CITAT (malarmaster @ 09-08-2015, 11:16)

därför att olika regeringar,främst s vill ha en hög standard i lägenheterna. tyvärr biter det dom själva i svansen...
Alliansen påbörjade förenklingar varav en del genomförts men nuvarande regering ligger still,vad jag vet har arbetet avstannat.
kommunens politiker har inte mycket att fördela,det mesta är ju bestämt lagvägen t.ex skola,sociala biten m.m
Man har ju dessutom annat också att betala,vägunderhåll,belysning,kommunala fastigheter,sporthallar,badhus,idrottsanläggningar.se dej omkring i din egen kommun och ställ dej frågan om vem som betalar...
lika är det på landstinget,det är inte bara vård som landstinget sköter,du kanske åker buss ibland?
I alla kassor är det lika ansträngt. Nej,stintan jag vet inte din bakgrund och ärligt skiter jag i det,du saknar i vilket fall insikt om hur politik funkar. Du är dock inte ensam,statsministern och hans pajaser lider av samma problem... Ulf
Om du slutar ta för givet att alla är så oinsatta så behöver du inte förklara så mycket, framför allt när ingen har frågat efter förklaringar. Då hade ditt svar ovan bara behövt bestå av två rader nämligen de två översta. Resten är jag säker på att alla som deltar i denna och liknande trådar här i forumet känner väl till.