Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur gör jag med mina plantor ?
          anncharlotte
          Inlägg 27-05-2015, 12:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 745

Jag fick presenter igår, lite plantor att sätta, men hur gör jag ?

Jag fick ett gäng smultronplantor som jag tänkte jag skulle sätta i en gammal förfallen drivbänk i trädgården, kan jag sätta ut dom nu eller är det för kallt än.
          Bor på höglandet i zoon 5 och det har varit rätt svinkallt det sista, även om jag inte sett någon nattfrost på ett tag, att den kommer tillbaka är ju ändå fullt möjligt.

En tomatplanta, körsbärstomater, om den har jag läst att jag ska sätta den i en 10 litershink fylld med "ko i påse" min gissning är att det är kogödsel ? Är det i så fall detsamma som naturgödsel ?
          Jag måste väl i så fall göra hål i botten på hinken ?
          Var har jag störst chans att få mogna tomater, ute vid en södervägg eller inne i uterummet ? Om den kan sättas ut, när kan jag göra det ?

En planta physalis, om jag förstod det hela rätt så ska den bo i uterummet under sommaren, klarar den sej där redan nu eller bör jag vänta till all frostrisk är över ?

Kanske lite fåniga frågor, men jag vill ju så gärna kunna visa upp något levande för dom jag fick dom av smile.gif

Glömde att jag har ju en chiliplanta också, där växer små skott i förgreningarna, ska den "tjuvas" som en tomatplanta ?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 15:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon