Tja, jag har ju växter till stor del för att jag tycker det är fint, så visst bryr jag mig lite om hur det ser ut. En snygg växt vill man ju framhäva:) Några fönster är ganska enhetliga här hemma: sovrumsfönstret med olika sorters ormbunkar, vardagsrumsfönstret med suckulenter (vita krukor i båda) och gästrumsfönstret med suckulenter i bruna lerkrukor. Jag tycker det är fint med lagom mycket växter och någon ljusstake eller prydnad eller sånt bland dem, så jag försöker att hålla "snyggfönstren" ganska prydliga. Sedan har jag "fulfönstren" också där jag har risiga och förvuxna växter i fula och omatchande krukor.
Har inte många likadana krukor utan försöker ha lite samma färg eller stil på dem. De flesta krukor jag har är vita porslinskrukor från loppis, i olika storlekar, och glasyrer. Men är alla vita funkar de ihop ändå.
Mina bruna 70-tals, gammaldags blommönstrade och zinkkrukor brukar ofta få stå tillsammans i sina respektive små grupper, alla är lite olika i form och storlek men matchar helt okej ändå tycker jag.
|