Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tjejen som både ser och hör hur det är fatt i Sverige numera
          *Stintan*
          Inlägg 31-08-2015, 20:10
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 31-08-2015, 20:50) *
          Och vet du vad Stintan, man behöver inte läsa och ännu mindre kommentera allt som skrivs på forumet.
          Varför kan du inte låt andra tycka/skriva vad de önskar, du skulle ju kunna hålla dig till det som intressera dig( om du inte har några sakliga argument förstås).
          Nu kommer du så klart svara att du skriver vad du vill och det får du naturligtvis, men låt oss andra välja våra ämnen och försök att inte förstöra varje försök till seriös, givande debatt.
          Gita

Är du nån jävla stalker eller vad pysslar du med?

Får jag fråga vad du tillför trådarna mer än personangrepp och översittarfasoner? Något försök till seriös givande debatt har jag då inte sett från din sida på flera år. Vill du inte se mina inlägg så kan du blockera mig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 31-08-2015, 20:36
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 31-08-2015, 21:10) *
          Är du nån jävla stalker eller vad pysslar du med?

Får jag fråga vad du tillför trådarna mer än personangrepp och översittarfasoner? Något försök till seriös givande debatt har jag då inte sett från din sida på flera år. Vill du inte se mina inlägg så kan du blockera mig.

Nu är det så att jag anser att det är oerhört viktigt att debattera och bemöta vad SD står för. Tycker därför att det är bra att SILOs tar upp dessa frågor, men som vanligt så vill du förstöra med dina åsikter om skribenten och hennes ämnesval istället för att tycka i sak. Hade det inte vari bra läsa och bemöta artikeln ifråga istället för att klandra Silos?
          Gita

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 31-08-2015, 20:43
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (silos @ 31-08-2015, 17:05) *
          ..........Vad är det för fel på er svenskar som inte är oroliga för det som pågår i Sverige?!?..............

Kanske för att vi är mer oroliga för vad som sker i övriga världen! Vad föreslår du att "europa" ska göra med alla flyktingar? Skicka tillbaka dom ut på Medelhavet på sina ruttna skepp eller säga åt dom att simma hem igen? Eller konstatera att dom får stanna där i Grekland, dom har ju bättre råd än vi har.....
          Om du inte har hittat någon blogg om det så pågår det faktiskt ett flertal grymma krig där vanliga människor mer eller mindre slaktas. Men vi kanske bara ska titta upp i taket och skita i dom för dom inkräktar på vår bekvämlighet

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-08-2015, 20:50
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (Gita @ 31-08-2015, 21:36) *
          Nu är det så att jag anser att det är oerhört viktigt att debattera och bemöta vad SD står för. Tycker därför att det är bra att SILOs tar upp dessa frågor, men som vanligt så vill du förstöra med dina åsikter om skribenten och hennes ämnesval istället för att tycka i sak. Hade det inte vari bra läsa och bemöta artikeln ifråga istället för att klandra Silos?
          Gita

Men för tusan bemöt det då istället för att hacka på mig i varenda inlägg. Jag får väl klandra hur mycket jag vill att hon lägger upp så mycket SD-propaganda. Det har ju inte med Silos som person att göra. Man måste inte gilla SD för att se och höra hur illa det står till.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 31-08-2015, 21:06
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Anki på Öland @ 31-08-2015, 21:43) *
          Kanske för att vi är mer oroliga för vad som sker i övriga världen! Vad föreslår du att "europa" ska göra med alla flyktingar? Skicka tillbaka dom ut på Medelhavet på sina ruttna skepp eller säga åt dom att simma hem igen? Eller konstatera att dom får stanna där i Grekland, dom har ju bättre råd än vi har.....
          Om du inte har hittat någon blogg om det så pågår det faktiskt ett flertal grymma krig där vanliga människor mer eller mindre slaktas. Men vi kanske bara ska titta upp i taket och skita i dom för dom inkräktar på vår bekvämlighet

Det mest radikala vore att Sverige skickade flera flygplan till Grekland och fyllde planen med flyktingar!
          Men typiskt svenskt är att först diskutera i det oändliga om allting...bara ord och knappast inga gärningar ser det ut som!

Och FN och EU måste börja bestämt protestera mot krigande nationer!!!

Jag om någon följer vad som pågår i världen!

Och här i Sverige kan varje människa bry sig om sin nästa oavsätt svensk eller invandrare!
          Jag gör det jag kan och det är inte så lite med tanke på hur min hälsa är!

Samtidigt fattar jag inte hur allt skall lösa sig med tanke på att "lådorna är tomma" som nån politiker sa i Tv!

Det är mycket som behöver kunna diskuterad men folk är rädda för att bli stämplade som rasister tyvärr!
          Och detta gör att de skrivs vidrigheter av anonyma människor som har inte utvecklats under livets gång!

Men varenda människa ÄR ansvarig för sina skriverier och gärningar det är löjligt att skylla på nån annan,men många av oss saknar förmågan att tänka själva och följer massan som skriker högst!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-08-2015, 21:43
          Länk hit: #26

Medlem

SD skulle väl inte ens hämta hit en helikopter med flyktingar.

IS är ju ingen nation utan en terroristorganisation som bombar folk och länder sönder och samman som folk flyr ifrån. Där hjälper nog inga protester i världen.

Jag tycker det diskuteras precis överallt i medier och annorstädes numera.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-08-2015, 21:59
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Jubbe063 @ 31-08-2015, 19:22) *
          Visst skriver jag vad jag tycker. Men nu var frågan om hennes blogg bidrar med någon substans. Tyckande som hon framför tillför inget till debatten. Exempel i förenklad form : "Jag tycker att Jimmie Åkesson är missförstådd", "jag tycker att man ska rösta på SD eftersom jag vill rösta på SD" eller "Jag har invandrarbakgrund från arabvärlden och tycker att SD är bra"

Ovanstående säger inget om försvarspolitik, socialpolitik, skolpolitiska, miljöpartister, energirik eller nåt annat. Hon framför inga sakskäl till varför SD är bättre än andra på detta, hon problematiserar inget, hon underbygger inte sitt resonemang och hon förankrar inte sina åsikter genom konkretisering.

Men visst. Hon gör sin röst hörd, hon har rätt till sin åsikt. Men att använda hennes åsikter för att föra en debatt om politiska läget i Sverige är dödfött

tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 31-08-2015, 22:24
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Vad lägger du in i ordet PK silos? känns som det begreppet är oklart för dej, utan står för alla åsikter till vänster" om man nu vill dra det långt långt...

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          malarmaster
          Inlägg 01-09-2015, 08:22
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

detta är politisk debatt på odla... Man hugger på trådstartaren för hon länkar till någon som gillar sd.
          Inget ifrågasättande av SD:s politik förutom från jubbe (bra inlägg) utan det blir den vanliga bataljen mellan stintan,gita och någon till.

Sd växer med rekordfart enligt mätningar. de har inte heller några lösningar att komma med och vid sidan av sin invandringspolitik har de inget alls att presentera. så varför sympatiserar många med SD ?

Svaret är att övriga partier inte presenterat någon politik värd namnet för att lösa de problem som invandringen för med sig.
          Bostadsbrist,arbetslöshet,problem i skolvärlden (man hinner inte ordna lokaler o personal i den takt som behövs) samt på kommunernas konton blir det minus som slår mot den kommunala verksamheten.
          regeringen är handlingsförlamad,de har suttit i ett år och utfört ingenting.Några lösningar har inte heller presenterats.
          Alliansen har ju också ställt sig åt sidan iom DÖ och har inga gemensamma förslag.
          tror fan att många i det läget ser sig om efter någon som kan tänkas lösa problemet.
          Enklaste är givetvis att stänga gränser och låta folk dö,det blir bekvämast för Svensson framför bingolottorutan.

lösningen är tyvärr mycket svårare än så.
          1. Eu måste ta till militära medel och krossa IS,enl. uppgift består IS av 20-25000 man ,lätt beväpnade (man saknar flyg o tunga fordon) En styrka på 50000 man borde lätt kunna slå ner IS och skicka dem till bergen igen.
          2. Varje EU land måste förbjuda rekryter till IS att återvända,de är terrorister och skall behandlas som sådana.
          3. Flyktingfrågan måste lösas inom EU. enskilda länder tar nu smällen istället för att solidariskt ta bördan.
          4. ur svenskt perspektiv måste debatten upp på bordet. Redovisa problemen istället för att gömma dem,det handlar inte bara om bostad o uppehälle. det finns religiösa problem,integrationen funkar inte,vi skapar ghetton med politikernas goda minne och resultaten blir samma som sedan länge funnits i europa,kriminalitet och utanförskap.
          sedan har vi ju andra inrikesproblem som är politiska , jobbtillväxt,hur bygga mer,skolproblematiken och inte bara grundskola,utbildningspolitiken släpar efter och är många gånger felriktad.
          nuvarande regering hukar i samtliga frågor och hoppas tydligen att problem löser sig själva. Ulf

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-09-2015, 08:42
          Länk hit: #30

Medlem

Löfven vill ha blocköverskridande förhandlingar i frågan men alliansen vägrar. Varför har politiker så svårt att fatta att vissa problem inte kan lösas utan samarbete över blockgränserna. Principer verkar gå före förstånd. Frågan är för viktig för politiskt käbbel om att nuvrande regering hukar och förra regeringen hukade också men man tycks inte verka fatta att ju mer man käbblar desto mer vinner SD. Folk har tröttnat för länge sen.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 01-09-2015, 08:48
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 31-08-2015, 23:24) *
          Vad lägger du in i ordet PK silos? känns som det begreppet är oklart för dej, utan står för alla åsikter till vänster" om man nu vill dra det långt långt...

En politiskt korrekt människa!

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 01-09-2015, 08:50
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem nr: 23 407

CITAT (malarmaster @ 01-09-2015, 09:22) *
          . så varför sympatiserar många med SD ?

Ja, Reinfeldt skriver ju i sin nya bok att dom som sympatiserar med SD är missnöjda och besvikna på sitt eget liv.
          Jag tror det stämmer perfekt. För SD har ju ingen politik, det är bara för missbelåtna att få ut sina aggressioner. Dom SD-anhängare jag känner gnäller på allt och alla, och då ger dom sig på dom mest svaga typ invandrare homosexuella osv.

Så egentligen är det bara synd om SD-anhängarna.

Citera
          Mjärden
          Inlägg 01-09-2015, 10:03
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

CITAT (malarmaster @ 01-09-2015, 09:22) *
          detta är politisk debatt på odla... Man hugger på trådstartaren för hon länkar till någon som gillar sd.
          Inget ifrågasättande av SD:s politik förutom från jubbe (bra inlägg) utan det blir den vanliga bataljen mellan stintan,gita och någon till.

Sd växer med rekordfart enligt mätningar. de har inte heller några lösningar att komma med och vid sidan av sin invandringspolitik har de inget alls att presentera. så varför sympatiserar många med SD ?

Svaret är att övriga partier inte presenterat någon politik värd namnet för att lösa de problem som invandringen för med sig.
          Bostadsbrist,arbetslöshet,problem i skolvärlden (man hinner inte ordna lokaler o personal i den takt som behövs) samt på kommunernas konton blir det minus som slår mot den kommunala verksamheten.
          regeringen är handlingsförlamad,de har suttit i ett år och utfört ingenting.Några lösningar har inte heller presenterats.
          Alliansen har ju också ställt sig åt sidan iom DÖ och har inga gemensamma förslag.
          tror fan att många i det läget ser sig om efter någon som kan tänkas lösa problemet.
          Enklaste är givetvis att stänga gränser och låta folk dö,det blir bekvämast för Svensson framför bingolottorutan.

1. Eu måste ta till militära medel och krossa IS,enl. uppgift består IS av 20-25000 man ,lätt beväpnade (man saknar flyg o tunga fordon) En styrka på 50000 man borde lätt kunna slå ner IS och skicka dem till bergen igen.
          2. Varje EU land måste förbjuda rekryter till IS att återvända,de är terrorister och skall behandlas som sådana.
          3. Flyktingfrågan måste lösas inom EU. enskilda länder tar nu smällen istället för att solidariskt ta bördan.
          4. ur svenskt perspektiv måste debatten upp på bordet. Redovisa problemen istället för att gömma dem,det handlar inte bara om bostad o uppehälle. det finns religiösa problem,integrationen funkar inte,vi skapar ghetton med politikernas goda minne och resultaten blir samma som sedan länge funnits i europa,kriminalitet och utanförskap.
          sedan har vi ju andra inrikesproblem som är politiska , jobbtillväxt,hur bygga mer,skolproblematiken och inte bara grundskola,utbildningspolitiken släpar efter och är många gånger felriktad.
          nuvarande regering hukar i samtliga frågor och hoppas tydligen att problem löser sig själva. Ulf

tummenupp.gif Det var det bästa inlägg jag sett i den här frågan, håller med till 100 %.
          Redan i början av Syrienkriget var jag förvånad att inte USA och Europa skickade in folk och avsatte Assad och utlyste FN-övervakade val. Men man passade och sen när IS dök upp fortsatte man att passa och lät dem växa sig starka. Min åsikt är att man löser inte flyktingkrisen med mindre än att man krossar IS en gång för alla och sen försöker få fred i Syrien, så att folk kan börja återvända och bygga upp sina liv igen.
          Högst tveksamt att Turkiet skall kväsa IS om man samtidigt skall kriga mot kurderna.

Ang- SD; så länge andra talar om vad de tycker, har för politiker och politik kommer de att växa - först när invandringspolitiken är anpassad efter vad vi klarar av kommer sympatisörerna att minska. De allra flesta som röstar med SD varken vet eller har något intresse av deras övriga politik.

Citera
          silos
          Inlägg 01-09-2015, 10:10
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (sparvuggla @ 01-09-2015, 09:50) *
          Ja, Reinfeldt skriver ju i sin nya bok att dom som sympatiserar med SD är missnöjda och besvikna på sitt eget liv.
          Jag tror det stämmer perfekt. För SD har ju ingen politik, det är bara för missbelåtna att få ut sina aggressioner. Dom SD-anhängare jag känner gnäller på allt och alla, och då ger dom sig på dom mest svaga typ invandrare homosexuella osv.

Så egentligen är det bara synd om SD-anhängarna.

Så Reinfledt och du påstår att ni känner över en million SD anhängare WOW WOW WOW!!!!!! rotfl.gif

Det låter mer att du talar om dig själv!!!

[quote name='malarmaster' date='01-09-2015, 09:22' post='1717363']

[/

Mycket bra skrivet!!! tummenupp.gif

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 01-09-2015, 10:52
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem nr: 23 407

CITAT (silos @ 01-09-2015, 11:10) *
          Så Reinfledt och du påstår att ni känner över en million SD anhängare WOW WOW WOW!!!!!! rotfl.gif

Det låter mer att du talar om dig själv!!!

Du läser dåligt andras inlägg. Ta och läs en gång till.
          Jag känner ingen SD-anhängare som är nöjd med livet.

Citera
          silos
          Inlägg 01-09-2015, 11:26
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (sparvuggla @ 01-09-2015, 11:52) *
          Du läser dåligt andras inlägg. Ta och läs en gång till.
          Jag känner ingen SD-anhängare som är nöjd med livet.

Okej jag gjorde visst det!

Jag känner människor från de övriga partier och oj oj oj som de klagar på flyktingar,tiggare,kriminella,våldtäckts män etc...

Och visst det är egentligen helt galet att klaga men inte göra nåt!
          Men samtidigt är människor trötta på allt som händer i Sverige numera och rädda.

Jag vågar ej längre gå ut ensam med hundarna om kvällarna och samma sak säger andra hundägare och icke hundägare!
          Speciellt nu efter dubbelvåldtäckt på en kvinna inte långt härifrån!

Citera
          caprifol
          Inlägg 01-09-2015, 11:26
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (silos @ 01-09-2015, 09:48) *
          En politiskt korrekt människa!

Ja, att PK står för politisk korrekt vet vi nog alla, men jag har också undrat vad du lägger in i det begreppet. Likaså pratar du - lite föraktfullt - ibland om "gammelmedia". Vilka syftar du på? De "vanliga" morgontidningarna och SVT gissar jag.

Citera
          silos
          Inlägg 01-09-2015, 11:37
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (caprifol @ 01-09-2015, 12:26) *
          Ja, att PK står för politisk korrekt vet vi nog alla, men jag har också undrat vad du lägger in i det begreppet. Likaså pratar du - lite föraktfullt - ibland om "gammelmedia". Vilka syftar du på? De "vanliga" morgontidningarna och SVT gissar jag.

Det är inget föraktfullt att jag inte gillar papperstidningar!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-09-2015, 11:39
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (silos @ 01-09-2015, 12:26) *
          Okej jag gjorde visst det!

Jag känner människor från de övriga partier och oj oj oj som de klagar på flyktingar,tiggare,kriminella,våldtäckts män etc...

Och visst det är egentligen helt galet att klaga men inte göra nåt!
          Men samtidigt är människor trötta på allt som händer i Sverige numera och rädda.

Jag vågar ej längre gå ut ensam med hundarna om kvällarna och samma sak säger andra hundägare och icke hundägare!
          Speciellt nu efter dubbelvåldtäckt på en kvinna inte långt härifrån!

Vad menar du att man som enskild individ skulle göra då? Inte ett skit kan vi göra åt eländet!

--------------------

Citera
          caprifol
          Inlägg 01-09-2015, 12:10
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (silos @ 01-09-2015, 12:37) *
          Det är inget föraktfullt att jag inte gillar papperstidningar!

OK - där ser man - min missuppfattning! Eftersom du väldigt sällan hänvisat till DN, Svenskan, GP, Aktuellt el liknande trodde jag att du menade "de traditionella/gamla" tidningarna/programmen. Inte formatet.
          Tillägg: Men då förstår jag dig ännu mindre. Jag tror att du någonstans skrivit om gammelmedias "pk-åsikter" el dyl. Åsikterna är väl desamma när du läser den elektroniska versionen?! Begreppsförvirring gör det lite svårt att följa dina tankegångar.

Redigerat av caprifol: 01-09-2015, 13:16

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 09:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon