|
Sparka på den som redan ligger |
|
|
|
11-08-2015, 20:07
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Du, huggorm, han var inte "bara medlem" han var ordförande i SDU, och satt i riksdagen för SD som deras ekonomiska talesman...högt uppsatt i partiet liksom. Det tycks mig som om du vill "släta ut" hans roll inom SD...men allihop är ju av samma skrot och korn. Så som en viss Adolf kom sig framåt i Tyskland på 20-talet, kommer sig en viss Åkesson fram i Sverige. Skillnaden var att Adolf "bara" hade jude- och zigenarproblem, medan Åkesson utvidgat det till alla utländska medborgare, som försöker komma hit av rädsla i sitt eget hemland. Att det sedan finns det undantag, det erkänner jag...men där kommer polis och immigrationsmyndigheter in. Jag skulle inte vilja åka tillbaka till Eritrea eller Somalia, om jag kom därifrån
Redigerat av Bengalow: 11-08-2015, 20:08
|
|
|
|
|
11-08-2015, 20:40
|

Medlem
Antal inlägg: 557
Medlem nr: 82 163

|
CITAT (Bengalow @ 11-08-2015, 21:07)  Du, huggorm, han var inte "bara medlem" han var ordförande i SDU, och satt i riksdagen för SD som deras ekonomiska talesman...högt uppsatt i partiet liksom. Det tycks mig som om du vill "släta ut" hans roll inom SD...men allihop är ju av samma skrot och korn. Så som en viss Adolf kom sig framåt i Tyskland på 20-talet, kommer sig en viss Åkesson fram i Sverige. Skillnaden var att Adolf "bara" hade jude- och zigenarproblem, medan Åkesson utvidgat det till alla utländska medborgare, som försöker komma hit av rädsla i sitt eget hemland. Att det sedan finns det undantag, det erkänner jag...men där kommer polis och immigrationsmyndigheter in. Jag skulle inte vilja åka tillbaka till Eritrea eller Somalia, om jag kom därifrån SSU-basen Anna Sjödin sprang runt och skrek "svartskalle" och blattesvin" men allihop är ju av samma skrot och korn, eller hur? Eller gäller det bara SDU? Sedan tar jag gärna en länk till att Åkesson har problem med alla utländska medborgare. Jag har inte hört att han har problem med japaner, indoneser, danskar, portugiser osv osv... Jag ska erkänna att jag är inte så insatt in Sd´s politik men t o m jag vet att de vill minska nivån på dagens invandring, inte stänga dörren. Men vi kommer ihåg luciabeslutet -89 där socialdemokraterna stängde dörren för flyktingar med humanitära skäl. Går vi längre tillbaka har vi den stora skamfläcken baltutlämningen. Du kastar ordentligt med sten i ditt glashus Bengalow.
Redigerat av segelbåt: 11-08-2015, 20:50
|
|
|
|
|
11-08-2015, 21:19
|
Medlem

|
Det med Anna Sjödin har jag inte hört om att hon skrek, i fyllan och villan. Hon blev berusad och utkastad från en krog. Resten är dina insinuationer, och vakternas ord mot ord. För övrigt har aldrig SSU haft den inställningen till människor, som du vill göra gällande - du far med lögn! SDU har det däremot - liksom hela SD.
Något luciabeslut -89 har jag aldrig hört talas om - där får du förklara dig!
Baltutlämningen - en skam???...ja du, det var balter, som deltog i tyska armen i Baltikum, med deras gräsliga övergrepp, och sedan flytt till Sverige, i hopp om att undkomma rättvisan. Varför skulle dessa slippa fria från mord och terrorhandlingar, när deras egna stater ville ha dem utlämnade. Skam? Nej, inte ett dugg. Har man mördat och misshandlat människor, sina egna, så skall man f-n också stå till svars. Jfr kriget på Balkan. Skulle inte du ställa människor till svars förhändelser i Szrebrenjica t.ex.? Varför tror du att man arkebuserade Quisling i Norge?
Redigerat av Bengalow: 11-08-2015, 21:24
|
|
|
|
|
11-08-2015, 21:26
|

Medlem

|
CITAT (Bengalow @ 11-08-2015, 22:19)  Det med Anna Sjödin har jag inte hört om att hon skrek, i fyllan och villan. Hon blev berusad och utkastad från en krog. Resten är dina insinuationer, och vakternas ord mot ord.
Något luciabeslut -89 har jag aldrig hört talas om - där får du förklara dig!
Baltutlämningen - en skam???...ja du, det var balter, som deltog i tyska armen i Baltikum, med deras gräsliga övergrepp, och sedan flytt till Sverige, i hopp om att undkomma rättvisan. Varför skulle dessa slippa fria från mord och terrorhandlingar, när deras egna stater ville ha dem utlämnade. Skam? Nej, inte ett dugg. Har man mördat och misshandlat människor, sina egna, så skall man f-n också stå till svars. Jfr kriget på Balkan. Skulle inte du ställa människor till svars förhändelser i Szrebrenjica t.ex.? Varför tror du att man arkebuserade Quisling i Norge? Att Sverige utvisar folk till väntande dödsdomar tycker du är ok? Låt mig googla åt dig, Anna Sjödin : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10797382.abLuciabeslutet: https://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet
Redigerat av segelbåt: 11-08-2015, 21:40
|
|
|
|
|
11-08-2015, 21:45
|
Medlem

|
Om man begått olagligheter som innebär dödsstraff i krigstider, så har man sig själv att skylla. Högförräderi kallas det, och många länder har kvar sådant dödsstraff. Det är dessa länders egen inställning till förrädare, som naturligtvis åsamkat många tusentals liv.
Beträffande Anna Sjödin, så kallar jag det en enskild händelse, som inte är knuten till politik. Har du mer på skvallernivån? I vilket fall - det var otroligt klumpigt gjort av en person i hennes "ställning".
Luciaöverenskommelsen var just det beslut som kom efter att hundratals pass hittats i södra Östersjön, då "flyktingar" slängt sina pass överbord, just för att kalla sig "flyktingar". Deras status var långt ifrån detta, och man beslutade att sådan invandring skulle ske reglerat genom FN's riktlinjer. Fan vad dåligt minne du har...ta och läs resten av historierna du dukar upp - inte bara löpsedlarna.
|
|
|
|
|
11-08-2015, 22:12
|

Medlem

|
CITAT (Bengalow @ 11-08-2015, 22:45)  Om man begått olagligheter som innebär dödsstraff i krigstider, så har man sig själv att skylla. Högförräderi kallas det, och många länder har kvar sådant dödsstraff. Det är dessa länders egen inställning till förrädare, som naturligtvis åsamkat många tusentals liv.
Beträffande Anna Sjödin, så kallar jag det en enskild händelse, som inte är knuten till politik. Har du mer på skvallernivån? I vilket fall - det var otroligt klumpigt gjort av en person i hennes "ställning".
Luciaöverenskommelsen var just det beslut som kom efter att hundratals pass hittats i södra Östersjön, då "flyktingar" slängt sina pass överbord, just för att kalla sig "flyktingar". Deras status var långt ifrån detta, och man beslutade att sådan invandring skulle ske reglerat genom FN's riktlinjer. Fan vad dåligt minne du har...ta och läs resten av historierna du dukar upp - inte bara löpsedlarna. Så när en SDU:are gör något är alla i partiet likadana men när en SSU:are gör något är det en enskild händelse? Du är lustig. Något mer på skvallerfronten undrar du??? Vi kan väl ta en till då: http://www.hd.se/lokalt/landskrona/2013/08...-at-bussforare/ Så nu kommer du plötsligt ihåg luciabeslut? När sossarna stänger gränsen är det ok, när andra vill minska invandringen är de rasister. Hör du inte själv hur infantilt du låter? Fortsatt diskussion är meningslös då svaren är på dagisnivå... Typ min pappa är sosse så han kissar längre än alla andra. Var tog solidaritet och allas lika värde vägen? Tack för mig.
|
|
|
|
|
13-08-2015, 05:59
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
man gillar att skriva om historien på detta forum. Baltutlämningen: bakgrunden är att balter som slogs på tyska sidan MOT sovjet som hade ockuperat deras länder flydde vid krigsslutet till Sverige, på SOVJETS begäran utlämnades dessa till en säker dödsdom. De var inte skyldiga till förräderi som bengalow antyder då de slogs för att befria SINA länder som dock inte blev fria förrän kommunistväldet kraschade. Att de säkert gjort sig skyldiga till div. krigsbrott och vidrigheter mot civilbefolkning är nog sant generellt sett men att då istället för att ställa dem till svars liksom man gjorde mot övriga tyska soldater i Nurnberg gjordes inte,de blev istället avrättade av just den ockupationsmakt de ville ha bort. Anna sjödin: Jo,det fanns för många vittnen för att den affären skulle tystas ner,i fyllan får man ju också i allmänhet höra sanningen,dvs vad personen normalt förtiger.Hon avgick ju också.... och varför skulle det inte finnas ungdomar i SSU som i likhet med övrig befolkning inte gillar vissa invandrargrupper? de finns säkert i alla partier.
Och jo,jag anser att landsförrädare typ quisling skall ställas till svars men av sin egen nation. Baltländerna upphörde som nationer 1939 då sovjet ockuperade dem. Tyskarna övertog ockupationen tills sovjet ånyo kom tillbaks och behöll området permanent. Huruvida balterna i det läget var tyska soldater eller statslösa balter är ju en intressant fråga. I vilket fall var det en stor skam att baltutlämningen utfördes,det sedvanliga svenska kryperiet för ryssen. Tacka vet jag Carl Bildt som vet hur man handskas med diktaturer. Ulf
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|