glad om jag sluppit byta.

Löjlig bild och löjligt att lägga in den här kan jag tycka.

Löjlig kommentar skulle jag nog säga!

Nåja, oavsett vem som nu är löjligast så har bilden givit upphov till nästan 20 foruminlägg. En del av dem ganska intressanta.
          Gita

Citera
          malarmaster
          Inlägg 20-06-2014, 12:05
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

Bilderna som figurerar finns för alla partier,en del faktiskt rätt träffsäker ironi.
          Jag har sett tre för v,en finns här i tråden. De andra visar en rätt bra sammanfattning för v:s politik och jag kan förstå att v anhängarna blir illa berörda men sanningen tar hårt.
          V är inget frihetsparti,det är ett monopolparti som kallar sig demokratiskt men tyvärr skiner deras arv igenom i deras retorik. Skulle de få ensam makt skulle nog demokratislöjan snabbt vittra bort.Deras politik förutsätter nämligen diktatur för att du skall kunna genomföra den. Ulf

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-06-2014, 12:14
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (malarmaster @ 20-06-2014, 13:05) *
          Bilderna som figurerar finns för alla partier,en del faktiskt rätt träffsäker ironi.
          Jag har sett tre för v,en finns här i tråden. De andra visar en rätt bra sammanfattning för v:s politik och jag kan förstå att v anhängarna blir illa berörda men sanningen tar hårt.
          V är inget frihetsparti,det är ett monopolparti som kallar sig demokratiskt men tyvärr skiner deras arv igenom i deras retorik. Skulle de få ensam makt skulle nog demokratislöjan snabbt vittra bort.Deras politik förutsätter nämligen diktatur för att du skall kunna genomföra den. Ulf

Vad vet du om andras partitillhörighet? Eller gissar du bara?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 20-06-2014, 12:58
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 20-06-2014, 13:14) *

Jadu, det där med läsförståelse är verkligen inte lätt!!!!!Eller hur???
          Var har malarmaster sagt något om någons partitillhörighet?
          Jag uppfattade det som han kommenterar det här med politisk satir och att det faktiskt finns en bild som berör vänsterpartiet i satirisk form i den här tråden. Du vet den där bilden som du tyckte var löjlig och som du påstod var löjligt av mig att lägga in
          Gita

Citera
          malarmaster
          Inlägg 20-06-2014, 13:51
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (*Stintan* @ 20-06-2014, 13:14) *

Förstår faktiskt inte vad du menar,jag har inte kommenterat någons partitillhörighet.
          jag påpekade bara att den bild som finns inlagd i denna tråd inte är den enda som finns på nätet.
          man har lagt ut liknande "valaffischer" för samtliga partier och ironiserat över respektive partis ståndpunkter.
          Flera är mycket roande och uppfriskande. Man får liksom tänka till över respektive partis egentliga budskap.
          Ett antal finns utlagda på en annan sajt som jag skriver i och jag tror säkert du hittar samtliga på Facebook och Youtube.
          Men du gillar kanske inte satir? ulf

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-06-2014, 14:13
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (malarmaster @ 20-06-2014, 11:14) *
          Det stämmer säkert men det jag sett inifrån så är det de privata lösningarna som kopieras och inte tvärtom.
          Mitt landsting är oerhört svårpåverkat när det gäller rationaliseringar.Man stänger hellre avdelningar än att effektivisera.
          många kämpar emot,inte minst läkarkåren som vill behålla sina privilegier. ulf

På min vårdcentral har man jobbat med tillgänglighetsproblemet långt innan privatiseringen tog fart. Visserligen provat sej fram med olika lösningar men att de skulle ha kopierat...i helsicke heller!

Du snackar om att vården måste effektiviseras. Hur i hela friden ska man gå tillväga då, om jag får fråga. Inte får det kosta något och inte får man ha tillräckligt med anställda. Kom inte dragande med mindre administrativt arbete eftersom kraven på patientsäkerheten bara blir högre och högre. Men vet du någon som kan trolla med knäna så är det ju bra... Smärtgränsen är nådd för länge sedan.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-06-2014, 15:07
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (malarmaster @ 20-06-2014, 14:51) *
          Förstår faktiskt inte vad du menar,jag har inte kommenterat någons partitillhörighet.
          jag påpekade bara att den bild som finns inlagd i denna tråd inte är den enda som finns på nätet.
          man har lagt ut liknande "valaffischer" för samtliga partier och ironiserat över respektive partis ståndpunkter.
          Flera är mycket roande och uppfriskande. Man får liksom tänka till över respektive partis egentliga budskap.
          Ett antal finns utlagda på en annan sajt som jag skriver i och jag tror säkert du hittar samtliga på Facebook och Youtube.
          Men du gillar kanske inte satir? ulf

Ok då missuppfattade jag kanske. Men jag förstår inte varför någon skulle ta illa upp. Det vimlar ju som sagt av liknande om alla partier.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-10-2026, 09:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon