Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Myrproblem - för torr jord?
          Nina H
          Inlägg 08-08-2015, 12:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 323
          Medlem nr: 1 008

Jag känner mig helt uppgiven i mitt myrkrig. Vi har både svarta, gula och röda myror i trädgården. Precis överallt.
          Det som gör mig mest ledsen är de som bor i jordgubbslandet. De bor längs kanterna och under själva plantorna. Vet inte hur många jordgubbar jag fått kasta varje år eftersom de är helt ihåliga när man plockar dem.
          Antcimex är väldigt frikostiga med myrmedel och jag har använt det ekologiska Myrnix. Utan resultat. Jag har också provat ättika, bikarbonat och Fun light. Ingen skillnad!

Nu undrar jag om det är själva jordmånen som gör att myrorna trivs så bra hos oss. Vi har väldigt genomsläpplig och torr jord. Får vattna mycket (ja, förutom i sommar då....).
          I höst kommer jag att gräva upp hela jordgubbslandet för att lufta och förbättra jorden. Och gräva bort så många myrbon jag kan förstås! Nu undrar jag om jag kan blanda i något för att få jorden att hålla fukt bättre. Det är ett halmstrå, men jag provar snart vad som helst. Är inte torv sånt som håller fukt bra?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 07:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon