Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

36 sidor V  « < 16 17 18 19 20 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Moderaterna fortfarande störst!
          Gunilla T
          Inlägg 18-11-2016, 16:14
          Länk hit: #341

Medlem
          Antal inlägg: 2 151
          Medlem nr: 82 744

CITAT (Gossen Ruda @ 18-11-2016, 13:25) *
          En moderat står för det största klavertrampet på många år. Är det normal jargong inom M att kalla statsråd för horor?

Ja, han blev ju ertappad med byxorna nere och även de vars skratt hördes i bakgrunden. Men händelsen får mig att fundera över hur många som egentligen går och tycker så men inte säger det högt. Jag har en ond aning att den retorik vi fick höra i presidentvalet i USA har öppnat dörrarna till fördomarnas gemak och att vi håller på att få en normalisering av det höga tonläget. Vi behöver mer av det så föraktade PK språket för kan man inte framföra sin åsikt utan att sänka sig till denna respektlösa nivå så är det bättre att hålla tyst.

En eloge till AKB för att hon agerade snabbt och konsekvent!

Citera
          Gita
          Inlägg 18-11-2016, 19:12
          Länk hit: #342

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gunilla T @ 18-11-2016, 16:14) *
          Ja, han blev ju ertappad med byxorna nere och även de vars skratt hördes i bakgrunden. Men händelsen får mig att fundera över hur många som egentligen går och tycker så men inte säger det högt. Jag har en ond aning att den retorik vi fick höra i presidentvalet i USA har öppnat dörrarna till fördomarnas gemak och att vi håller på att få en normalisering av det höga tonläget. Vi behöver mer av det så föraktade PK språket för kan man inte framföra sin åsikt utan att sänka sig till denna respektlösa nivå så är det bättre att hålla tyst.

En eloge till AKB för att hon agerade snabbt och konsekvent!

Nej, något PK-språk behöver vi verkligen inget mer av. Så otroligt tröttande med alla dessa PK-tanter som går omkring och tycker sig vara lite förmer än kreti och pleti.
          Däremot bör vanligt folkvett gälla både i politisk debatt och annan kommunikation människor emellan.

Eftersom jag inte bor i Sverige vintertid så följer jag nyheter hemifrån bara sporadiskt och har först nu förstått att statsrådet som blev kallad hora var samma dam som alldeles innan sagt att män inte borde ha rösträtt, en riktig toka med andra ord. Får man kalla någon toka förresten?
          Gita

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 18-11-2016, 19:43
          Länk hit: #343

Medlem
          Antal inlägg: 2 151
          Medlem nr: 82 744

CITAT (Gita @ 18-11-2016, 19:12) *
          , en riktig toka med andra ord. Får man kalla någon toka förresten?
          Gita

Neej, det tycker jag inte men jag får medge att lusten uppstår även om det inte händer särskilt ofta.

Go´kväll Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-11-2016, 20:07
          Länk hit: #344

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Om jag fattat det rätt hade det varit en diskussion på Twitter om huruvida man skulle förbjuda män att rösta i USA eftersom det var de som röstade fram Trump. En diskussion med skämtsam ton, långt irån klavertrampet. Och det var väl skönt att Gita kunde hitta något fel hos Löfvén men det är nog inte tillräckligt för att få grundämnet att falla. För övrigt tycker jag att han kunde få uttrycka sig lite hur som helst efter detta grova övertramp.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gita
          Inlägg 18-11-2016, 20:17
          Länk hit: #345

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 18-11-2016, 20:07) *
          Om jag fattat det rätt hade det varit en diskussion på Twitter om huruvida man skulle förbjuda män att rösta i USA eftersom det var de som röstade fram Trump. En diskussion med skämtsam ton, långt irån klavertrampet. Och det var väl skönt att Gita kunde hitta något fel hos Löfvén men det är nog inte tillräckligt för att få grundämnet att falla. För övrigt tycker jag att han kunde få uttrycka sig lite hur som helst efter detta grova övertramp.

Fast vinnare i den här historien blev ju AKB och moderaterna eftersom hon satte ner foten rejält mot avarter inom det egna partiet.Och därmed visade vad moderaterna står för. Något som fler borde ta efter..

Betr. sossedamens uttalande har det inte ansetts som skämt i utländsk press. Istället skrattar man åt Löfven och hans ministrar.
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-11-2016, 21:17
          Länk hit: #346

Medlem

Fast en partikultur där sådana kommentarer kläcks måste ifrågasättas. Det hjälper inte att handla snabbt, sånt skall förebyggas.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-11-2016, 22:15
          Länk hit: #347

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 18-11-2016, 20:17) *
          Fast vinnare i den här historien blev ju AKB och moderaterna eftersom hon satte ner foten rejält mot avarter inom det egna partiet.Och därmed visade vad moderaterna står för. Något som fler borde ta efter..

Betr. sossedamens uttalande har det inte ansetts som skämt i utländsk press. Istället skrattar man åt Löfven och hans ministrar.
          Gita

Allt annat hade väl varit otänkbart i den situationen. Jösses att ge AKB beröm för den insatsen ja då har man inte höga krav på sin partiledare. Men hon behöver kanske all kred hon kan få. Det borde nog rensas betydligt mer från toppen på den där kommunikationsavdelningen då självaste chefen sagt till sina underlydande att köra hårt och ge sina meningsmotståndare en pungspark. Jargongen på nämnda avdelning kan ju inte varit helt främmande för partiledningen. Kanske är den likadan på andra av moderaternas avdelningar när dom tror att dörrarna är stängda och ingen hör dom.

Tar man lösryckta citat ur sitt sammanhang så missar man lätt poängen så inte så konstigt att utländsk press inte fattade att det var ett skämt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          caprifol
          Inlägg 19-11-2016, 09:45
          Länk hit: #348

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (Gita @ 18-11-2016, 21:17) *

Gita

Jag håller med dig Gita - då och då - men jag vistas också utomlands och följer nyheterna via BBC, CNN och Euronews (förutom svensk dagstidning) men ingenstans har jag sett att Löfven hånas. Läser dock inte utländsk press särskilt ofta. Frågade engelska vänner igår kväll, men trots att de noga följer med i engelsk press hade de inte ens hört något om detta. Så jag tror inte att det är särskilt "stort" i övriga Europa.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-11-2016, 10:29
          Länk hit: #349

Medlem

Gita klampar på som vänligt. Först, "sossedamen" heter Strandhäll och inget annat, men det är lite typiskt att du skall komma med invektiv istället för det riktiga namnet. Ett led i din smutskastning. AKB har enbart visat dåligt ledarskap. Hon tog inte tag i saken själv utan skickade fram en underhuggare. Det enda hon gjorde var att prata lite floskler. Men det är ledaren som är ansvarig. Och sen kommer du med obevisade påstående om saken i utländsk press. Kanske fanns det någon sådan notis i någon högerpopulistisk blaska?

--------------------

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 19-11-2016, 12:49
          Länk hit: #350

Medlem
          Antal inlägg: 1 403
          Medlem nr: 23 407

Det är så typiskt moderaterna, dom tror sig stå över vanligt folk och lagarna vi stiftat. Vi är så tacksamma att det är Löfven som leder landet och inte floskel-AKB !

Citera
          Mjärden
          Inlägg 19-11-2016, 19:33
          Länk hit: #351

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

CITAT (Gita @ 18-11-2016, 20:17) *

Gita

Det håller jag inte med om att AKB skulle bli en vinnare pga av det här klavertrampet. Jag tror tvärtom att det kommer att sänka partiet ett tag iaf, men att det sen kommer att vara bortglömt, eller ?

Eller blir det som med SD att man plockar fram järnrören och nazisterna med jämna mellanrum ??

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-11-2016, 21:21
          Länk hit: #352

Medlem

Nä, rubriken stämmer inte. S är 4,4 %enheter större än M, och det utan hordebatten. http://www.gp.se/nyheter/sverige/s-%C3%A4r...-sifo-1.3973524

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 19-11-2016, 21:29
          Länk hit: #353

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Tvivlar på att hordebatten kommer påverka väljarsiffrorna speciellt mycket

Citera
          segelbåt
          Inlägg 19-11-2016, 21:32
          Länk hit: #354

Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem nr: 82 163

CITAT (Huggorm @ 19-11-2016, 21:29) *

Knappast. Det finns andra viktigare saker att fokusera på. Idag släpptes tex en rapport som visar att 75 000 (!) äldre svälter i dagens Sverige.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-11-2016, 21:39
          Länk hit: #355

Medlem

CITAT (Huggorm @ 19-11-2016, 21:29) *

Kanske på kort sikt men det är glömt om några månader. Såvida inte något liknande hämder.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 20-11-2016, 16:07
          Länk hit: #356

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 19-11-2016, 21:21) *
          Nä, rubriken stämmer inte. S är 4,4 %enheter större än M, och det utan hordebatten. http://www.gp.se/nyheter/sverige/s-%C3%A4r...-sifo-1.3973524

Fast Alliansen är ju drygt 2 procentenheter större än de rödgröna, även om man räknar med V.
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-11-2016, 17:43
          Länk hit: #357

Medlem

CITAT (Gita @ 20-11-2016, 16:07) *
          Fast Alliansen är ju drygt 2 procentenheter större än de rödgröna, även om man räknar med V.
          Gita

Jo, men KD ligger under 4% och skulle åka ur med dessa siffror. Nu är inte detta ett valresultat men faktum är att SIFO brukar vara GANSKA rätt ute.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 20-11-2016, 20:09
          Länk hit: #358

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 20-11-2016, 17:43) *
          Jo, men KD ligger under 4% och skulle åka ur med dessa siffror. Nu är inte detta ett valresultat men faktum är att SIFO brukar vara GANSKA rätt ute.

Ja, att Kd skulle åka ut trodde du inför förra valet också, men det tror jag inte att du skall räkna med. Jag tror inte att Mp åker ut heller även om man ju kan spekulera om det eftersom de ligger rätt så nära gränsen.
          För övrigt är det väl opinionsmätningsresultat du diskuterar nu, mycket kan hända för alla partier.
          Gita
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-11-2016, 20:16
          Länk hit: #359

Medlem

Det är "bara" opinionsundersökningar men frågan som ställs är: Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag? Kd har legat under 4% ett par månader nu så det är en indikation. MP närmar sig gränsen men jag tror att man får ordning på siffrorna i tid.

Redigerat av Gossen Ruda: 20-11-2016, 20:18

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 20-11-2016, 21:07
          Länk hit: #360

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 20-11-2016, 20:16) *
          Det är "bara" opinionsundersökningar men frågan som ställs är: Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag? Kd har legat under 4% ett par månader nu så det är en indikation. MP närmar sig gränsen men jag tror att man får ordning på siffrorna i tid.

Att Mp skulle få ordning på något överhuvudtaget ligger väl längre bort än någonsin.Det är nog ganska troligt att partiet spricker eftersom Carl Schlyter och tre andra i partitoppen vägrar följa partiledningens direktiv och inte längre deltar i några av partiets möten. Och att det ryktas om att ett nytt, mer miljöinriktat parti håller på att bildas.
          Gita

Citera

36 sidor V  « < 16 17 18 19 20 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 13:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon