Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mina planer för gräsmattan - Vad tycker ni?, Hjälp med tips och trix
          Snuffepuff
          Inlägg 15-08-2015, 11:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 81 982

Hej!

Jag flyttade till ett hus i januari där jag under våren märkte att gräsmattan verkligen inte skötts bra alls. Under hela våren jobbade jag med att få bort ogräs och gödslade enligt rekommendation för att under sommaren klippa två gånger i veckan och låta den reparera sig själv. Såg faktiskt inte allt för dålig ut, även om det finns mycket kvar.

Nu har jag denna plan inför sensommaren & hösten och jag önksar bara lite inspel:
          1. Vertikalskärning
            Huset är byggt 2008 och jag gissar att man aldrig gjort en ordentlig vertikalskärning. Min plan är att i slutet av augusti gör det och då även passa på att toppdressa och stödså. Förra ägaren har nämligen stödsått men endast på halva gräsmattan (?!), dvs att när den växer upp bara lite ser man tydliga skillnader.

Vad tror ni om detta?
          2. Gräva bort gamla buskar
            Förra ägaren har även lämnat kvar stammen ifrån ett mindre träd som nu sticker upp. Denna önskar jag gräva bort och fylla på med ny jord, för att när jag sår "fylla igen".

Är det något speciellt jag måste tänka på där? Fungerar det med "vanlig" planteringsjord för en gräsmatta?

Som ni kanske förstår är jag inte proffs på detta men jag tycker det är sjukt roligt, så alla tips är välkommna!

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon