Jag har ju berättat om inbrottet. Idag tänkte jag kolla lite runt det brandhärjade grannhuset. Jag bara gick ett varv runt huset och skulle sen gå hem. Dumt nog tog vägen via en trätrappa, en mycket hal trappa. Rätt var det var försvann fotfästet och jag satte mig på trappan. Hårt, mycket hårt. Det gjorde jäv--gt ont. Lyckligtvis satte jag mig inte precis på ett trappsteg utan mer med en glidande rörelse. Efter några sekunder kunde jag resa mig och fortsatte hemåt. Det gjorde ju inte jätteont efter ett tag men jag anade ett blåmärke i vardande. Jag märkte också att det började svullna så jag åkte hem till stan när jag ätit en bit. På vägen till bilen märkte jag att det var en ordentlig svullnad så jag hade lite svårt att köra. Väl hemma kollade jag och se, jag hade tre skinkor. En enkel och en dubbel. En jättesvullnad hade uppenbarat sig, jag bedömde att den var mellan 1 och 2 dl stor. Tydligen hade något större blodkärl brustit. För att få ner svullnaden la jag mig på sängen och belastade bölden så gott det gick. Den var så tjock att jag låg snett. Men det var rätt medicin, efter en timme var det mer normalt och efter några timmar till var det acceptabelt. Nu har jag världens blåmärke, 15 x 4 cm och blåsvart. Lyckligtvis inte ont och inga problem med att gå.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|