Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fobier?
          lavendel
          Inlägg 19-04-2004, 13:23
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 316
          Medlem nr: 951

Hej!
          Har en helt panisk rädsla för att jag eller nån annan ska falla från ett stup...håller mej långt från kanten på alla berg...och blir helt hysterisk om nån i mitt sällskap vågar sej närmare!
          Är nog det enda jag är riktigt fobisk inför..vet inte varför!!
          Lavendel

--------------------
          Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
          Söker du lyckan för ett år....gift dej...
          Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!

Citera
          Ti bee
          Inlägg 19-04-2004, 14:58
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

Det var roligt att läsa om era fobier! smile.gif Riktigt kul! Säkert eftersom jag har en att dras med själv. Tur att jag bor i en by mitt på åkrarna nuförtiden - inte en grynna i sikte. Ska sälja landstället där ursprungsgrynnorna finns också. rolleyes.gif

Tack för att ni vågade er ut ur garderoberna med era skräckisar! ohmy.gif blink.gif ohmy.gif
          smile.gif

--------------------

Citera
          Cilla
          Inlägg 19-04-2004, 17:24
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Lustigt att läsa om din "grynn-fobi" Ti Bee. Jag trivs helbra på sjön och är väl aldrig så lugn i själen som då och som tur är får jag en dos av båtkörning varje dag. Jag har respekt för sjön men gillar också att kämpa med vind, regn, is och snö när jag far fram och tillbaka i min lilla båt.

Men en sak på böljan får mig att hisna. Sjunkna vrak! Hellre en storm än att få motorstopp eller rigghaveri och driva mot ett vrak som man bara anar eller ett som ligger halvsjunket. Ve och fasa om jag skulle glida mot det och fastna där. Alla sjunkna själar som kanske finns i vraken skulle säkert passa på att skrämma ihjäl mig också...

Där jag bor finns flera vrak som jag måste passera. I dimma kör jag med liten handkompass. Men jag lägger inte kursen rakt hem, för då hamnar jag lite närmre det ena vraket. Jag lägger den så att jag passerar båda vrak-ställena med största möjliga avstånd... En liten kringelikrok som passa min "fobi" utmärkt.

På somrarna har jag vrak-träning. Kör fram till ett av vraken som man tydligt ser från ytan. Men det är nästan lika läbbigt varje gång. Jag hisnar.

--------------------

Citera
          vickeva
          Inlägg 19-04-2004, 17:28
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 429
          Medlem nr: 2 441

CITAT (Ti bee @ 19-04-2004, 15:58)
          inte en grynna i sikte

Ursäkta en dum en, men vad är en grynna?

--------------------

Citera
          Cilla
          Inlägg 19-04-2004, 17:30
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

En uppgrundning som ligger i vattenytan eller strax under vid medelvattenstånd. Ungefär som en bergstopp fast det är under vattnet.

--------------------

Citera
          renate
          Inlägg 19-04-2004, 18:36
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

ohmy.gif Rätt kan jag inte kallar det men jag tycker inte om stora feta spindlar,sådana med hår.Mina spindlar i växthuset bryr jag mig inte om de äter upp skadedjur och får hållas där.Sen är jag lite rätt föt vatten,ganskar mycket om allt kommer omkring. rolleyes.gif rolleyes.gif ohmy.gif
          Renate

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          Fenja
          Inlägg 19-04-2004, 19:01
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Sjögräs och fiskar mot benen Är läbbigt, nästan lika hemskt som spindlar och sådant...
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Sollan
          Inlägg 19-04-2004, 19:02
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

Gillar inte läskiga kryp med en massa ben, kackerlackor, gråsuggor och diverse andra oidentifierade otäckheter. Samt spindlar med stora kroppar och korta ben. Usch, jag tuppas över hela kroppen när jag tänker på dem... blink.gif
          /sollan

--------------------
          /sollan

Citera
          joli
          Inlägg 19-04-2004, 19:25
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 198
          Medlem nr: 616

Upp och nedvändsfobi. Gillar inte att ha kroppen upp och ned, typ när man står på händerna.

Fallskärmshopp har jag gjort och det var jättekul... men att få mig hoppa bungyjump... då får man allt ta fram den fetare plånboken för det gör jag inte på första taget.

Vara under vattenytan gillar inte jag heller. Jag vill kunna andas utan att svälja vatten

/Joli

Citera
          Ralf
          Inlägg 19-04-2004, 19:46
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Jag har fobi mot att bli av med pengar.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Tittiluringen
          Inlägg 19-04-2004, 20:36
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 237
          Medlem nr: 1 230

Hajar....
          och dom flesta läskiga saker man kan hitta i havet som vrak... brrr...
          men värst är hajarna...

har tom skaffat en hajvarnare till badkaret. tongue.gif

Kram Tittiluringen wub.gif

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 19-04-2004, 20:51
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

Somliga fobier får mig att undra över hur ni öht kan vistas i natur och trädgård......
          Sedan har jag blivit smärtsamt medveten om att just "natur och trädgård" har mycket med Ralfs fobi att göra.....om ni hajar! ohmy.gif
          Jag ska snart bota er med mus- och råttfobi med charmiga bilder på våra nya ökenråtte-bebisar! wub.gif

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          Ina
          Inlägg 19-04-2004, 21:06
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

CITAT (Maria i Helsingborg @ 19-04-2004, 21:51)
          Jag ska snart bota er med mus- och råttfobi med charmiga bilder på våra nya ökenråtte-bebisar!  :wub:

Det ser jag fram emot! Vi har tre gerbil-fröknar, men inga herrar härhemma... rolleyes.gif

Fobier... Näääää, såna har jag inte varken i det ordinarie sortimentet eller i lager... blink.gif

Citera
          Christoffer
          Inlägg 19-04-2004, 22:15
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 2 616
          Medlem nr: 439

Knott! Under en hajk en gång så anföll en myriad av knott mitt ansikte, under tröjan, byxorna, benen och många av de valde att bara dö där också.

Citera
          Unn
          Inlägg 19-04-2004, 22:47
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 445
          Medlem nr: 2 288

Å jag är livrädd för ormar...
          och älgar vid vägkanten (har drämt in i en en gång)
          Men det är nog lightfobier egentligen...
          Riktigt illa är det innan jag ska prata inför stora grupper utan att ha repeterat minutiöst, då kan jag vara fullständigt paralyserad och okontaktbar av skräck...(Brrr uppsatsventilation...*ryser*) Tilläggas bör att jag bland annat jobbar som guide, så jag har terapiat mig själv en hel del, tydligen med föga resultat laugh.gif

Unn

Citera
          Tesa
          Inlägg 20-04-2004, 11:30
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Jag, jag är fullständigt orädd för allt...... biggrin.gif iallafalll allt sånt andra är rädda för..har inga problems med möss och spindlar,ormar, mörker och älgar och kor och sånt men däremot....och det här låter helt sjukt....så tycker jag att det är SKITJOBBIGT att ringa till såna jag inte känner, jag får en stor tung klump i magen och mår illa och det slutar ofta med att jag slingrar mig ur på nåt vis (e-mail, halleluja!!!!) eller så står jag helt enkelt över om det går..... sad.gif vilket gör att jag missar en massa kul egentligen..... blink.gif sad.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          katti
          Inlägg 20-04-2004, 12:00
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem nr: 607

Getingar!!!
          De är ena riktiga elakingar, leder till hjärtklappning och allmän panik. Men jag har faktiskt blivit bättre då vi haft getingbon på huset två somrar i rad. De brukar faktiskt inte bry sig om mig så länge jag inte ställer mig mitt på "E-4:an". Det jag egentligen tycker är obehagligast med getingar är att de alltid ska upp i ansiktet och nosa. Kunde de bara hålla sig därifrån är jag faktiskt inte så rädd och nu har jag lärt mig ett litet knep... håll andan en stund, tydligen dras de till utandningsluften..

Tidigare hade jag även ett släng av spindelfobi men det gick över på förra stället vi bodde där de hade ockuperat källaren samt postlådan. Gissa om det kunde flyga post innan jag lärde mig att de inte hoppar på mig och äter upp mig?

Den sista fobin är att jag är rädd för att göra bort mig blink.gif , vilket är ganska korkat... alla gör bort sig nån gång och det är faktiskt inte hela världen att göra det heller.. men, men. Jag märker mig att det kan hindra mig från att ha roligt och det är ju synd men jag försöker jobba på det iallafall.

Citera
          Mi70
          Inlägg 20-04-2004, 12:53
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Kul att läsa om andras fobier, då inser man att man är ganska normal trots allt! biggrin.gif

Jag delar en fobi som andra här också verkar ha, att vara livrädd då någon annan kör......... Jag tjuter och skriker och leker extraförare så till den milda grad att min sambo är dödligt trött på mig, ändå får han ofta köra........ Jag avskyr dessutom att köra på natten, får för mig att jag inget ser och kommer att köra på någon närsomhelst, att vägen helt plötsligt skall försvinna och jag köra ut i diket........... Då jag själv kör kör jag fort, slarvigt och är helt orädd..... laugh.gif

En annan sak jag har fobi över, är monstret under sängen... Ingen här har ännu yttrat den fobin, är jag helt ensam här........... sad.gif Jag har så länge jag kan minnas varit dödligt rädd för det mörka utrymmet under sängar, soffor, länge kunde jag inte sätta mig i en soffa/säng, genom att gå fram till den och sätta sig, utan var tvungen att HOPPA till den då jag befann mig någon meter ifrån den...................... huh.gif Det gick bra med soffor som var så låga att ingen skulle ha kunnat ligga under den. Fobin tog ny fart då jag såg djurkyrkogården av Stephen King, där deras trafikdödade son kommer tillbaka som elak bebis, gömmer sig under sängen/soffan och hugger morfar/farfar i hälsenorna med en enorm kniv då han sätter sig på sängen!!!!!!!!!! Jag blir illamående bara jag skriver detta......

Numera kan jag faktiskt sitta ner utan att hoppa ner i soffan eller sängen, men då får jag låta bli att tänka på vad som kan ligga därunder.

Jag har också en stor fobi över att bli fasthållen eller övertäckt så att jag inte kan röra armar och ben, jag får då panik och hyperventilerar. Min sambo har gjort misstaget någon gång då han velat "busa" och lagt sig över täcket han slängt över mig och hållt fast mig med sina 110 kilo. Jag har då fått sådan panik att jag börjat storgråta och skrika.......

Men spindlar har jag inget emot! laugh.gif

Citera
          Mi70
          Inlägg 20-04-2004, 12:55
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Det jag skrev lät konstigt, jag menar såklart att då jag ser att andra har fobier, känner jag mig bättre till mods, då jag ser att jag är som andra, och har fobier över vissa saker.... Inte att mina fobier är mer normala....... Ber om ursäkt!

Citera
          Copycat
          Inlägg 20-04-2004, 13:01
          Länk hit: #40

Gäster

Mi 70 ! Har du tänkt på att utrymmet under sängen är ett utmärkt ställe att ha lådor och kartonger på? rolleyes.gif Då finns det ingen plats för någon att krypa in. tongue.gif Själv har jag blockerat utrymmet under sängen för att inte katterna ska vara där,....men det är ju bra för annat också, eller hur? wub.gif

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 07:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon