Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vita flygare på guava återkommer efter månader!, Kommer igen hela tiden! Provado går ej eftersom matväxt.
          Landsbygdsträdgå...
          Inlägg 12-02-2016, 17:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 83 047

Jag har 2st. 4 år gamla guavabuskar i krukor. På sommaren får de vara utomhus eller i växthuset, på vintern inne med belysning. De drabbades av vita flygare sommaren 2014, och jag bekämpade med såpsprit, men sedan kom de tillbaka under vintern.

Jag behandlade veckovis med såpsprit i somras, och köpte en låda tobak som jag gjorde extrakt av och blandade starkt i såpspriten, och fortsatte spraya veckovis. Så kom hösten och de åkte in under lampan, men runt jul kom odjuren tillbaka.

Då tog jag Pyrex N, ett pyretrinpreparat, och följde instruktionerna och både sprayade växterna och vattnade mot skadeinsekter i jorden, och upprepade efter en vecka.

Men nu är de tillbaka igen!

Provado (calypso) pinnar och spray (acetamiprid eller imidakloprid) får inte användas på ätliga växter.

Var gömmer de sig i flera månader, och vad ska jag göra för att få bort dem permanent?

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 01:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon