Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Helgens strapatser
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-08-2015, 20:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Vågar jag skriva ett vanligt inlägg här? rolleyes.gif Helgen har förutom det soliga och varma vädret kännetecknats av insamling. Förra helgen fick jag ett ryck och besökte en myr/mosse för att plocka blåbär. Fick ihop ett kilo men ville ha mer så igår gick jag dit igen och fick ett kilo till. Idag blev det nästan 2 kilo till. Det är lite strapatsrikt för mig att ta mig dit, det är hela 100 meter dit. I lodrät riktning, den ligger uppe på berget vid min sommarstuga. Kanske en km drygt i vågrät riktning. Det sliter på mina artrosknän men skam den som ger sig. Nedfärden är nästan jobbigast. Skapligt med blåbär, inte blått direkt men blåfläckigt.

Sen var det dags att skörda brytbönor. 1,7 kilo nu första omgången. Otroligt vad de har växt på bara en vecka, solen och värmen har varit mumma för plantorna. Så i morron börjar blåbärsrensning och infrysning och förvällning/infrysning av bönor.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 11:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon