|
|
  |
Moderaterna fortfarande störst! |
|
|
|
12-07-2016, 19:45
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gossen Ruda @ 12-07-2016, 20:18)  Vad beträffar trollet Gita så har hon själv sagt att hon och hennes märkliga bekantskapskrets närmast slår vad om vad som kommer att hända på forumet när hon gör sina provocerande inlägg. Ett troll känner manigen på att det oftast inte framför sina egna åsikter utan provocerar medvetet. Just nu genom att hävda att SD och S är samma sak. Hon är nog ensam om det i detta land men hon har lyckats röra om i grytan med provokationen så strunta i henne och hennes märkliga bevisföring.
Beträffande döingarna så har de flesta partier backat. S, V, L, C och framför allt KD som snart är ett minne blott. Ungdomarna har sökt sig till SD eller sofflocket. Med ögonen på smartfånen. M har klarat sig lite bättre genom att överklassen har råd att skicka ungdomarna till riksinternaten där de lär sig rösta "rätt". En del har gått till MP men där råder uppbrottsstämning nu. Huruvida EBT är söt kan ifrågasättas, jag känner närmast avsmak för hennes plufsighet. Dessutom har hon ett hårt drag runt munnen. Jag tycker att man ska vara försiktig med att peka ut människor som troll. Vissa gillar helt enkelt att provocera. Annars tycker jag att din analys är klockren!
Redigerat av Aqvakul: 12-07-2016, 19:51
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
12-07-2016, 19:54
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Gossen Ruda @ 12-07-2016, 20:18)  Vad beträffar trollet Gita så har hon själv sagt att hon och hennes märkliga bekantskapskrets närmast slår vad om vad som kommer att hända på forumet när hon gör sina provocerande inlägg. Ett troll känner manigen på att det oftast inte framför sina egna åsikter utan provocerar medvetet. Just nu genom att hävda att SD och S är samma sak. Hon är nog ensam om det i detta land men hon har lyckats röra om i grytan med provokationen så strunta i henne och hennes märkliga bevisföring.
Beträffande döingarna så har de flesta partier backat. S, V, L, C och framför allt KD som snart är ett minne blott. Ungdomarna har sökt sig till SD eller sofflocket. Med ögonen på smartfånen. M har klarat sig lite bättre genom att överklassen har råd att skicka ungdomarna till riksinternaten där de lär sig rösta "rätt". En del har gått till MP men där råder uppbrottsstämning nu. Huruvida EBT är söt kan ifrågasättas, jag känner närmast avsmak för hennes plufsighet. Dessutom har hon ett hårt drag runt munnen. Men puss igen Trollgubbe! Tänk om du kunde läsa SD:s partiprogram och explicit peka på det som placerar SD höger S istället för återigen fortsätta med samma blablabla.... Att jämföra S tillbakagång med KD är väl inte särskilt smart. S har l minskat från ca 50 till ca 25 % av väljarna jmfr Kd som minskat kanske 2-3 procentenheter.(från ca 5 till ca 3 %) Som sagt ditt resonemang håller inte eftersom du inte skiljer på procent, procentenheter, andelar och reella tal. Valdeltagandet har mig veterligen inte minskat särskilt mycket, Alliansen i stort har inte ökat nämnvärt så rent logiskt kommer det tredje största partiets väljare från socialdemokratin. Att du inte gillar detta ändrar inget. Gita
|
|
|
|
|
12-07-2016, 20:15
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Aqvakul @ 12-07-2016, 20:45)  Jag tycker att man ska vara försiktig med att peka ut människor som troll. Vissa gillar helt enkelt att provocera. Annars tycker jag att din analys är klockren! Det finns många sätt man kan uppföra sig på ett forum. Jag skriver bara det jag själv anser, jag förställer mig inte eller provocerar för att skapa debatt även om mina åsikter i sig kan vara lite provocerande ibland. Sen kan man skriva bara för att provocera och det tycker jag Gita gör ibland och hon har själv antytt det tidigare. Därför anser jag att hon har ett trollbeteende när man inte vet om hon menar det hon skriver eller kanske inte.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
12-07-2016, 22:39
|
Medlem
Antal inlägg: 2 410
Medlem nr: 79 127

|
[quote name='*Stintan*' date='12-07-2016, 15:12' post='1731109'] Och du kan ju inte läsa eller så har du svårt att fatta. Det var inte fråga om var jag placerar SD utan var partiledarna placerade varandra på brädan som ställdes framför var och en av programledaren Belinda Olsson. Samma bräda som var med förra året och som till hälften var blåmålad och till hälften rödmålad. Att allianspartierna och framför allt AKB svängt så totalt i sina åsikter om SD på ett år är faktiskt märkligt. Det är inte SD som ändrat sin politik som för ett år sen betraktades som högerextremistisk av samtliga partiledare. Men när nu framför allt AKB snott det som alla för ett år sen kallade rasistiskt och högerextremistiskt så har det plötsligt blivit rumsrent.  Här måste jag hålla med Stintan, som gör en bra analys vad som hänt sen förra året. Varifrån SD har fått sina väljare är en annan femma, men de kommer nog att återvända till fadershuset om nuvarande invandrarpolitik håller i sig.
|
|
|
|
|
12-07-2016, 22:49
|
Medlem
Antal inlägg: 2 410
Medlem nr: 79 127

|
Min bedömning av de kvinnliga partiledarna är; AKB - hennes ansiktsuttryck ger ett surt intryck, då munnen liknar  på en smilies, kan inte se nåt sött som Aq ser, men rätt OK ändå nu när man börjat vänja sig. ABT - ser ju rätt bra ut, men det snarare en nackdel, när hon framför sina budskap, kan få en touch av överlägsenhet, men kan nog bli bra så småningom AL - har en vass raspig röst, som ger ett osympatiskt intryck -klart sämst och har inte bättrat sig den tid som varit Även om det politiska budskapet borde vara viktigast, så är framtoningen viktig och genererar en hel del röster i valen.
|
|
|
|
|
13-07-2016, 08:23
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
Lustigt (fast egentligen inte, utan så jävla typiskt) att man bara sitter och kritiserar utseendet på kvinnliga partiledare. De manliga - är dom "gods gift to women" som dom är eller det kanske inte spelar någon roll hur dom ser ut för dom är är ju karlar.....
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
13-07-2016, 08:28
|

Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 13-07-2016, 09:23)  Lustigt (fast egentligen inte, utan så jävla typiskt) att man bara sitter och kritiserar utseendet på kvinnliga partiledare. De manliga - är dom "gods gift to women" som dom är eller det kanske inte spelar någon roll hur dom ser ut för dom är är ju karlar.....
--------------------
|
|
|
|
|
13-07-2016, 08:33
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Anki på Öland @ 13-07-2016, 09:23)  Lustigt (fast egentligen inte, utan så jävla typiskt) att man bara sitter och kritiserar utseendet på kvinnliga partiledare. De manliga - är dom "gods gift to women" som dom är eller det kanske inte spelar någon roll hur dom ser ut för dom är är ju karlar..... Typiskt för vår tid men trots allt lägger kvinnor ner mer tid och arbete på sitt utseende och därför kommer detta upp till debatt. Även en skräcködla som Gudrun Schyman stryker på läppstift, vilken verkan det nu kan få. Vill någon diskutera utseendet på manliga partiledare är det helt ok.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
13-07-2016, 09:07
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Anki på Öland @ 13-07-2016, 09:23)  Lustigt (fast egentligen inte, utan så jävla typiskt) att man bara sitter och kritiserar utseendet på kvinnliga partiledare. De manliga - är dom "gods gift to women" som dom är eller det kanske inte spelar någon roll hur dom ser ut för dom är är ju karlar..... Bra där  tänkvärt.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
13-07-2016, 17:56
|
Medlem

|
När jag läser resultaten av opinionsundersökningar, slår det mig att partisympatierna nu är väldigt lika de som fanns för tjugo eller trettio år sedan. De två skillnader jag kan se, är att Socialdemokraterna har gått från att vara ett parti på drygt 40 % till ett parti på omkring 25 %, samtidigt som SD har tillkommit och har omkring 15 %. Man behöver inte vara särskilt avancerad när det gäller att analysera väljarbeteenden för att se att det är många som har lämnat S för SD. Tittar man sedan geografiskt på vilka orter som SD är starka i så blir bilden ännu klarare. Gita CITAT (Anki på Öland @ 13-07-2016, 09:23)  Lustigt (fast egentligen inte, utan så jävla typiskt) att man bara sitter och kritiserar utseendet på kvinnliga partiledare. De manliga - är dom "gods gift to women" som dom är eller det kanske inte spelar någon roll hur dom ser ut för dom är är ju karlar..... Fast i det här fallet är ju männen så oerhört trist och okarismatiska alla tre, så det finns inget att diskutera. Skämt åsido, visst har utseendet stor betydelser även om vi inte vill medge det. För både män och kvinnor. Gita CITAT (Aqvakul @ 12-07-2016, 20:45)  Jag tycker att man ska vara försiktig med att peka ut människor som troll. Vissa gillar helt enkelt att provocera. Annars tycker jag att din analys är klockren! Nä, väldigt långt från klockrent. Rudan blandar ju ihop begreppen procent, procentenhet, andel och reella tal. Inte bra! Gita
Redigerat av Gita: 13-07-2016, 18:04
|
|
|
|
|
13-07-2016, 21:16
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Gita @ 13-07-2016, 18:56)  .........Fast i det här fallet är ju männen så oerhört trist och okarismatiska alla tre, så det finns inget att diskutera. Skämt åsido, visst har utseendet stor betydelser även om vi inte vill medge det. För både män och kvinnor....... Finns ju föredettingar men i hela friden skulle man säga om utseendet på (om man tar dom som ligger nära till hands när det gäller utseenden.....) Erland Eskilsson eller Göran Persson....
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
13-07-2016, 21:17
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 13-07-2016, 18:56)  När jag läser resultaten av opinionsundersökningar, slår det mig att partisympatierna nu är väldigt lika de som fanns för tjugo eller trettio år sedan. De två skillnader jag kan se, är att Socialdemokraterna har gått från att vara ett parti på drygt 40 % till ett parti på omkring 25 %, samtidigt som SD har tillkommit och har omkring 15 %. Man behöver inte vara särskilt avancerad när det gäller att analysera väljarbeteenden för att se att det är många som har lämnat S för SD. Om det nu är så att många har lämnat (s) för (sd) är det faktiskt inte liktydigt med att de för samma politik...
--------------------
|
|
|
|
|
13-07-2016, 21:30
|

Medlem
Antal inlägg: 557
Medlem nr: 82 163

|
CITAT (Aqvakul @ 13-07-2016, 22:17)  Om det nu är så att många har lämnat (s) för (sd) är det faktiskt inte liktydigt med att de för samma politik... Men det betyder kanske att en massa sossar egentligen är smygrasister? En kvarleva som sitter kvar sen de grundande rasinstitutet i Uppsala. Som den gode Tage Erlander sa :Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden.
Redigerat av segelbåt: 13-07-2016, 21:32
|
|
|
|
|
13-07-2016, 21:33
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 13-07-2016, 22:17)  Om det nu är så att många har lämnat (s) för (sd) är det faktiskt inte liktydigt med att de för samma politik... Jo med Gita-logik så........
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
13-07-2016, 21:37
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 13-07-2016, 22:33)  Jo med Gita-logik så........  Bad du inte mig nyligen att sluta med sådana meningslösa påhopp? Fast det är tydligen okej att slänga ur sig skit själv..?
|
|
|
|
|
14-07-2016, 12:33
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 13-07-2016, 22:33)  Jo med Gita-logik så........  Inget fel på Gita-logik, tvärtom. Men av dina inlägg att döma så är inte logiskt tänkande din bästa gren. Gita
|
|
|
|
|
14-07-2016, 19:33
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
CITAT (Gita @ 14-07-2016, 13:33)  Inget fel på Gita-logik, tvärtom. Men av dina inlägg att döma så är inte logiskt tänkande din bästa gren. Gita Ja, säger ingen något, så får man framföra det själv...på norska heter det oppskrytt! Ett trevligt ord tycker jag, och passande! Men hon hade inte klarat en grundkurs i statistik och analys, Gita, alltså.
Redigerat av Bengalow: 14-07-2016, 19:34
|
|
|
|
|
14-07-2016, 20:11
|
Medlem

|
CITAT (Bengalow @ 14-07-2016, 20:33)  Ja, säger ingen något, så får man framföra det själv...på norska heter det oppskrytt! Ett trevligt ord tycker jag, och passande! Men hon hade inte klarat en grundkurs i statistik och analys, Gita, alltså. Jaja, hittar man inget fel i min ganska självklara analys så får man väl nöja sig med att skåpa ut det hela helt utan motivering. Kom igen när du har något att säga i sak! Samma gäller din vapendragare/ditt alter ego Stintan. Gita
|
|
|
|
|
14-07-2016, 21:13
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 14-07-2016, 21:11)  Jaja, hittar man inget fel i min ganska självklara analys så får man väl nöja sig med att skåpa ut det hela helt utan motivering. Kom igen när du har något att säga i sak! Samma gäller din vapendragare/ditt alter ego Stintan. Gita Lägg ner jag har inte och har aldrig haft dubbla nick. Men det kanske du har? Kanske Segelbåt är ditt alter ego?
Redigerat av *Stintan*: 14-07-2016, 21:14
--------------------
|
|
|
|
|
14-07-2016, 21:22
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 14-07-2016, 22:13)  Lägg ner jag har inte och har aldrig haft dubbla nick. Men det kanske du har? Kanske Segelbåt är ditt alter ego? Knappast, jag är inte moderat som Gita. Jag ogillar alla svenska politiska partier lika mycket. Förutom S och MP som jag avskyr lite extra. Men att Bengalo förvandlas till stintan när han tar på sig klänningen är inte helt osannolikt...
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|