Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Många buskar.
          anncharlotte
          Inlägg 28-03-2015, 22:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 745

Vi har nyligen köpt ett litet hus med en liten trädgård, en trädgård som är rätt full av diverse buskar som jag inte identifierat än. Men det finns 3 Roderondendron som jag ju lätt känner igen.
          Dom står på baksidan av huset, rätt skuggigt och är i ganska bedrövligt skick.

Platsen dom står på är inte helt planerad än, som sagt det är den skuggigaste delen av trädgården men kanske det kan bli platsen för en friggebod eller liknande med tiden.
          Jag har alltså ingen lust att lägga ner alltför mycket arbete på dom här buskarna än, men undrar ändå vad jag skulle kunna göra för att dom ska piggna till lite.
          Räcker lite ny jord och näring eller borde jag klippa ner dom helt ?

Sen har vi ju då en hel del andra buskar, som jag inte har en susning om vad det är ännu. Har väl fått igenom min önskan att vi ska låta dom vara tills vi vet vad det är, men häcken inser jag ju att vi måste klippa så fort som möjligt, den spretar åt alla håll vilket antagligen varesej granne eller passerande på trottoaren uppskattar.

Så kan vi klippa redan nu eller är det för tidigt ? Skulle gissa att den stått där sedan huset byggdes på 50 talet, har nog blivit tveksamt skött dom senaste åren, skulle den må bra av att bli hårt beskuren eller ska vi nöja oss med att ta av den på den höjd vi vill ha den ?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 01:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon