Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växer ur krukan
          Ann-Marie
          Inlägg 31-10-2014, 10:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 121
          Medlem nr: 3 476

Bifogad fil  passionsblomman.jpg ( 557.99k ) Antal nedladdningar: 31

Jag planterade om min Passionsblomma i en självvattnande kruka för ett par månader sedan och man ska vattna uppifrån i 3 månader innan man börjar fylla magasinet. Men den här blomman liksom växer ur krukan. Jag satte vattenröret enligt instruktioner så det nådde ner genom extragolvet i krukan men häromdagen när jag tittade till den så har vattenröret åkt upp minst 5 cm så nu kan det inte nå ner i vattenmagasinet. Se bild.
          Ska jag plantera om den igen? Jag vill ha den i självvattnande kruka så den klarar sig en vecka om jag är borta. Jag vet inte om den har vuxit så pass att den skjuter upp vattenröret eller vad som hänt. Den har knopp nu och jag är rädd den ramlar om jag ska plantera om den. Det är svårt att få tag på självvattnande krukor, det kanske finns bättre varianter än den här sorten.

Citera

Inlägg i den här tråden
          Ann-Marie   Växer ur krukan   31-10-2014, 10:40

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon