Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fråga gällande chilifrukter, precis börjat odla (lite för tidigt/sent)
          angelicus
          Inlägg 07-10-2015, 09:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 82 772

Tjo, nyligen (någon vecka sedan) odlat chili och paprika från frön som jag plockat av frukter från ica.
          Iaf, medan jag satt och jobba funderade jag på just det med chili och paprika frukterna.
          Måste man plocka dessa själv när det är mogna?
          Eller gör det som äpplen, och faller av när de är helt "klara".
          Typ att man tar chili från plantan i sig vid behov, och om något faller av så använder man de eller torkar. För att de ska hålla längre....

Detta är första gången jag odlar... eller första gången jag haft plantor alls hemma. Det är ganska roligt att se hur de växer bara över en natt. Roligast var när det gick från en tom kruka till massa små plantor över en natt.
          Och ja. Har planterat om allt till egna krukor. Sparat så att jag har 3 paprika plantor och 5 chili. Sedan slängt resterande.

But yeah, I dont know what i am doing

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 03:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon