Ja nu är det igång igen, första deltävlingen var ju igår. Vad tyckte ni? Var det rätt låtar som hamnade där dom skulle? Var programledarna höjdpunkter?
Jag sa ju ifjol när Sanna Nielsen vann att fördelen med att hon gjorde det var att då slapp vi henne framöver. Hade ingen tanke på då att hon skulle väljas till programledare så vi får släpa på henne hela den här omgången. Men nästa år, då jämrars måste vi väl ändå slippa henne!? Den där Robin Paulsson har jag lyckats undvika tidigare och Filippa Bark kan man ju vara utan.
Vad vill Christer Björkman att man ska tycka om Melodifestivalen? Vill han inte att man ska tycka att det är årets musikfest på TV? Jag har sagt tidigare och säger det igen - bort med honom, han har för mycket att säga till om. Både när det gäller vilka låtar som ska vara med och tävla och artisterna och programledarna och andra medverkande och allt annat i tävlingen. Bort! Läste nånstans att bara för att det var en massa tittare (800 000?) som svek finalen ifjol så ville han göra om tävlingen till att passa publiken igen. Tror inte att han kommit på det, hur man lockar tittare.
Guuu vad gnällig jag låter...
Så till deltagarna i första tävlingen. Att Eric Saade skulle gå vidare till finalen var ju väntat, helt ok tycker jag. Sen hoppades jag ju på att Jessica Andersson också skulle hålla dom andra bakom sig och det gick ju vägen. Har redan glömt vilka som gick till Andra chansen... Jag brukar rösta men i år gjorde jag inte det. Får se längre fram om jag vill påverka Andra chansen eller finalen.
Vad tyckte ni andra?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|