Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > PUT till papperslösa och annat märkligt i asylärenden mm...
          Bengalow
          Inlägg 09-08-2015, 11:05
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Ulf! Visst kan vi bygga fler lägenheter, många fler. På 60-70-talet gjordes något som kallades "miljonprogrammet" Folkpartiet var den som gapade högst mot detta, som räddade många familjer från bostadslösheten. Men folk har vant sig vid en hög standard, och att bygga för bara invandrare vore oklokt. Det är väl för våra barn skall ha någonstans att bo drägligt, i st.f. inneboende hos sina föräldrar till dom har fyllt 30+. Alliansen hade 8 år på sig att förenkla reglerna, men det blev pannkaka av alltihop, trots att man gick till val på det. Jag har varit i byggbranschen hela mitt liv, och sett marginella förändringar, man går in och petar lite i Bygg-AMA, och så får man ett hus uppkallat efter sig. Jfr Attefall och Friggebod. Dessutom har jag suttit i både Byggnadsnämnd och Kommunfullmäktige som ordinarie. Försök inte "lära din far hur man gör barn" hela tiden...
          Folk vet mycket mer än du anar, men tror man sig veta bäst, så kan man "peka med hela handen". Tta och sätt dig på dom istället.

Redigerat av Bengalow: 09-08-2015, 11:14

Citera
          malarmaster
          Inlägg 09-08-2015, 11:15
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-08-2015, 11:34) *
          Nu kan jag inte hålla mig längre.

Ulf du som vet och kan allt (tror du i alla själv) vet inte ens att man aldrig skriver ett sånt långt inlägg i ett stycke. Blir oläsligt då.....

Du sa en gång att du är fritidspolitiker. Om du vore så bra och duktig som du själva tror, så hade du för länge sedan kommit längre i politiken än att vara fritidspolitiker i (kanske) en byhåla.
          Alla partier, från vänster till höger, skriker nästan efter duktiga medlemmar.

om man nu vill jobba med politik på heltid...
          Själv har jag också tre företag samt ett antal anställda ,därav begränsar jag mig till fritidspolitiker. men det innebär inte att man inte har inflytande,mitt parti har månadsmöten där man kan komma med ideer o förslag utan att för den delen sitta fast som yrkespolitiker.
          Jag har full insyn i såväl landsting som rikspolitik och många förslag kommer till partiet härifrån Kronoberg.
          Ulf

Citera
          Bengalow
          Inlägg 09-08-2015, 11:34
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Då har det ju gått bra för dig, Ulf, med flera anställda! Förut klagade du för att du inte fatt i folk som ville/kunde jobba. Och tre företag! Grattis! Men du har gott om tid att spendera på odla.nu, ser jag. Det gäller att kunna delegera!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-08-2015, 14:30
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (malarmaster @ 09-08-2015, 11:16) *
          därför att olika regeringar,främst s vill ha en hög standard i lägenheterna. tyvärr biter det dom själva i svansen...
          Alliansen påbörjade förenklingar varav en del genomförts men nuvarande regering ligger still,vad jag vet har arbetet avstannat.
          kommunens politiker har inte mycket att fördela,det mesta är ju bestämt lagvägen t.ex skola,sociala biten m.m
          Man har ju dessutom annat också att betala,vägunderhåll,belysning,kommunala fastigheter,sporthallar,badhus,idrottsanläggningar.se dej omkring i din egen kommun och ställ dej frågan om vem som betalar...
          lika är det på landstinget,det är inte bara vård som landstinget sköter,du kanske åker buss ibland?
          I alla kassor är det lika ansträngt. Nej,stintan jag vet inte din bakgrund och ärligt skiter jag i det,du saknar i vilket fall insikt om hur politik funkar. Du är dock inte ensam,statsministern och hans pajaser lider av samma problem... Ulf

Om du slutar ta för givet att alla är så oinsatta så behöver du inte förklara så mycket, framför allt när ingen har frågat efter förklaringar. Då hade ditt svar ovan bara behövt bestå av två rader nämligen de två översta. Resten är jag säker på att alla som deltar i denna och liknande trådar här i forumet känner väl till.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 09-08-2015, 15:27
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Ja det blev ju snabbt 3 företag, förut var det en....

Jag ha<r själv har har haft företag och alla mina 3 barn har det också. Dom jobbar och slitar och ha<r inte tid att hänga på nätet hela dagen. Jag är visserligen i mångt och mycket blåögd men inte i allt.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 09-08-2015, 15:59
          Länk hit: #46

Medlem

förutom mitt måleri som nu ligger på sparlåga,det sköter jag själv på halvtid har jag i år köpt en kombinerad bygg o färghandel,den sköts av butikschefen där så den kostar inte mig så mycket tid. sedan har jag börjat köpa fastigheter,de placeras i mitt investmentbolag där det finns flera delägare. Det är där jag numera lägger mest tid.
          Hantverkssidan kommer jag att avveckla då jag tror att den biten kommer att störtdyka när ROT minskas.
          Samma resonemang har jag hört från kollegor som redan varslat personal till årsskiftet.
          Alternativet är väl att göra som de stora företagen,sparka den svenska personalen och istället hyra in firmor från öst,polacker o balter.
          just nu har jag unnat mig några veckors semester lagom till sommarvärmen.
          Politiksysslan ligger också på sommaruppehäll,kommer igång i september men det är mest söndagar som mötena försigår.Nämdmöten är bara en eftermiddag varannan månad.Så visst har jag just nu tid att titta in på odla. Jag har ju dessutom bara något år kvar till pensionen... Ulf

Citera
          silos
          Inlägg 09-08-2015, 16:27
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Malamaster nu är du ju ordentligt OT!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-08-2015, 16:37
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (malarmaster @ 09-08-2015, 16:59) *
          förutom mitt måleri som nu ligger på sparlåga,det sköter jag själv på halvtid har jag i år köpt en kombinerad bygg o färghandel,den sköts av butikschefen där så den kostar inte mig så mycket tid. sedan har jag börjat köpa fastigheter,de placeras i mitt investmentbolag där det finns flera delägare. Det är där jag numera lägger mest tid.
          Hantverkssidan kommer jag att avveckla då jag tror att den biten kommer att störtdyka när ROT minskas.
          Samma resonemang har jag hört från kollegor som redan varslat personal till årsskiftet.
          Alternativet är väl att göra som de stora företagen,sparka den svenska personalen och istället hyra in firmor från öst,polacker o balter.
          just nu har jag unnat mig några veckors semester lagom till sommarvärmen.
          Politiksysslan ligger också på sommaruppehäll,kommer igång i september men det är mest söndagar som mötena försigår.Nämdmöten är bara en eftermiddag varannan månad.Så visst har jag just nu tid att titta in på odla. Jag har ju dessutom bara något år kvar till pensionen... Ulf

Oj då kan du ju hyra ut lite fastigheter till migrationsverket eller vilka det nu är som betalar miljoner för flyktingbostäder. Grattis!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 09-08-2015, 19:04
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 09-08-2015, 17:37) *
          Oj då kan du ju hyra ut lite fastigheter till migrationsverket eller vilka det nu är som betalar miljoner för flyktingbostäder. Grattis!

👍👍👍

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 09-08-2015, 20:02
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (silos @ 09-08-2015, 20:04) *
          👍👍👍

Vad betyder ditt svar?

Citera
          silos
          Inlägg 09-08-2015, 20:11
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-08-2015, 21:02) *
          Vad betyder ditt svar?

Varför skall jag svara dig för du svarar ju inte på mina frågor?

Men jag gör det ändå:

Jag menar att det är bra om malanaster hyrde bostäder till Migrationverket eftersom bostäder behövs!

Citera
          malarmaster
          Inlägg 09-08-2015, 20:19
          Länk hit: #52

Medlem

visst,man slänger ut de svenska hyresgästerna och hyr ut till migrationsverket...
          Nej,så funkar det inte riktigt.lägenhetshyran blir ju densamma. Ulf

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 19:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon