Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > I Sverige är vi rädda för sanningssägare, Intressant läsning för den som vill (eller förarga sig över)
          Gossen Ruda
          Inlägg 22-06-2015, 19:28
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag kanske skulle skrivit mer varför jag skrev som jag skrev, jag blev lite sur över beteckningen"nonsens" som målarn kläckte ur sig. Lite magstarkt att kalla allt annat än politik för nonsens. För en trädgårdsodlare är exempelvis vädret viktigare än politik. Det är ju ett fåtal här som skriver i politiktrådarna, 5 st kanske. möjligen någon till. Några politiker, lobbyister och en och annan flåbuse. Att beskylla avsaknaden av politiskt intresse för att Odla minskar är nog att överdriva, en större orsak är nog politiskt käbbel. Politiskt intresserade är som Jehovas vittnen och andra religiösa som ringer på. Totalt indoktrinerade och kan inte se något annat. Därför blir lätt politiktrådar ställningskrig och sånt mår ett forum inte bra av. Ni får dock fortsätta för min del dock utan min medverkan.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 22-06-2015, 20:18
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

Även jag är intresserad av vädret då det är viktigt för min jobbplanering men tyvärr är det så att väderprognoserna sällan stämmer så det är bättre att titta ut på morgonen än att försöka spå själv.
          Hur vädret är i en annan del av landet är totalt ointressant ur min synvinkel.
          Jag kan inte heller påverka vädret men politiken kan jag rucka på tillsammans med andra.
          Därför anser jag politik vara viktigare än att skriva om hur vädret varit under dagen.
          Idag utlovades regn i Ljungby hela dagen,planerades därför innejobb. utfallet var vackert väder med växlande molnighet och regnet kom först kl. 14. Förlorade därför ett antal timmar på ett utejobb som det är viktigt att färdigställa.SMHI levererar inte...
          i morgon har de lovat regn och jag har förberett arbetsstyrkan på utejobb med förhoppning om att SMHI följer sina prognoser dvs de visar sig vara fel i vanlig ordning.

Jag ser också att du inte vill diskutera politik,det är bra då man bör vara insatt i frågorna man diskuterar,precis det jag sett att de flesta inte är utan har fastnat i en ideologisk rundgång.man vill inte se verkligheten...

1 gång i månaden möts oppositionen i vår kommun på ett gemensamt möte,det är v,kd,fp och det lokala partiet Alvestaalternativet (avhoppade sossar som bildat eget.)De diskussioner vi har är enormt givande och lett till respekt och gemensamma aktioner mot sittande regim.
          Men just att man kan ha motsatta åsikter betyder ju inte att man inte respekterar motståndaren utan just genom att hitta fram till gemensamma beslut trots skilda åsikter leder fram till att respektera och tom gilla varandra personligt.
          Men det kräver att man är på samma nivå,man måste se problemen,se konsekvenser av ett beslut och väga för och nackdelar.
          Det saknar jag av de flesta som skriver i politiktrådarna,man saknar totalt kunskaper i ämnena som diskuteras.
          Därför tycker jag det är bra att man avstår att skriva innan man läser på,orkar man inte sätta in sig i ämnet är man tyst.
          Då slipper man dravlet med att tvingas sitta o skriva långa inlägg för att förklara det som motståndaren skulle ha vetat.
          kommer det inga svar så upphör ju diskussionen automatiskt...
          Ulf

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-06-2015, 21:54
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

........

Redigerat av *Stintan*: 23-06-2015, 02:43

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 23-06-2015, 11:57
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag kan inte låta bli att svara.

Ulf tror du att du är Sveriges räddare? Jag tror att du inte är det.

Är du verkligen fritidspolitiker? Låt mig tvivla. Varje politiker oavsett färg, behöver oss väljare. För att få väljare måste man så klart vara trevlig och inte varje gång förklara att vi är dumma och mindre vetande. Den politiker röstar man inte på och inte heller partiet han ingår i.
          Om du nu vore så intelligent som du alltid vill framhäver, så skulle du inte göra så.

Vem har bett dig att skriva dina långa utläggningar? Du säger att du blir tvungna till det. när alla andra inte fattar.

Kanske fattar vi andra mer än du? Kan det kanske vara så.........

Jag är säkert äldre än du och har inte blint går genom livet. Jag hade företag ihop med min före detta men politikintresse har alltid funnits hos mig. Likaså hos mina barn och som även dom har bygd upp sitt företag.

Ulf lite ödmjukhet från din sida vore nog väldigt bra, vi andra är inga dumhuvuden.

Jag har alltid sagt att politiker som inte har en förankring i det verkliga livet, gilla<r jag inte.
          Men småpåvar, eller dom som känner sig som en sådan, som du är ännu sämre

Elisabeth

Redigerat av Elisabeth-Västkustkolonisten: 23-06-2015, 12:06

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-06-2015, 12:05
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-06-2015, 12:57) *
          Jag kan inte låta bli att svara.

Ulf tror du att du är Sveriges räddare? Jag tror att du inte är det.

Är du verkligen fritidspolitiker? Låt mig tvivla. Varje politiker oavsett färg, behöver oss väljare. För att få väljare måste man så klart vara trevlig och inte varje gång förklara att vi är dumma och mindre vetande. Den politiker röstar man inte på och inte heller partiet han ingår i.
          Om du nu vore så intelligent som du alltid vill framhäver, så skulle du inte göra så.

Vem har bett dig att skriva dina långa utläggningar? Du säger att du blir tvungna till det. när alla andra inte fattar.

Kanske fattar vi andra mer än du? Kan det kanske vara så.........

Jag är säkert äldre än du och har inte blint går genom livet. Jag hade företag ihop med min före detta men politikintresse har alltid funnits hos mig. Likaså hos mina barn och som även dom har bygd upp sitt företag.

Ulf lite ödmjukhet från din sida vore nog väldigt bra, vi andra är inga dumhuvuden.

Elisabeth

tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 23-06-2015, 13:17
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem nr: 23 407

Politikerna pratar för mycket och lyssnar för lite.

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 06:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon