Halojs!
Här kommer lite funderingar som ni med mera erfarenhet kan hjälpa mig med! Har varit iväg och shoppat. Så inatt som var så körde jag en "provnatt". Fläktens termostat är väl en sak man lär sig med tiden har jag förstått, instruktionerne till den var lite knapphändiga. Kan det vara ide att kompletera med en separat termostat?
Enligt termometern så har det varit som lägst 8 grader i växthuset inatt. För lågt eller?? Jag satte ut några plantor som försökskaniner och de ser inte ut att ha mått dåligt iaf.
Nu åker väl reserande plantor ut i v-huset men jag undrar följande; måste skola om en hel del som står på tok för trångt (platsbrist fram till nu!) Ska jag göra det innan jag flyttar ut dem eller ska de få acklimatisera sig efter flytten i sina nuvarande krukor?
Och till sist en fråga angående underbevattningsbrickor. Har stora sådana som plantorna ska stå i. Duken hänger ju utanför, ska den göra det eller ska jag klippa till den presis efter brickorna? Hur blöt ska duken vara? Typ "bara" blöt eller stå i vatten???
Massor av funderingar hos en glad amatör???
Mvh Kicki som är så lycklig över v-huset!