Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> I häftig diskussion med kollegor angående betyg
          MagisterJon
          Inlägg 15-10-2015, 20:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 60
          Medlem nr: 82 486

Jo det är så här att en elev jag har (i annat ämne då) kom till mig och var minst sagt besviken. Denne elev är en så kallad svensk-amerikan, dvs har bott halva livet i San Fransisco, och kan därför engelska helt flytande.

Eftersom denne elev har haft problem med svenskan har jag givit honom rådet att strunta i engelska lektionerna för att istället komma på min svensklektion (för en annan klass) så att han på så sätt får dubbel undervisning i svenska. För att han inte skulle få frånvaro talade jag givetvis med hans lärarinna i engelska och förklarade situationen. NU påstår han dock att hon hotar med att underkänna honom för han missat en massa lektioner och prov.

Blir givetvis rosenrasande när jag hör deta, och söker upp fanskapet för att konfrontera henne med hur fan hon tänkte. Varpå en jävla diskussion bryter ut och hon hävdar att man minsann måste delta i undervisningen för att bli godkänd, medan jag hävdar att en infödd amerikan inte ska behöva sitta av tiden för att få högsta betyg i sitt modersmål. Tog även upp detta i lärarummet och nu har det slutat med att vi båda ska på möte hos rektorn som ska besluta angående situationen. Grejen är att jag har väl vettigare saker för mig än att springa hos rektorn för att få igenom självklara saker.

Var så jävla förbannad när jag kom hem att jag bröt av tre grenar på mitt apelsinträd. Hur var er dag? smile.gif

Redigerat av MagisterJon: 15-10-2015, 20:28

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 03:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon