Hej nån som kan lista ut nån träd/busk sort som liknar denna beskrivning + bilder?
Vi har ett träd eller en buske vad det nu kan vara bredvid vår altan, fastän vi klipper ner det så växer det tillbaka. Eller så klart det växer tillbaka om vi inte tar upp rötterna men i alla fall.
Det växer väldigt fort, barken ser sårad ut nästan som ärr eller att det är sprucket ljusa ärr/spruckna slingor över alla gråbrun bark.
Knipsar man av en gren så är kanterna ljusa medans mitten är mörkare ser nästan murket ut eller typ fuktskadad träplanka eller liknande.

Unga grenar är gröna med lite små knölar över hela stjälken de små knölarna kan vara ljusa med brunaktiga prickar på toppen. Växer också med jämna mellanrum på dem stora blad.
De växer på ungefär ett år riktigt snabbt.

(Ny stjälk, löv och bär)
Varje liten "pinne" med blad på har 6-7 blad de minsta har oftast 6 medans de stora på de yngsta grenarna/stjälkarna har 7.
Bären skiftar mellan grön orange och röd de är ganska mjuka liknar förminskade äpplen om man har lite fantasi men annars ser det för de mesta ut nästan som rönnbär men de är mycket mindre.

Min pappa säger buske jag håller nog med men vi vill veta vad det är för sort så hoppas nån förstår min beskrivning + bilderna.
Vi har aldrig vetat vilket slags träd eller buske det är tror inte ens farmor vet pappa säger att det vart där sen han var liten men att de har börjat sprida sig nu de senaste åren.